نماد آخرین خبر

11 پیشنهاد خانگی و طبیعی برای فراری دادن مورچه ها

منبع
نمناک
بروزرسانی
11 پیشنهاد خانگی و طبیعی برای فراری دادن مورچه ها

نمناک/ مورچه ها مخلوقات کوچک و بسيار آزاردهنده اي هستند که آشپزخانه را کثيف مي کنند و باعث آزار افراد مي شوند ، مورچه ها تنها به زندگي در انبار غلات و شيريني راضي نمي شوند بلکه با خود زنجيره اي مورچه مي آورند که به هر گوشه از خانه هدايت مي شوند به همين خاطر بايد راهي براي از بين بردن آنها داشته باشيم. در اين بخش  ترفند هاي موثر و کاربردي را براي فراري دادن مورچه ها خواهيم گفت.

درزگيري کردن منافذ
وقتي تعداد عظيمي مورچه ها را مي بينيد که به سمت خانه شما مي آيند پيگيري کنيد تا لانه آنها را پيدا و درز گيري کنيد مورچه ها از شکاف هاي ريز و کوچک بيرون ميايد با بستن منافذ سوراخها پنجره درز ديوار ها از ورود مورچه ها جلوگيري کنيد. 

بستن ظروف با درپوش سفت
مورچه هاي بزرگ دروگر به رنگ قرمز و سياه هستند و مي توانند داخل چوب ها را بخورند و به خانه هايي که چوبي هستند صدمه ميزند به همين منظور به کمک جدي نياز داريم مورچه ها به دنبال غذا به خانه ها ميايند محل ذخيره غذا ها مثل شيشه هايي که در پوشه پلاستيکي دارند از ورود آنها جلوگيري مي کند، قبل از ريختن مواد داخل شيشه از تميز بودن آن مطمئن شويد.  

ظرف غذاي حيوانات را خيس کنيد
اگر منبع غذا را از بين ببريم مورچه ها به زودي محل را ترک مي کنند و به جاي ديگر مي روند.

آب و صابون ترفند فراري دادن مورچه ها
از آب و صابون براي پاک کردن نشانه هاي شيميايي استفاده کنيد؛ ازنيش مورچه ها در منزل آسايش نداريد؟ پس لباس صابوني بپوشيد صابون نه تنها مسير مورچه را منحرف مي کند بلکه به مورچه هاي ديگر فرمان ميدهد به خانه برگردند. اگر در خانه بسيار مورچه داريد مي توانيد با جاروبرقي آنها را مثل زباله تميز کنيد و داخل کيسه اي بريزيد و دور بياندازيد يا با آب و صابون مسير آنها را پاک کنيد تا به عقب برگردند.فراري دادن مورچه با پودر دارچين
مطالعات نشان داده دارچين مورچه ها را از بين ميبرد پودر دارچين رادر چهارچوب پنجره در زير کابنيت بريزيد همچنين مي توانيد با چوب دارچين و پودر محل مورچه ها را پيدا کنيد.
 
پودر ميخک روش طب سنتي براي فراري دادن مورچه
ميخک يکي ديگر از راه هاي مبارزه با مورچه است. روغن ميخک حاوي اوژنول و کاريوفيلن است يکي از مطالعات نشان داده پودر ميخک تا 99 درصد ظرف سه ساعت مورچه ها را از بين ميبرد.

ماليدن خاک دياتومه ترفندي براي فراري دادن مورچه ها از خانه
داخل درزها خاک دياتومه بريزيد ، اين خاک نوعي خاک است که از بقاياي فسيلي جلبکهاي تک سلولي به وجود آمده که در ساخت حشره کش ها استفاده مي شود چون مورچه ها را خشک و از بين مي برد اين خاک زمان انقضا ندارد و تا هر زماني که بخواهيد قابل استفاده است و براي حيوانات و افرادي که آن را استفاده مي کنند سمي نيست.

فراري دادن مورچه از اطراف درختان با ماليدن آدامس و صمغ
اگر باغتان پر از مورچه است که در گياهان و درختان ميبينيد درختان و ميوه هاشهد دارند که توسط شته ها آفت ميخورند ته درختان را با آدامس و صمغ که در فروشگاه ها موجود است بپوشانيد با اين کار از بالا رفتن مورچه ها جلوگيري کنيد و اگر درختتان حساس و جوان است آن را با چيزي ببنديد تا از آسيب آن جلوگيري کنيد.
 
براکس بسيار در کشتن مورچه ها موثر است، براي اين منظور:
نصف فنجان شکر يک قاشق و نصفي براکس داخل دو فنجان آب در حال جوش بريزيد تا حل شود بعد اين محلول را داخل شيشه ريخته پنبه را داخل مايع خيس کنيد و روي درشيشه بگذاريد اگر تنها پنبه را شيرين کنيد جواب نمي دهد.
سعي کنيد مقداري روغن گياهي به آن اضافه کنيد چون مورچه ها چربي را به شکر ترجيح مي دهند وقتي پنبه خشک شد عوض کنيد حتما خواهيد ديد چطور مورچه ها پراکنده مي شوند به خاطر داشته باشيد بيشتر از يکبار اينکار را بايد انجام دهيد شايد از بين رفتن مورچه ها چند هفته زمان ببرد.

پاشيدن فلفل سياه و قرمز براي فراري دادن مورچه هاي خانگي
فلفل قرمز و سياه مثل دارچين مورچه ها را از بين مي برند فلفل ها را در مسير مورچه ها بپاشيد محققان بر اين باورند فلفل قرمز موثرتر از فلفل سياه در کشتن مورچه ها است اما مراقب باشيد وقتي از فلفل استفاده ميکنيد نفس نکشيد.

استفاده از پوست پرتقال و اسپري سرکه ترفندي خوش بو براي فراري دادن مورچه ها
پوست پرتقال حاوي هيدروکربن است که لايه محافظتي سيستم تنفسي مورچه راازبين ميبرد در نتيجه مورچه ها خفه مي شوند باپوست 6 7 پرتقال شيشه را پر کنيد و با سرکه سفيد آن رابپوشانيد و حدود 10 روز نگه داريد سپس مايعات را داخل شيشه بريزيد و داخل منافذ اسپري کنيد.
 
فراري دادن مورچه ها از آشپزخانه با برگ بو
برگ بو راداخل شيشه غذاها بگذاريد،  آيا مورچه ها داخل ظرف غذا هاي مي روند مورچه ها کيسه آرد را سوراخ مي کنند يا وارد شيشه غذاها مي شوند چند تا برگ بو روي آنها بگذاريد همچنين مي توانيد تعدادي برگ بو را داخل آشپزخانه بگذاريد برگ بو بسيار در از بين بردن مورچه ها موثر تر است و سمي نيست. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره