نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
دخترونه زنونه

بیوگرافی بانوی ایرانی که در جمع ۴۰ استاد برتر جوان دنیا قرار دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ مريم کوچکي‌نژاد، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتي شريف در ميان ۴۰ استاد برتر جوان زير چهل سال در دنيا در رشته مديريت انتخاب شد.
 اين انتخاب بر اساس رده بندي سايت (Poets & Quants) انجام شد که از معتبرترين سايت‌هاي آنلاين رشته مديريت در دنيا است. سايت Poets & Quants اخبار مربوط به مدارس عالي مديريت Business Schools در دنيا و بخصوص رشته MBA را اطلاع‌رساني مي‌کند. علاوه بر خبررساني، اين وب‌سايت اقدام به انتشار رده‌بندي‌ها مختلف از جمله رده بندي دانشگاه‌هاي معتبر رشته مديريت کرده است. در چند سال اخير نيز اقدام به معرفي اساتيد جوان برتر رشته مديريت کرده است.

دکتر مريم کوچکي‌نژاد و دکتر عليرضا احمد سيماب دو دانش آموخته دانشگاه صنعتي شريف به‌عنوان دو استاد از چهل استاد برتر جوان زير ۴۰ سال رشته مديريت در دنيا معرفي شدند.

مريم کوچکي‌نژاد استاد دانشگاه نورث وسترن با رنک ۲۵ جهاني است که با بيش از ۱۴۰۰ citations در گوگل اسکولار (Google Scholar) در بين چهل استاد برتر جوان زير ۴۰ سال در دنيا در رشته مديريت انتخاب شد.
در ماه مارس هر سال يک کميته از افراد متخصص مسئوليت انتخاب ليست چهل نفر نهايي را برعهده دارد. معيار انتخاب بر اساس مهارت‌هاي تدريس و کيفيت مقالات تحقيقاتي اساتيد است. مطابق آمار وب‌سايت براي رقابت سال ۲۰۲۰ بيش از ۲۰۰۰ کانديداتوري براي ۱۶۰ استاد رشته مديريت از سراسر دنيا داشته‌اند که از اين ميان ۴۰ استاد به عنوان ليست نهايي انتخاب شد.
مريم کوچکي نژاد، دانش آموخته رشته کارشناسي و کارشناسي ارشد فيزيک در دانشگاه صنعتي شريف بوده است و عاشق رشته رفتار سازماني و روانشناسي مي­ شود. الهام بخش وي در اين مسير دکتر فيض بخش در دانشگاه صنعتي شريف بوده است.
وي دکتري رفتار سازماني را از دانشگاه يوتا و پسادکتري را در مرکز Edmond J. Safra دانشگاه هاروارد دريافت کرده است و در سال ۲۰۱۴ به دانشگاه نورث وسترن پيوسته است، جايي که در آن تحقيقات تأثيرگذاري در مورد رفتار انسان انجام داده و در حال حاضر دانشيار دانشکده مديريت اين دانشگاه است.
تمرکز اصلي تحقيقات وي در زمينه درک ماهيت پوياي تصميم گيري هاي اخلاقي و چگونگي تجربه رواني افراد از نظر روانشناسي در برخوردهاي اخلاقي روزمره است.
بر اساس اعلام معاونت علمي رياست جمهوري، يافته هاي وي علاوه بر اينکه در بسياري از مجلات پژوهشي دانشگاهي به چشم مي خورد، در رسانه هاي مهم از جمله نيويورک تايمز، وال استريت ژورنال و هافينگتون پست و ... به نمايش در آمده است.

 بيوگرافي دکتر مريم کوچکي نژاد

بر اساس رده بندي سايت Poets & Quants به عنوان معتبرترين سايت آنلاين رشته مديريت در دنيا که به اطلاع رساني اخبار مربوط به مدارس عالي مديريت Business Schools در دنيا و به خصوص رشته MBA مي پردازد، دو دانش آموخته دانشگاه صنعتي شريف، مريم کوچکي نژاد ، استاد دانشگاه نورث وسترن و عليرضا احمد سيماب ، استاد دانشگاه اچ. اي.سي مونترال در بين چهل استاد برتر جوان زير ۴۰ سال در دنيا در رشته مديريت انتخاب شدند!
دکتر مريم کوچکي نژاد ، استاديار دانشگاه نورث وسترن در ايوانستون ايلينويز مي باشد. دانشگاه نورت وسترن از دانشگاه هاي ايالات متحده آمريکا و ايالت ايلينوي به حساب مي آيد که در شهر شيکاگو قرار دارد.
سايت Poets & Quants علاوه بر خبررساني، اقدام به انتشار رده بندي هاي مختلف از جمله رده‌ بندي دانشگاه ‌هاي معتبر رشته مديريت کرده است. در چند سال اخير نيز اقدام به معرفي اساتيد جوان برتر رشته مديريت کرده است. در ماه مارس هر سال يک کميته از افراد متخصص مسئوليت انتخاب ليست چهل نفر نهايي را برعهده دارد. معيار انتخاب بر اساس مهارت هاي تدريس و کيفيت مقالات تحقيقاتي اساتيد است. مطابق آمار وب سايت براي رقابت سال ۲۰۲۰ ميلادي، بيش از ۲۰۰۰ کانداتوري براي ۱۶۰ استاد رشته مديريت از سراسر دنيا داشته ‌اند که از اين ميان ۴۰ استاد به عنوان ليست نهايي انتخاب شد.
چندي پيش دکتر مريم کوچکي نژاد همراه با دکتر ليوبا بلکين از دانشگاه Lehigh در پنسيلوانيا در تحقيقات خود دريافته بودند که زماني که هوا به نحو آزاردهنده اي گرم است، تمايل ما به اين که فرد اجتماعي مطلوب يا ياريگري باشيم کاهش مي يابد! دماي محيط بر واکنش هاي  فردي و احساسي انسان تاثير مي گذارد و باعث مي شود در محيط هاي با دماي نامناسب، افراد کمتر به ديگران کمک کنند، بدون اين که دليلي براي توجيه اين مساله باشد!
يافته هاي مطالعه «بررسي تاثير دماي محيط بر کمک کردن» که در مجله اروپايي روانشناسي اجتماعي (European Journal of Social Psychology) منتشر شده به توضيح چگونگي و سازوکارهاي تاثير دماي محيط بر روحيه کمک کردن افراد کمک مي کند. داده هاي ارائه شده توسط يک زنجيره خرده فروشي بزرگ روسيه در بخش اول مطالعه، به محققان امکان داده که تفاوت رفتارهاي فردي در شرايط گرم و طبيعي را بررسي کنند. براساس اين داده ها، کارکنان در محيطي با گرماي ناخوشايند، ۵۰ درصد کمتر درگير رفتارهاي جامعه پسند مثل داوطلب شدن براي کمک به مشتريان، گوش دادن فعال و پيشنهاد دادن به مشتريان مي شوند.
در قسمت دوم مطالعه که يک آزمايش آنلاين تصادفي بود از طريق پانل آنلاين از پاسخگويان خواسته شد تا خود را در محيطي با گرماي نامطلوب تصور کنند و پس از اندازه گيري احساسات و ادراکات و طرح شماري از سوالات نظرسنجي از آنها براي حضور داوطلبانه در يک نظرسنجي ديگر دعوت شد. شرکت کنندگان که حتي در حال حاضر گرما را تجربه نمي کردند در مقايسه با گروه کنترل تمايل کمتري به کمک کردن نشان دادند.
فقط ۳۴ درصد از شرکت کنندگان که از آنها خواسته شده بود خود را در شرايط ناخوشايند دمايي تصور کنند ابراز تمايل کردند تا به طور داوطلبانه (رايگان) در نظرسنجي شرکت کنند در حالي که ميزان استقبال از کمک کردن در اين نظرسنجي ۷۶ درصد بود. جالب توجه است، بلکين و همکارانش همچنين ديدند که يادآور بودن غيرمعمول گرم نيز تأثير منفي آنها را افزايش داده است، اما تأثيري بر رفتارهاي غيرمستقيم نداشته است، در حاليکه کاهش اثرات مثبت تاثير مي گذارد.
دکتر مريم کوچکي نژاد و همکار وي يعني دکتر ليوبا بلکين در بخش سوم اين مطالعه دريافتند که حتي تغييري جزئي در دما نيز به نحوي قابل توجه بر روحيه کمک کردن افراد موثر است.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar