برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید بخاری برقی در نظر بگیرید

باشگاه خبرنگاران/ در حالي که زمستان در گوشه گوشه‌اي قرار دارد، زمان مناسبي براي ارتقا بخاري يا تعويض کامل بخاري برقي است.
بخاري برقي بهترين راه براي از بين بردن لرز‌هاي زمستاني و گرم نگه داشتن خانه و احساس خوشبويي است، با اين حال وقتي نوبت به انتخاب بهترين بخاري برقي مي‌رسد، فاکتور‌هاي مختلفي وجود دارد که بايد آن‌ها را بخاطر بسپاريد.
خوشبختانه اين مقاله ۶ مورد از مهمترين فاکتور‌ها را هنگام خريد بخاري برقي برجسته مي‌کند تا در وقت تحقيقاتي شما صرفه جويي کند.

نوع بخاري
هنگام انتخاب بخاري براي خانه خود، اولين چيزي که بايد در مورد آن تصميم بگيريد، نوع بخاري برقي است که مناسب خانه شما باشد.

انواع مختلفي براي انتخاب وجود دارد هر يک از اين‌ها براي خانه‌هاي مختلف مناسب است. مثلا:

بخاري‌هاي تابشي
اين بخاري‌ها براي استفاده شخصي مانند محل کار يا اتاق خواب مناسب هستند، آن‌ها با تابش گرما از يک بخش گرمايش داغ کار مي‌کنند.
بهترين نکته در مورد اين بخاري‌ها ارزان بودن آن‌ها است. با اين وجود، در مورد گرم شدن اتاق‌هاي بزرگ يا فضا‌هاي بزرگ آن‌ها چندان عالي نيستند.

بخاري‌هاي ستوني پر از روغن
اين نوع بخاري‌ها از برق براي گرم کردن روغن در ستون يا "باله"‌هاي آن استفاده مي‌کنند. سپس گرما به محفظه منتقل شده و در نهايت به هواي خارج از بخاري تابانده مي‌شود.

بخاري رادياتور پر روغن
اين نوع بخاري براي مدت طولاني استفاده مناسب است؛ بنابراين اگر به دنبال بخاري هستيد که بتوانيد يک شب آن را بگذاريد، اين نوع بخاري براي شما بهترين است.
آن‌ها همچنين به عنوان بخاري‌هاي ذخيره سازي شناخته مي‌شوند، که برخي از بررسي‌ها در اين سايت وجود دارد.


بخاري‌هاي همرفتي و پنلي
اين نوع بخاري با کشيدن هواي سرد روي عنصر گرم کننده برقي کار مي‌کند. هواي گرم شده به سمت سقف بالا مي‌رود در حالي که هواي سرد در يک چرخه بي پايان به سمت پايين حرکت مي‌کند.
اين بخاري‌ها براي گرم کردن يکنواخت و سريع يک اتاق عالي هستند با اين حال، يک نقطه ضعف بزرگ در اين نوع بخاري‌ها اين است که آن‌ها بسيار پر سر و صدا هستند. آن‌ها معمولاً در حمام‌ها يافت مي‌شوند.

بخاري فن دار
بخاري‌هاي فن با دميدن هواي گرم کار مي‌کنند. آن‌ها با فن‌هاي ساخته شده قدرتمندي توليد مي‌شوند که هوا را از مسافت طولاني منفجر مي‌کنند. آن‌ها به طور کلي براي کوچکتر و قابل حمل بودن طراحي شده اند.

بخاري فن دار سراميکي

اين نوع بخاري‌ها نسبت به بيشتر بخاري‌هاي برقي نيز کوچکتر و قابل حمل هستند. آن‌ها قادر به گرم کردن يک اتاق به طور مساوي و سريع هستند.

ظرفيت گرمايش
اين عامل مهم ديگري است که بايد قبل از خريد بخاري برقي مورد توجه قرار گيرد. قبل از خريد بخاري برقي خود، بايد ميزان توان مورد نياز براي گرم شدن خانه را ارزيابي کنيد.
هرچه قدرت بيشتر باشد، بخاري اتاق‌هاي بزرگ را بهتر گرم مي‌کند؛ بنابراين، اگر بخاري براي يک اتاق کوچک مي‌خواهيد بايد به دنبال بخاري کمتر از ۲KW باشيد. به اين ترتيب بخاري خواهيد داشت که به طور موثر شما را گرم مي‌کند و مقرون به صرفه است.
متأسفانه، گاهي اوقات قدرت ادعاي توليدکنندگان هميشه آن چيزي نيست که به نظر مي‌رسد. يعني شما ممکن است خودتان را با قدرت کم و بيش از آنچه براي چانه زني کرده ايد پيدا کنيد.

بهره وري انرژي
اکثر بخاري‌هاي برقي در واقع ۱۰۰ ٪ کارآيي دارند. اين به اين دليل است که آن‌ها تمام برق را به گرما تبديل مي‌کنند.
با اين وجود، مي‌توانيد از طريق عايق بندي، متوقف کردن نشتي و استفاده از فن‌هاي سقفي، کارايي بخاري خود را افزايش دهيد.
با استفاده از ترموستات مي‌توانيد کارايي بخاري برقي خود را افزايش دهيد. اين ويژگي به شما کمک مي‌کند تا استفاده غيرضروري از بخاري را کاهش دهيد.

ايمنى
به طور کلي، بخاري‌هاي برقي به شرط استفاده صحيح از آن‌ها بي خطر هستند، با اين وجود بعضي از مدل‌ها بيش از حد گرم مي‌شوند که ممکن است به خصوص در مورد کودکان يا حيوانات خانگي مسئله ايمني ايجاد کند. چنين مدل‌هايي را نبايد براي مدت طولاني روشن نگه داشت.
قوانين کلي ديگري نيز براي استفاده از بخاري برقي وجود دارد. به عنوان مثال، هنگام استفاده از بخاري نبايد چيزي را روي آن قرار دهيد يا آن را بپوشانيد.
مدل‌هاي ديگر داراي ويژگي protection tilt protection come هستند که به هيتر اجازه مي‌دهد هر زمان که بخورد يا حتي کج شود، به طور خودکار خاموش شود.

بودجه
شما مي‌توانيد يک بخاري برقي پايه با قيمت ۱۰ تا ۱۵ پوند و يک مدل قدرتمند و پيشرفته با قيمت چند پوند تهيه کنيد.
اگر با بودجه محدود کار مي‌کنيد، توصيه مي‌شود که به سراغ مدل‌هاي کوچکتر برويد که داراي مزيت قابل حمل بيشتري هستند.
از طرف ديگر، مدل‌هاي گران قيمت بهتر کار مي‌کنند و ماندگاري بيشتري نيز دارند. علاوه بر اين، آن‌ها از مدل‌هاي بخاري برقي ارزان‌تر به نظر مي‌رسند.

هزينه راه اندازي بخارى
اين جنبه مهم استفاده از بخاري برقي است. به طور کلي، بخاري‌هاي قابل حمل کوچکتر، هزينه‌هاي کارکرد کمي دارند.
در عين حال، بخاري‌هاي برقي بزرگتر هزينه بيشتري براي کار دارند؛ بنابراين، اگر بخاري پرقدرتي را انتخاب کنيد که مدتي طول بکشد تا اتاق را گرم کند، بديهي است که هزينه‌هاي بالاي کار را متحمل خواهيد شد.
يک روش ساده براي کاهش هزينه‌هاي جاري شما خريد بخاري است که داراي کنترل ترموستاتيک است. اين نوع بخاري فقط در صورت لزوم روشن و خاموش مي‌شود.

در نتيجه
برخي از مدل‌هاي بخاري برقي مجهز به ويژگي‌هايي هستند که استفاده از آن‌ها را راحت مي‌کند؛ بنابراين، همانطور که براي خريد بخاري خود خريد مي‌کنيد، از مواردي که به راحتي تميز مي‌شوند و يا داراي انبار سيم هستند، مراقب باشيد.
وزن بخاري نيز بسيار مهم است، به خصوص اگر بخواهيد بخاري قابل حمل خريداري کنيد.
ويژگي مهم ديگر طول طناب است. فاصله شما از سوکت چقدر است که مي‌خواهيد بخاري خود را قرار دهيد؟
قبل از اين که به مدلي براي خانه خود بپردازيد، بايد به اين فکر کنيد. به همين ترتيب، به دنبال بخاري‌هاي برقي باشيد که با کنترل از راه دور ارائه مي‌شوند. اين يک ويژگي عالي است که با چند مدل ارائه مي‌شود. با استفاده از اين ويژگي مي‌توانيد بخاري خود را از راه دور روشن و خاموش کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره