نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

چطور در روز مادر از مادرم عذرخواهی کنم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چطور در روز مادر از مادرم عذرخواهی کنم؟

خراسان/ چند وقتي مي‌شود که خيلي با مادرم جروبحث مي‌کنم. يک بار خيلي از دستم ناراحت شد و شروع به گريه کرد. بعد از آن روز، هرچه تلاش مي‌کنم تا از او عذرخواهي کنم، نمي‌توانم. راهنمايي کنيد که در روز مادر، چطور خجالت نکشم و به او بگويم که من را ببخشد؟ دختري 19 ساله‌ام.
پاسخ
ارتباط شما با مادرتان دچار مشکل شده و اين موضوع شما را به چالش کشيده است. روز مادر هم که در آستانه آن قرار داريم، بهانه خوبي است تا از مادرها تشکر کنيم و از آن‌ها بخواهيم که ما را بابت رفتارهاي اشتباه‌مان حلال کنند. در قدم اول، مشخص کردن دقيق مشکل به شما کمک مي کند بدانيد روي چه موضوعي مي خواهيد کار کنيد. به‌طور مثال   اگر مي خواهيد روي رفتار گير دادن خود کار کنيد، بايد دقيقا مشخص کنيد اين گير دادن شامل چه رفتارهايي است؟ مثلا مي تواند ادبيات گفتاري و لحن صحبت کردن شما باشد. کلمات ما مي تواند تأثير بسزايي بر خود ما يا ديگران بگذارد يا مي تواند برخورد تند شما به دليل حس منفي يا چيزهاي ديگر باشد. براي برقراري ارتباط آگاهانه، تفاوت‌هاي يکديگر را بايد بپذيريد. به اين نکته توجه کنيد که خواسته ما در زندگي، داشتن حس خوب است و براي داشتن اين حس خوب بايد به اطرافيان مان هم اين حس خوب را انتقال دهيم.
 راه هاي افزايش صميميت با مادر
اولين گام در ايجاد ارتباط موثر صميميت است. بايد روي رفتارهاي خود تمرکز و به رفتارهايي فکر کنيد که ايجاد صميميت مي کند. براي دستيابي به اين موضوع تعدادي پيشنهاد داريم؛ خوش برخورد و خوش رفتار باشيد، توانايي گوش دادن و توجه کردن داشته باشيد، به موقع احساس ‏هاي‌مثبت خودتان را ابراز کنيد، به مادرتان احترام بگذاريد، انعطاف‏پذير باشيد، انتظارهاي نامعقول و نابه جا نداشته باشيد، قضاوت و پيش داوري نکنيد، اگر اشتباه کرديد عذرخواهي کنيد، انتقادپذير باشيد و حد و مرز را در رابطه با مادرتان رعايت کنيد.
 با دادن يک شاخه‌گل، سر صحبت را باز کنيد

يکي از بهترين ابزارهاي ارتباطي براي برقراري ارتباط موثر، پيدا کردن زمان مناسب براي گفت و گوست. روز مادر، يک فرصت خوب براي اين ماجراست. کلمات و روش هاي ما تنها زماني موثر واقع مي شوند که مخاطب ما آمادگي پذيرش يا حداقل شنيدن را داشته باشد. بنابراين زمان نزديک شدن ما به اشخاص از اهميت بسياري برخوردار است. در يک زمان مناسب که مادرتان خسته نباشد، کار زيادي نداشته باشد و ... به سراغش برويد و با دادن يک شاخه گل، سر صحبت را باز کنيد.
نويسنده : احترام اسماعيل‌زاده | روان‌شناس

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره