نماد آخرین خبر

روش و نکات استفاده از چاقو تیز کن استوانه ای

منبع
نمناک
بروزرسانی
روش و نکات استفاده از چاقو تیز کن استوانه ای

نمناک/ اينجا کمي جزئي تر به شيوه ي استفاده از چاقو تيزکن هاي استوانه اي پرداخته ايم.

دلايل استفاده از چاقو تيز کن استيل
چاقو تيز کن از جنس استيل به دو دليل کاربرد دارد:

اول :

اين که قسمت هاي زبر روي تيغه چاقو را بعد از استفاده از اين چاقو تيزکن، نرم مي کند.

دوم :
اينکه لبه هايي را که بعد از برش مواد غذايي آسيب ديده اند را دوباره ترميم مي کند.
احتمالاً در برنامه هاي تلويزيوني متوجه عقب و جلو کردن چاقو ها روي يک استيل با سرعت بالا شده ايد و شايد احساس کنيد که تيز کردن چاقو با چنين لوازمي ممکن نيست و اين ها فقط براي تبليغات است. البته در تبليغات اغراق مي کنند و هيچ دليلي ندارد که شما به سرعتي که نشان مي دهند، اين کار را انجام دهيد زيرا ممکن است دستانتان را بِبُريد اما اين استوانه هاي جذاب و از جنس استيل، لبه هاي چاقوي شما را از يک راه کاملاً امن و بدون آسيب تيز مي کنند.


آموزش استفاده از چاقو تيزکن استوانه اي
اول با دست راست ( اگر چپ دست هستيد، با دست چپ) استيل تميز کننده چاقو را بگونه اي در دست بگيريد که نوک آن به سمت پايين باشد. زير نوک چاقو تيزکن ، يک عدد تخته مخصوص آشپزي قرار دهيد. اين تخته بايد کاملا خشک باشد تا اگر نوک چاقو تيز کن از دست شما خارج شد، روي تخته بيفتد و به کسي آسيب وارد نشود.
حال چنانچه در مطلب قبلي سبک زندگي نمناک هم گفتيم با دست ديگرتان، چاقو را در دست بگيريد و انگشتتان را پشت تيغه چاقو بگذاريد اما مراقب باشيد که زياد از دسته چاقو دور نشويد. حال چاقو را به سمت عقب ببريد و آماده تيز کردن آن باشيد. به اين صورت که با بردن چاقو به سمت دستگاه ، تيز کردن را شروع کنيد.
در چنين حالتي چاقو در زاويه تقريبا 22 درجه با استيل شما رو به رويتان قرار مي گيرد. اگر زاويه 22 درجه برايتان سخت است، زاويه 90 درجه را در نظر بگيريد. سپس آن را نصف کنيد و به زاويه 45 درجه برويد. زاويه 22 درجه نصف زاويه 45 درجه است و مي توانيد به راحتي آن را ايجاد کنيد.
حال که زاويه صحيح را ايجاد کرده ايد؛ به آرامي چاقو را به سمت خودتان بياوريد و از طرفي کمي استيل استوانه اي را به سمت پايين خم کنيد. کل طول تيغه چاقو بايد با استوانه برخورد کند. و فکر کنيد که در حال برش يک جسم نازک با چاقو ي استيل هستيد، 10 بار اين مرحله را تکرار کنيد.

حالا به سراغ لبه ديگر چاقو برويد. ده بار روي استيل ضربه بزنيد و کارتان را به اتمام برسانيد.  

نکات مهم استفاده از چاقو تيز کن استيل
 مطمئن شويد که چاقو تيز کن استيل ، حداقل طولي برابر با لبه چاقو داشته باشد. به عنوان مثال اگر چاقوي شما 10 سانتي متر است، استيل نبايد کوتاه تر از 10 سانت باشد.
 بعد از استفاده از استيل استوانه اي ، آن را به دقت بشوييد و با دستمال مخصوص خشک کنيد تا هر گونه ذرات چسبيده به چاقو که به آن انتقال داده شده است ، از روي چاقو تيز کن استوانه اي پاکسازي شود.
 هميشه اين وسيله را داخل آشپزخانه و دم دست نگه داريد زيرا زماني که با چاقو کار مي کنيد و متوجه کندي آن مي شويد ، وقت نداريد که خيلي دنبال چاقو تيز کن بگرديد . بهتر است که آن را کنار تخته هاي آشپزي قرار دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره