نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چند روش ساده و ارزان برای خوشبو کردن خانه

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
چند روش ساده و ارزان برای خوشبو کردن خانه

همشهري آنلاين/ خوشبو بودن خانه علاوه بر تميز بودن و نظافت بصري آن، اهميت زيادي دارد پس بايد حواسمان باشد که اتاق‌هاي خانه بوي نامطبوع نگيرند.
روش‌هاي ساده‌اي وجود دارد که مي‌توان با کمک آنها بوي خوشي در فضاي خانه به‌وجود آورد. در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌شود.

سليقه بويايي‌تان را بررسي کنيد

به‌ طور کلي دارچين، بابونه، ميخک، ترنج، نعناع کوهي يا هندي، وانيل، استوقودوس، پرتقال، گريپ‌فروت، ليمو، اکاليپتوس، گل رز، کندر، زنجبيل تازه و... مواد و گياهان خوش بويي هستند که يا خودشان يا اسانس و روغن‌ آن‌ها را مي‌توانيد بنابر سليقه‌تان انتخاب کنيد و درون دستگاه رطوبت‌ساز (بخور) بريزيد. چند دقيقه بعد از روشن‌ شدن دستگاه  بوي خوشي درخانه مي‌پيچد.


از خواص گياهان غافل نشويد

اگر چنين دستگاهي در منزل نداريد، مي‌توانيد مقداري از آن‌ها را در ظرفي از آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد، بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنيد و از بوي متصاعد شده از آن لذت ببريد. همچنين مي‌توانيد شوفاژ و بخاري را جايگزين گاز کنيد. به اين نکته هم توجه کنيد که هر گياه و ماده‌اي خاصيت ويژه‌اي دارد، مثلا وانيل و استوقودوس خواب‌آور، بابونه، ترنج، ليمو و پرتقال آرامش‌بخش هستند و شما مي‌توانيد بنابر نيازتان از اين مواد استفاده کنيد.

از پنبه کمک بگيريد

مقداري پنبه را به‌صورت گلوله درآوريد و آن را در مخلوط وانيل يا هر اسانس مورد علاقه‌اي که مي‌خواهيد بزنيد و داخل ظرفي در اتاق‌هاي‌تان بگذاريد، خيلي سريع بوي خوش آن فضاي اتاق‌تان را عطرآگين مي‌کند.

در فضاي خانه اسپري کنيد

يک بطري اسپري‌کننده برداريد و درون آن مقدار مساوي آب و آب‌ليموترش بريزيد و روي پرده‌ها يا مبل‌ها و در فضاي خانه اسپري کنيد، بوي خوش ليمو در خانه‌تان مي‌پيچد. مي‌توانيد به جاي ليمو از روغن‌هاي معطري که مورد پسندتان است  استفاده کنيد.


از عود استفاده کنيد

يک راه ديگر آغشته کردن دستمال گردگيري به اسانس مورد علاقه‌تان و تميز کردن خانه با آن دستمال است تا بوي خوش همه خانه را آکنده کند. راه آسان‌تر براي خوش بو کردن خانه، استفاده از عود است که به راحتي در فروشگاه‌ها در دسترس است. اگر تابه‌حال عود روشن نکرده‌ايد، پيشنهادمان اين است که از رايحه‌هاي خنک و آرام مثل جنگل شروع کنيد تا اذيت نشويد.

چراغ خانه هم کارگشاست

چند قطره از اسانس مورد علاقه‌تان را روي لامپ و چراغ خانه بچکانيد و چراغ را روشن کنيد، بعد از کمي گرم شدن چراغ، بوي آن در خانه مي‌پيچد.

نکته مهم: قبل از خوش بو کردن منزل‌تان، مطمئن شويد خانم باردار و کودک يا فرد مبتلا به آسم و حساسيت در خانه نيست و مشکلي براي هيچ‌کس‌ پيش نمي‌آيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره