نماد آخرین خبر

رازهای موفقیت ۱۰ زن کارآفرین

منبع
چطور
بروزرسانی
رازهای موفقیت ۱۰ زن کارآفرین

چطور/ شناخت عادت‌ها و طرز فکر کارآفرينان موفق موضوعي جذاب است. دراين‌ميان، آگاهي از رفتار و رويکردهاي موفق ترين زنان کارآفرين، جذابيت ويژه‌اي دارد. کارآفرينان زن موفق کم نيستند. معيار انتخاب اين مقاله، زنان کارآفريني است که کسب و کار آنها در سال ۲۰۲۰ بيشترين ميانگين رشد سه‌ساله را داشته است. اين شما و اين راز موفقيت ۱۰ زن کارآفرين برتر از زبان خودشان؛ رازهايي که از عادت‌هاي صبحگاهي تا ترفندهاي بهره وري و طرز فکر را در بر مي‌گيرد.

۱. لورين کارسن
لورين کارسن (Lauren Carson) ‌بنيان‌گذار و مديرعامل کينکت سولار (Kinect Solar) است. اين شرکت کوچک فعال در حوزه انرژي، فروشنده و توزيع‌کننده تجهيزات انرژي‌هاي تجديد‌پذير است. درآمد کينکت سولار طي ۳ سال ۲۸۱۲ درصد رشد کرده است. کارسن چنين مي‌گويد:
وقتي با فردي تحسين‌برانگيز آشنا مي‌شوم يا کساني که کار با آنها برايم راحت است، ارتباطم را با آنها حفظ مي‌کنم؛ بسيار پيش آمده که سال‌ها بعد با آنها همکاري کرده‌ام.
من زياد سؤال مي‌پرسم. دوست دارم با مشتريانمان صحبت کنم و از کسب‌وکارشان بپرسم؛ بدانم در چه زمينه‌اي خبره‌اند، چه فرصت‌هايي را شناسايي مي‌کنند و در چه زمينه‌اي نيازمند کمک هستند. سپس از اين اطلاعات براي ادامه کارمان، ايجاد تغييرات لازم يا ارائه راه‌حلي نو به بازار استفاده مي‌کنم.

۲. دنيلا براگا
دنيلا براگا (Daniela Braga) بنيان‌گذار و مديرعامل ديفايند‌کرود (Defined Crowd)، کسب‌وکار فعال در حوزه آي‌تي است. اين شرکت ارائه‌دهنده خدمات در زمينه يادگيري ماشيني و هوش مصنوعي است. درآمد ديفايند‌کرود در ۳ سال گذشته ۲۸۵۵ درصد رشد داشته است. او به تأثير هواي آزاد و فضاي باز معتقد است:
وقت‌گذراني در هواي آزاد به من انگيزه مي‌دهد و برايم الهام‌بخش است. ترفند من براي افزايش بهره وري اين است که دست‌کم روزي ۱ ساعت در فضاي باز کار مي‌کنم؛ ۵ نوبت پياده روي در هفته را هم به آن اضافه کنيد. اين کار نه‌تنها ذهنم را آزاد مي‌کند بلکه به حفظ نيرو و افزايش تمرکز و نوآوري کمک مي‌کند.

۳. ميشل هندي
ميشل هندي (Michelle Hendy) هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل تراستک (Trustech) است. اين شرکت ارائه‌دهنده خدمات تخصصي و مشاوره در زمينه استخدام و مديريت کارکنان بخش آي‌تي است. تراستک از نظر درآمد در ۳ سال گذشته ۲۸۱۲ درصد رشد داشته است. هندي اين‌چنين از تجربياتش مي‌گويد:
فعاليت در صنعت آي‌تي به‌عنوان يک زن، مانند اين است که اين روزها بدون ماسک وارد فروشگاهي شويد. به‌سرعت توجه‌ ديگران را جلب مي‌کنيد اما نه به دلايل درست! من به قضاوت هاي ديگران عادت کرده‌ام. شکايت نمي‌کنم و در عوض از آن به عنوان نيروي قدرتمند و پيش‌ران بهره مي‌گيرم. باور دارم که همين کشمکش‌ها من را به زني که امروز هستم، تبديل کرده است. پايداري کنيد، سرتان را بالا بگيريد و عميقا باور داشته باشيد که مي‌توانيد تفاوت ايجاد کنيد.

۴. جين ديويد
جين ديويد (Jeanne David) بنيان‌گذار و مديرعامل اوتر آيل (Outer Aisle) است. اوتر آيل عرضه‌کننده ساندويچ‌ها و پيتزاهاي نيمه‌آمادۀ تهيه‌شده از مواد گياهي است. درآمد اين شرکت طي ۳ سال ۵۰۰۶ درصد افزايش داشته است. ديويد درباره عادات صبحگاهي چنين مي‌گويد:
من به‌شدت باور دارم که داشتن روتين صبحگاهي ساده، براي همه سودمند است و به حفظ توازن حتي در روزهاي شلوغ و پرکار کمک مي‌کند. من صبح زود بيدار مي‌شوم و براي خودم فنجاني چاي آماده مي‌کنم يا اينکه تا کافه موردعلاقه‌ام مي‌دوم (البته با حفظ فاصله اجتماعي). اين کار تبديل به عادتي شده است که براي بيدار شدن از خواب به من نيرو و انگيزه مي‌بخشد.
هر صبح ۱ ساعت را به تمرين ذهن آگاهي سپري مي‌کنم و ۳ چيزي که را قدردان‌شان هستم يادداشت مي‌کنم. اختصاص بخشي از روز به سپاس‌گذاري کمک مي‌کند که موهبت‌ها و داشته‌هايم را به ياد بياورم و نگاهي جامع به رويدادها داشته باشم. بعد از آن است که به سراغ ايميل‌هايم مي‌روم و نگاهي به موارد مهم مي‌اندازم.

۵. اشلي مريل
اشلي مريل (Ashley Merrill) بنيان‌گذار و مديرعامل لونيا (Lunya)، فروشنده آنلاين لباس خواب به زنان مدرن امروزي است. اين شرکت کوچک حوزه خرده‌فروشي، طي ۳ سال رشد درآمد ۲۸۷۶ درصدي داشته است. مريل سرلوحه زندگي‌اش را چنين معرفي مي‌کند:
ايکيگاي شعاري است من سرمشق خودم و همکارانم قرار مي‌دهم. ايکيگاي در فرهنگ ژاپني بر اين تأکيد دارد که بايد از هر کاري که انجام مي‌دهيد، کاري که در آن مهارت داريد، کاري که به‌خاطرش دستمزد مي‌گيريد، کاري که مردم به آن نياز دارند و هر کاري که دوست داريد، لذت ببريد. اين توصيه را دوست دارم؛ چون برخلاف شادي که اغلب گذرا است، اين نوع از لذت ماندگارتر است و به آدم اين حس را مي‌دهد که اختيار آن در دست خودش است.

۶. ريچل کارلسن
ريچل کارلسن (Rachel Carlson)‌ هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل مؤسسه آموزشي گيلد (Guild) است. اين مؤسسه در همکاري با کسب‌وکارهاي برتر و دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي، به کارکنان شرکت‌ها خدمات آموزشي ارائه مي‌کند. درآمد گيلد در طول ۳ سال، ۹۹۶۹ درصد رشد کرده است. اين يافتهٔ کارلسن مي‌تواند براي خيلي‌ها سودمند باشد:
من دريافتم که برقراري ارتباط با افراد پيش از اينکه آنها به‌عنوان همکار، مدير يا عضو هيئت‌مديره به تيم بپيوندند به‌شدت سودمند است. با اين کار هميشه آدم‌هاي باهوش، باانگيزه و هدفمند را گرد خودم خواهم داشت.

۷. آماندا ترس

آماندا ترس (Amanda Tress) بنيان‌گذار و مديرعامل فستر وي تو فت لاس (FASTer Way to Fat Loss)، ارائه‌دهنده برنامه‌هاي ورزشي و رژيم‌هاي غذايي آنلاين به مشتريان است. اين شرکت در طول ۳ سال ۵۵۷۸ درصد افزايش درآمد داشته است. گويا ترس اعتقادي به خوردن صبحانه ندارد:
من صبحانه نمي‌خورم تا بتوانم صبح‌ها تمرکز و انرژي‌ام را حفظ کنم! در کنار تمرين روزه منقطع، سعي مي‌کنم همه غذايي را که مي‌خورم بسوزانم و در يکي از انواع ورزش‌هاي روزانه شرکت کنم. اين کار باعث مي‌شود بدنم به بهترين شکل کار کند، ذهنم سرزنده و شفاف باشد و اضطراب خود را مديريت کنم.

۸. برندا فريمن
برندا فريمن (Brenda Freeman) مديرعامل آرتزا (Arteza) است. اين شرکت فروشنده مواد اوليه و ملزومات نقاشي به قيمت اقتصادي و ارائه‌دهنده محتوا و تجربه کاربري باکيفيت به افراد و سازمان‌هايي است که علاقه‌مند به هنر هستند. آرتزا طي دوره‌اي ۳ ساله، رشد درآمدي ۷۵۵۱ درصدي را به خود ديده است. فريمن معتقد است بايد براي مشتري اهميت بسياري قائل شد:
روي تحقيق درباره مشتري سرمايه گذاري کنيد. نماينده‌اي از مشتريان در هيئت‌مديره يا کارگروه‌تان داشته باشيد. مهم‌تر از همه مشتري را انساني واقعي و از پوست و گوشت بدانيد. براي سازمان مشخص کنيد که نه‌تنها بايد از داده‌هاي دقيق جمعيت‌شناختي بلکه بايد از انگيزه‌هاي عاطفي مشتري آگاه باشند. شما بايد بدانيد محصول‌تان چه نقشي در زندگي مشتريان دارد.

۹. نوشين بهرويان
نوشين بهرويان (Nooshin Behroyan) بنيان‌گذار و مديرعامل صنايع پکسن، ارئه‌دهنده خدمات مديريت پروژه در حوزه نفت، گاز و انرژي است. درآمد پکسن به رهبري بهرويان، طي ۳ سال گذشته ۱۵۰۷۲ درصد افزايش داشته است. او از تجربياتش چنين مي‌گويد:
من پکسن را با تحقيق درباره اين سه موضوع راه‌اندازي کردم:
هدف ما چيست؟
چه‌چيزي اهميتش واقعا بيشتر است؟
آيا کارهاي ما اثرگذار است؟
اينها تبديل به فرهنگ سازماني ما شد. من اغلب اين پيام را به کارکنان مي‌دهم که ما تيم کاري هستيم و نه خانواده. به فرهنگي در سازمان باور دارم که در آن افراد خودشان تصميم مي‌گيرند کنار همکارانشان تلاش کنند چون مي‌دانند آنها در کارشان بهترين‌اند.

۱۰. دايانا لي
دايانا لي (DIANA LEE) هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل بنگاه کانستليشن (Constellation Agency) است که در زمينه تبليغات و بازاريابي فعاليت مي‌کند. کانستليشن ارائه‌دهنده خدمات بازاريابي و تبليغاتي به شرکت‌هاي خودروسازي است. اين شرکت با خودروسازهاي بزرگي مانند بي.ام.و، جگوار، لند‌رور و آئودي کار مي‌کند. درآمد شرکت طي ۳ سال گذشته ۴۸۶۶ درصد رشد کرده است. لي معتقد است در مذاکره بايد به دنبال بيشترين‌ها بود:
در مذاکره براي رسيدن به بيشترين چانه‌زني کنيد بدون اينکه از خط قرمزها عبور کنيد. مهم است که آدم‌ ارزش خودش را بداند. تقاضاي امتياز بيشتر نشان مي‌دهد فرد براي خودش و آنچه ارائه مي‌کند، ارزش قائل است. بيشتر خواستن مي‌تواند به عادت تبديل شود. وقتي اين کار برايتان ساده شود، تبديل به رويکرد ذهني‌تان مي‌شود و بنابراين انجام آن ساده‌تر هم مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره