logo

رنگ کردن موها در چه شرایطی ممنوع است؟

منبع
نمناک
بروزرسانی
 رنگ کردن موها در چه شرایطی ممنوع است؟

نمناک/ از زمان هاي قديم خانم ها علاقه زيادي به رنگ کردن موهايشان داشتند که قديم تر ها از حنا براي رنگ کردن موها استفاده ميکردند اما امروزه رنگ هاي شيميايي جايگزين آن شده اند و اين گونه رنگ ها عوارض زيادي به همراه دارند.
برخي از خانم ها براي اينکه سفيدي موهايشان را بپوشانند مجبور اند هر چند روز يکبار موهايشان را رنگ کنند و اين ميتواند بسيار مضر باشد و به موها آسيب وارد کند زيرا استفاده مکرر از رنگ مو باعث شکنندگي موها، وز شدن موها و زبر شدن مو ها ميشود.

عوارض رنگ کردن مداوم مو 
از ديگر عوارض استفاده مداوم از رنگ مو ميتوان به قرمزي پوست سر، التهاب، خارش، شوره و حساسيت اشاره کرد، حساسيت به مواد شيميايي داخل رنگ مو باعث سورش و ورم کردن پوست سر ميشود و حتي سوختگي در سر ايجاد ميکند.
در بعضي مواقع بايد دست از رنگ کردن موها برداريد و آن ها را به طور مرتب رنگ نکنيد زيرا موها آسيب ديده اند و نياز به ترميم دارند.


خارش و التهاب پوست سر
وقتي يک مدت به صورت مداوم موهايتان را رنگ ميکنيد پوست سرتان شروع به خارش ميکند و ملتهب ميشود اين يعني حساسيت به مواد داخل رنگ مو، در چنين شرايطي بايد دست از رنگ کردن موها برداريد و به فکر ترميم موهاي سر و درمان پوست سر باشيد.

شکننده و زبر شدن موها
خانم هايي که از رنگ موهاي معمولي استفاده ميکنند موهايشان به آن صورت دچار آسيب نميشود اما ماده بي رنگ کننده مو حسابي به کوتيکول مو آسيب وارد ميکند که در اين شرايط موها خشک و شکننده ميشوند.

سفيد شدن موها
هربار که موهايتان را رنگ ميکنيد کمرنگ تر ميشود؟ اين يعني موهاي سفيدتان دارد بيشتر و بيشتر ميشود بهتر است دست از رنگ کردن موهايتان برداريد و وقت تان را براي کارهاي مهمتري صرف کنيد اينطوري موهايتان کمتر آسيب ميبينند.

براي ترميم موهاي آسيب ديده ديگر موهايتان را رنگ نکنيد
از سشوار و اتو مو استفاده نکنيد

موهاي آسيب ديده را کمي کوتاه کنيد
از نرم کننده و تقويت کننده مو استفاده کنيد
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره