برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دلایل و بهانه های آقایان برای چند همسری

منبع
نمناک
بروزرسانی
دلایل و بهانه های آقایان برای چند همسری

نمناک/ تمام دلايلي که مردان را به سمت گرفتن همسر دوم ميکشاند را به شما معرفي ميکنيم و بررسي ميکنيم داشتن دو همسر در مردان چه تاثيري دارد ؟ با اينکه در دين اسلام اجازه چند همسري به مردان داده شده است اما اين کار بر خلاف عرف است و در جامعه قابل قبول نيست و بر افرادي که به سوي تعدد زوجات مي روند، برچسب هايي منفي زيادي زده مي شود.
برخي از مردان به دنبال دلايلي به سمت ازدواج مجدد مي روند اما اين دلايل تا چه حد قابل قبولند ؟ در اين بخش شما را با علت هاي ازدواج مجدد مردان و پيامدهاي آن آشنا مي کنيم.

ازدواج به علت بچه دار نشدن
برخي از زنان به علت بچه دار نشدنشان به همسر خود اجازه مي دهند که براي بقاي نسل خود و زنده نگه داشتن دودمان، تجديد فراش کند . بعضي از اين خانم ها حتي خود براي همسرشان ، به خواستگاري مي روند و زن انتخاب مي کنند بدون آنکه بدانند چه اشتباه بزرگي مرتکب شده اند و به مرور زمان نفوذ گذشته را روي شوهرشان از دست مي دهند و محبوبيت خود را از دست خواهند داد.

ازدواج به علت پسردار نشدن
متاسفانه در جامعه ما افرادي هستند که به فرزند پسر بيش از دختر علاقه دارند و مي پندارند با دختر دار شدن نمي توانند نسل خود را ادامه دهند و گمان مي کنند علت دختر دار شدنشان ايراد از همسرشان است. به همين دليل اقدام به ازدواج مجدد مي کنند و همسر قبليشان نيز به علت دخترانش مجبور است که زندگي با هوو را تحمل کند.

ازدواج مجدد به علت تحريک پدر و مادر
برخي از مردان بسيار دهن بين و بي اراده هستند و با اينکه همسرشان را واقعاً دوست دارند به خاطر حرف هاي خانواده اش و حسادت مادر و يا خواهر خود اقدام به تجديد فراش با جلب رضايت همسر قبلي مي کنند . اغلب ، همسر اين گونه از مردان بيشتر به خاطر فرزنداني که از زندگي مشترکشان دارند حاضر به ادامه زندگي با هوو مي باشند .

ازدواج مجدد به علت ثروت
برخي از مردان وقتي به ثروت مي رسند به قول قديمي ها شلوارشان دوتا مي شود فيلشان ياد هندوستان مي کند و ازدواج مجدد مي کنند.

ازدواج مجدد به علت سرد مزاجي خانم ها
رابطه جنسي براي مردان در زندگي مشترک اهميت فراواني دارد و اگر همسرشان با مشکل سرد مزاجي رو برو باشد تا حدي مي توانند اين مشکل را تحمل کنند .
برخي از زنان روبرو با مشکل سردمزاجي متأسفانه به دنبال درمان آن نيستند که اين موضوع رفته رفته موجب سردي رابطه بين زوجين مي شود بنابراين به ازدواج مجدد رو مي آورند.


گرايش به چند همسري ناشي از برخي نيازهاست
مردها نيازهاي عاطفي، جسمي، جنسي و اجتماعي در زندگي دارند که اگر همسر آنها نتواند نيازهاي آن ها را برطرف سازد ، براي رفع نياز، به چند همسري روي آورند.

افراط و تفريط هاي زنانه زمينه ساز گرايش مردان به دو همسري
خانم هايي که در زندگي به صورت افراط و تفريط عمل مي کنند اين نياز را در مردان به وجود مي آورند که مرد به سمت دو همسري برود. احساسات و هيجانات بيش از حد، گاهي اوقات مرد را به سمت دو همسري گرايش مي دهد که برخي از الگوهاي تربيتي نيز در اين امر مي تواند تاثيرگذار باشد.

اختلال شخصيتي
مرداني که هويت خود را در تعداد همسرشان مي بينند و نتوانند با يک همسر زندگي کنند مبتلا به اختلال دون ژوانيسم هستند و ازدواج مجدد هدف زندگي اين مردان است. اين مردان از درون احساس حقارت مي کنند و از اينکه زنان به آنها توجه مي کنند لذت مي برند و دوست دارند توجه زنان محترم تر و متشخص تررا به خود جذب کنند.

اختلال دو قطبي - بيماري مانيک
گاهي اوقات بيماري هايي مانند اختلال دوقطبي يا بيماري مانيک سبب ايجاد روابط متعدد در مردان مي شود. ولخرجي ، احساس قدرت و خاص بودن از نشانه هاي بيماري مانيک (بيماري شيدايي) يا اختلال دوقطبي است. افراد مبتلا به اختلال دوقطبي يا بيماري مانيک براي رهايي از احساس افسردگي شديد به برقراري رابطه جديد با يک فرد ديگر تمايل دارند.

مشکلات و پيامدهاي ازدواج مجدد
ازدواج مجدد مرد متاهل پيامد هاي زيادي را به دنبال دارد که از مهم ترين مشکلات و پيامد ها مي توان به موارد زير اشاره داشت:
به وجود آمدن ترس در زندگي فرد
اختلالات در کارکرد هاي روزانه
پنهان کاري و دروغ
شک و ترديد و سو ظن در همسر و فرزندان
از بين رفتن جايگاه و ارزش پدر
اختلال درخواب
کم شدن کيفيت و شادي در زندگي
از بين رفتن اعتبار و آبروي مرد در بين همکاران
سعادت و خوشبختي زناشويي در گرو صفا، صميميت، گذشت و فداکاري است و همه اينها در چند همسري به خطر خواهد افتاد.

درمان پيامد هاي ناشي از ازدواج دوم مردان متاهل
ازدواج دوم هنگامي توصيه مي شود که رضايتمندي کامل همسر و ديد کامل از تمام شرايط وجود داشته باشد.
قبل از گرفتن تصميم قطعي به ازوداج دوم حتما از مشاوره روانشناسي استفاده نماييد.
اصلاح سبک زندگي و بر طرف نمودن مشکلاتي در بين زوجين وجود دارد تا حد زيادي گرايش به تنوع طلبي و ازدواج دوم را کاهش مي دهد.
برقراري روابط درست با همسرو اعضاي خانواده مي تواند از بروز اين آسيب ها جلوگيري کند.
براي برطرف کردن مشکلاتتان در زندگي مشترک از ازدواج دوم ر استفاده نکنيد بلکه از روش هاي درمان مانند مشاوره روانشناسي و روان درماني استفاده نماييد.

نکته
بايد بدانيد پدر خانواده تکيه گاهي است که اگر فرو ريزد، نسلي را دچار مشکل مي کند، بنابر اين کساني مي توانند به تعدد زوجات اقدام کنند که قدرت جسمي، مالي و عقلي بالايي داشته باشند تا بتوانند بين زنان متعدد خود عدالت را رعايت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره