برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

6 بازی برای افزایش هوش کودک یک ساله

منبع
خراسان
بروزرسانی
6 بازی برای افزایش هوش کودک یک ساله

خراسان/ بيشترين تعامل با کودک نوپا در خانه اتفاق مي‌افتد، بنابراين بايد در خانه بيشتر از هر جاي ديگري براي آموزش و سرگرمي او برنامه‌ريزي شود. مادر به عنوان فردي که بيشترين وقت را با کودک مي‌گذراند بايد بازي‌هاي افزايش هوش کودک را بداند. در ادامه چند پيشنهاد براي بازي با کودک در يک‌سالگي که ضمن پرورش ذهن، هوش و خلاقيت او، ساعات خوشي را کنار کودک خود سپري کنيد،مطرح خواهيم کرد.
 تماشاي عکس و نقاشي  |نشان دادن عکس‌ها و توضيح درباره اشخاص درون عکس و نسبت آن با کودک و شرح موقعيت عکس ذهن کودک شما را خلاق خواهد کرد. ضمن اين‌که حتماً از ديدن اين‌همه عکس لذت خواهد برد. 
 توپ‌بازي  |با فاصله کم روبه‌روي او روي زمين بنشينيد و توپ را به سمت او به سمت جلو و عقب قل دهيد. به‌علاوه اين‌که شما مي‌توانيد به او آموزش دهيد تا توپ را به يک محل مشخص، مانند يک سبد، پرتاب کند. قطعاً با چندين بار تلاش يک يا چند توپ او در سبد قرار خواهد گرفت.


 خانه‌سازي  |مجموعه‌اي رنگي از قطعات خانه‌سازي از محبوب‌ترين اسباب‌بازي‌هاي  کودک يک‌ساله شماست. کنار او بنشينيد و همراه هم به او ياد بدهيد که چطور قطعات خانه‌سازي يا بلوک‌ها را مثل يک برج بلند روي‌هم بچيند. با او همراه شويد تا خودش قرار دادن يک قطعه روي ديگري را بياموزد.
 نقاشي با انگشت  |چند رنگ انگشتي قابل شست وشو مخصوص کودکان را تهيه و با قرار دادن چند کاغذ روي زمين خط و نقطه بکشيد. نقاشي با انگشت اجازه مي‌دهد تا کودک شما رنگ را لمس کند و ياد بگيرد که با مخلوط کردن رنگ‌ها چه چيزي اتفاق مي‌افتد. همچنين اگر  او هنوز نمي‌تواند قلم را درک کند، از انگشتان دست خود استفاده مي‌کند تا مقدمه‌اي کامل براي نقاشي در آينده باشد.
 جورچين‌هاي شکلي |بازي فکري براي يک‌ساله‌ها يک نوع چالش در نوع کودکانه است. پس جور چين هاي پلاستيکي يا چوبي را مقابل او بگذاريد و اجازه دهيد با تمرين و تکرار، تلاش براي تطبيق اشکال با ابعاد و محل مناسب را خودش پيدا کند.
 بازي با اسباب‌بازي در سطل برنج |کودکان عاشق غوطه‌ور کردن دست‌هاي خود در خوراکي‌ها به‌ويژه سطل حبوبات يا برنج هستند. فرزند شما دوست دارد که برنج را بشناسد و لابه‌لاي آن چيزهايي کشف کند، به خصوص وقتي‌که بتواند همان‌جا با فروکردن اسباب‌بازي‌هاي خود در سطل بازي کند. پس يک ظرف بزرگ يا سطل را از برنج پرکنيد و چند اسباب‌بازي ساده و کوچک کودک‌تان را داخل آن قرار دهيد. او را تشويق کنيد که اسباب‌بازي خود را پيدا کند. با اين بازي جذاب تفريح جالبي را براي کودک يک‌ساله  خود رقم بزنيد.
براي نوشتن اين مطلب از «ني‌ني سايت» کمک گرفته شده است

 
نويسنده : مارال مرادي | روزنامه‌نگار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar