برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

 راهکارهایی برای بهبود رفتار کودکان

منبع
بيتوته
بروزرسانی
 راهکارهایی برای بهبود رفتار کودکان

بيتوته/ انتقادهاي آرام از کودکتان او را مسئوليت پذير مي کند ولي ترس از تنبيه احتمال پيدايش رفتار بد در او را بيشتر مي کند.
روش‌هايي براي بهبود رفتار کودک
رفتار با بچه ها در هر دوره سني با حساسيت هاي خاصي همراه است و  ارتباط برقرار کردن با کودک در هر سني روش  خاص خود را دارد و نميتوان با نوجوان 15 ساله مانند کودک شش ساله رفتار کرد. داشتن ارتباطي صحيح با کودک سبب رشد فکر و اجتماعي وي مي شود. در اين مطلب به روشهايي براي بهبود رفتار کودک اشاره شده است.
- به کارهايي که کودکتان دوست دارد علاقه نشان دهيد
حتي در صورتي که کارهاي مورد علاقه کودکتان براي شما جذابيتي ندارد، خود را به آن علاقه مند نشان دهيد به دليل آن که اين شيوه اولين قانون محکم کردن ارتباطات والدين با فرزندان و بهبود رفتارهاي تعاملي بين آنان است.
- به حرف هايش خوب گوش دهيد

پيش از آن که به آن ها بگوييد چه کاري نادرست و چه کاري درست است اجازه دهيد در مورد کاري که مي خواهند انجام دهند براي شما حرف بزنند. هنگامي که کودک احساس کند نگراني ها و اعتراضاتش شنيده مي شود انتظاراتش از والدين کمتر شده و والدين هم زمان کمتري را صرف راضي کردن فرزندشان مي کنند. 
- به جاي ترساندن از تنبيه، تشويق به پاداش کنيد
انتقادهاي آرام از کودکتان او را مسئوليت پذير مي کند ولي ترس از تنبيه احتمال پيدايش رفتار بد در او را بيشتر مي کند. مهم نيست که شما چقدر سختگير باشيد. در صورتي که سريعا پرخاش کنيد و فرزندتان را سرزنش کنيد رفتار وي اصلاح نمي شود.
- در حل مشکلات از کودکتان کمک بگيريد
اکثر مشکلات رفتاري با تعامل و همکاري هاي طرفين حل مي شود. مشکلات فرزندتان را برايش شرح دهيد و نظرش را جويا شويد و بعد از آن با همکاري هم به طراحي راهکار بپردازيد.
- جملاتتان را مثبت کنيد
آغاز جملات با عباراتي مانند «اگر اين کار را نکني» و جملاتي تهديدي از اين دست همکاري فرزندتان را با شما کاهش مي دهد. در جايگزيني با عبارات منفي از عبارت هاي مثبتي مانند« در اين فرصت»، « هر وقت که» و غيره استفاده کنيد.
- قدرت تان را حفظ کنيد
هنگامي که وارد بحث و جدالي با فرزندتان مي شويد، تنها کاري که مي کنيد اين است که قدرت بيشتري در اين وضعيت به او مي دهيد. در واقع ، فرزند شما اين طور برداشت مي کند که اين قدرت را دارد که با شما در بيفتد، در نتيجه رفتارهايش ستيزه جويانه تر هم خواهد شد.
اين دفعه که فرزندتان تلاش کرد شما را وارد جنگ قدرت درباره ي چيزي کند تنها بگوييد: « درصورتي که فلان کار را کردي، در مورد اتفاقي که افتاده حرف مي زنيم، ديگر نمي خواهم در اين باره چيزي بشنوم!» و اتاق را ترک کنيد. هنگامي که آن مکان را ترک مي کنيد، تمام قدرت را با خودتان از آنجا بيرون مي بريد. اين را بدانيد که هر چه بيشتر وارد بحث و دعوا با فرزندتان شويد، اختيار و کنترل بيشتري به وي مي دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar