logo
جذاب ترین هابرگزیده
دخترونه زنونه

نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

منبع
بيتوته
بروزرسانی
نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

بيتوته/ تميز بودن فضاي داخلي اتومبيل، رانندگي را لذت بخش مي کند. شما مي توانيد به راحتي داخل اتومبيل تان را تميز کنيد. براي تميز کردن اتومبيل، ابتدا بيرون آن و بعد داخل آن را تميز کنيد.
تميز کردن فضاي داخلي خودرو شما ممکن است آن بوي بد ماشين جديد را بازگرداند اما مطمئنا کيفيت هوا را بهبود مي بخشد. شستن پنجره ها، خلاص شدن از شر سطل زباله و بهم ريختگي و تميز کردن کفپوش و صندلي ها باعث راحت نفس کشيدن مي شود و حتي مي تواند مهارت هاي رانندگي شما را بهبود بخشد.
تميز کردن حرفه اي مي تواند بسيار پرهزينه باشد، اما فقط با استفاده از چند ابزار و وسايل تميز کننده اي که در دست داريد، مي توانيد فضاي داخلي اتومبيل خود را خيلي خوب تميز کنيد.

چند وقتي بايد فضاي داخلي ماشين خود را تميز کنيد
تميز کردن ماشين شما به شرايط رانندگي، نحوه استفاده از وسيله نقليه، تعداد مسافران و تعداد دفعات رانندگي شما بستگي دارد.
در بحث نگهداري اتومبيل هميشه ايمني در اولويت است. شيشه هاي داخلي را حداقل ماهانه يا در مواقعي که آلودگي مانع از ديدن وسايل نقليه رو به رو مي شود، تميز کنيد. درصورتي که سطل زباله و زباله ها و وسايل اضافي در کف و داشبورد و... با کنترل خودرو تداخل ايجاد مي کند، آن ها را برداريد و تميز کنيد. تميزکاري دقيق فضاي داخلي ماشين دو بار در سال کافي است. فضاي داخلي را در بهترين شکل خود نگه داريد تا به ماشين کمک کند تا بيشتر دوام بياورد و هنگام فروش يا تجارت آن ارزش خود را حفظ کند.

مراحل تميز کردن فضاي داخلي اتومبيل :
سطل زباله و زباله ها را جمع کنيد
سطل زباله يا همه زباله ها را از کف، جا ليوان ها، جيب درها و جيب هاي صندلي و داشبورد و ... جمع کنيد و آنها را بازيافت يا دور بيندازيد. صندلي هاي ماشين، اسباب بازي ها و ساير وسايل را از ماشين جدا کنيد.

کفپوش هاي خودرو را برداشته و تميز کنيد
کفپوش ها اغلب از کثيف ترين وسايل داخل خودرو هستند. براي تميز کردن راحت تر، همه آنها را از ماشين جدا کنيد. قبل از شروع تميز کردن، روي کفپوش ها جارو برقي بزنيد. سپس آنها را به جاي اينکه روي زمين کثيف قرار دهيد، روي يک پارچه برزنتي يا نوع ديگري از پارچه قرار بدهيد.
براي کفپوش هاي لاستيکي، وينيل يا سيليکوني از شلنگ براي شستشوي خاک اضافي استفاده کنيد. يک محلول آب گرم و چند قطره مايع ظرفشويي را در يک سطل مخلوط کنيد. يک برس اسکراب را به محلول آغشته کرده و کفپوش ها را تميز کنيد. قبل از قرار دادن دوباره آنها در ماشين، خوب بشوييد و بگذاريد تا در هوا خشک شوند و به تميز کردن قسمت هاي ديگر داخلي ادامه دهيد.
برخي از کفپوش ها ممکن است با مواد پاک کننده لک شوند بنابراين برچسب آن ها را بررسي کنيد.


کفپوش اتومبيل را حتما تميز کنيد 

پنجره ها و آينه داخلي را تميز کنيد
از يک پارچه ميکروفيبر و شيشه شوي بدون آمونياک (آمونياک مي تواند به پلاستيک هاي داخلي آسيب برساند) در يک بطري اسپري براي از بين بردن تيرگي پنجره هاي داخلي استفاده کنيد. با مخلوط کردن محلول يک به يک سرکه سفيد و آب مقطر، تميز کننده شيشه خود را بسازيد. پنجره ها را کمي پايين بياوريد و از بالاي پنجره شروع کنيد و به سمت پايين بياييد تا تمام قطره ها و ... از آن ها تميز شوند.

تميز کردن شيشه هاي رنگي
اگر پنجره هاي رنگي داريد، دستورالعمل هاي محصول تميز کننده را بخوانيد تا مطمئن شويد براي پنجره هاي شما ايمن است. 

کنسول مرکزي را تميز کنيد

کنسول مرکزي معمولاً شامل جا ليوان هايي است که مي توانند کثيف شوند. اگر جاي ليوان قابل جدا شدن است، اجازه دهيد در مقداري آب گرم و کمي مايع ظرفشويي خيس بخورد. آن را با اسفنج تميز کنيد. با آب تميز و پارچه اي نرم آن را خوب تميز کنيد و اجازه بدهيد خوب خشک شوند و بعد از تميز کردن ماشين آن ها را مونتاژ کنيد.
براي تميز کردن دنده و ساير کنترل ها، از يک پارچه ميکروفيبر تميز استفاده کنيد که فقط کمي مرطوب باشد. براي رسيدن به گوشه هاي تنگ، از يک مسواک قديمي، پنبه مرطوب و يا يک حوله کاغذي مرطوب را به نوک چاقو يا پيچ گوشتي پيچيديد، استفاده کنيد.درزها و شکاف ها و دنده ي اتومبيل خود را تميز کنيد


رسيدن به شکاف هاي کوچک
با استفاده از يک خلال دندان يا يک موچين بقاياي کوچکترين گوشه ها و منافذ داخلي اتومبيل خود را به آرامي پاک کنيد. همچنين مي توانيد از ابزار شکاف جاروبرقي خود، بر روي کنسول (و داشبورد) استفاده کنيد تا ذرات گرد و غبار را از بين ببريد.
 
داشبورد گرد و غبار را برداريد
با استفاده از گردگير و گوش پاک کن، تا حد ممکن گرد و غبار از داشبورد و فضاي کوچک اطراف دريچه ها و دستگيره ها را پاک کنيد. پس از گردگيري ، از يک پارچه ميکروفيبر کمي مرطوب استفاده کنيد تا هرگونه آلودگي و اثر انگشت را از بين ببريد.

از بين بردن داشبورد پنهان
با پيچيدن يک پارچه ميکروفيبر کمي مرطوب به دور خط کش، به قسمت باريک داشبورد در جايي که به شيشه جلو متصل مي شود، تميز کنيد.

فرمان را ضد عفوني کنيد
با دستمال مرطوب ضدعفوني کننده ميکروب ها و باکتري ها را از روي فرمان و دکمه هاي تعويض دنده از بين ببريد. با يک پارچه ميکروفيبر تميز، خشک کنيد.


صندلي هاي اتومبيل چرمي تميز
اگر اتومبيل شما صندلي هاي چرمي دارد، از ابزار شکاف جاروبرقي استفاده کنيد تا گرد و غبار و آلودگي دوخت و ناحيه اتصال پشتي و صندلي هاي پايين را با دقت پاک کنيد. هر صندلي را با يک تميز کننده چرمي تجاري يا محلول آب و صابون زين پاک کنيد.
پس از تميز کردن صندلي، استفاده از نرم کننده چرمي را براي بازگرداندن لطافت و درخشندگي در نظر بگيريد.
براي تميز کردن صندلي هاي خودرو روي آن ها جاروبرقي بکشيد

صندلي هاي ماشين پارچه اي تميز
براي صندلي هاي پارچه اي ماشين، هر صندلي را به خوبي جاروبرقي کنيد. مناطق داراي لکه هاي زياد را با کمي تميزکننده ي مبلمان تميز کنيد و يا دستورالعمل هاي مربوط به نوع خاصي از لکه ها را دنبال کنيد. براي لکه هاي رنگي مانند ژله ها، يک خمير سفيد کننده پايه اکسيژن و کمي آب درست کنيد. خمير را روي محل لکه شده بماليد و بگذاريد حداقل يک ساعت بماند و بعد آن را جارو برقي بزنيد.
پس از، از بين بردن لکه هاي سنگين، دستورالعمل هاي تميزکننده ي مبلمان را براي کل صندلي ها انجام بدهيد. با استفاده از يک اسکراب پارچه براي تميز کردن پارچه استفاده کنيد و سپس از يک پارچه ميکروفيبر آغشته به آب ساده براي پاک کردن و تميز کردن مواد پاک کننده استفاده کنيد.
در صورت لزوم مراحل را تکرار کنيد و اجازه دهيد تا صندلي ها در هوا خشک شوند.

کمربندهاي ايمني را تميز کنيد
فراموش نکنيد که کمربند ايمني خود را تميز کنيد. براي تميز کردن بندهاي پارچه اي از پاک کننده مبلمان استفاده کنيد تا لکه ها را پاک کنيد. اتصال دهنده هاي فلزي و بست هاي قالب خورده را با يک پارچه ميکروفيبر مرطوب پاک کنيد.

فرش داخلي را با جارو برقي تميز کنيد
فرش يا کف ماشين را به عنوان يکي از آخرين مراحل براي مکش تمام آلودگي ها و بقاياي خارج شده از دريچه ها و شکاف هاي آن، جاروبرقي بزنيد. اگر لکه هايي روي فرش وجود دارد، از يک قاليشويي تجاري استفاده کنيد و دستورالعمل ها را دنبال کنيد. فرش موجود در صندوق عقب را فراموش نکنيد.

صفحات داخلي درب را تميز کنيد
صفحه هاي داخلي درب ممکن است ترکيبي از فرش و وينيل يا چرم باشد. با استفاده از يک پارچه ميکرو الياف مرطوب، قسمت هاي تميز را پاک کرده و جيب هاي داخل درب را پاک کنيد. تميز کردن درب عقب يا هاچ بک را فراموش نکنيد. در هنگام تميز کردن درها را باز نگه داريد تا گرد و خاک از اتومبيل خارج شود و به داخل اتومبيل ننشينند.

با بوهاي سخت مقابله کنيد
سرانجام، اگر ماشين شما هنوز بوي کهنه مي دهد، روي صندلي ها و فرش کف ماشين را جوش شيرين خشک بپاشيد. بگذاريد يک شب بماند و سپس آن را با جاروبرقي، جارو کنيد.
همچنين مي توانيد با قرار دادن مقداري جوش شيرين يا ذغال فعال در يک ظرف پلاستيکي در بسته، بوها را کنترل کنيد. چند شکاف را در درب برش دهيد و آن را زير يکي از صندلي ها قرار دهيد. هر دو ماه يکبار مواد داخل آن را تعويض کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره