برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

در ۵ مرحله یخچال خود را برق بیندازید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
در ۵ مرحله یخچال خود را برق بیندازید

ايرنا/ از طرف ديگر ما همه وسايل خوراکي خود را در يخچال نگهداري مي‌کنيم. به همين دليل يخچال مي‌تواند آلودگي زيادي را به خود جذب کند. از طرف ديگر اگر محيط مرطوب يخچال را هم در نظر بگيريد، بهترين مکان براي رشد ميکروب‌ها است. همه اين عوامل در کنار هم شستن و تميز کردن يخچال را به يک ضرورت مهم تبديل کرده است. در اين مقاله مي‌خواهيم به يک سوال مهم پاسخ دهيم: چطوري يخچال رو تميز کنم؟ به شما اطمينان مي‌دهيم پس از خواندن اين مقاله مي‌توانيد در کمتر از ۱ ساعت يخچال خود را برق بيندازيد.

۵ گام تا برق انداختن يخچال؛ ساده‌ترين راه شستشوي يخچال

جالب است بدانيد شستن يخچال کار بسيار راحتي است و اگر يخچال خود را به صورت فصلي يا حداقل سالي يکبار تميز کنيد، عملکرد دستگاه را هم افزايش مي‌يابد و نيازي به مراجعه تعميرات لوازم خانگي يخچال نخواهيد داشت.

۱- يخچال را از مواد غذايي خالي کنيد

براي شروع تمامي مواد غذايي و بسته‌بندي‌ها را از يخچال و فريز خالي کنيد. علاوه بر بازشدن فضاي براي تميزکاري، مي‌توانيد تاريخ مصرف مواد غذايي را هم نگاه کنيد. مواد غذايي که به آن‌ها نيازي نداريد يا تاريخ مصرف‌شان به اتمام رسيده را دور بيندازيد. به اين ترتيب سلامت غذايي خانه را هم تامين مي‌کنيد.

۲- شستن طبقات يخچال؛ همه جا را برق بيندازيد

با گذشت زمان معمولاً روي طبقات يخچال، جاي لکه باقي مي‌ماند. به همين دليل بايد طبقات يخچال را جدا کرده و در بيرون تميز کنيد. البته اگر طبقات يخچال شما قابل جدا شدن نيست، چاره‌اي جز تميز کردن طبقات داخل خود يخچال وجود ندارد.

يک دستمال تميز به همراه مايع ظرفشويي کافي است تا يخچال را برق بيندازيد. حواستان باشد که آب به قسمت‌هاي حساس مثل موتور نرسد و گرنه نياز به تعمير يخچال در منزل خواهيد داشت. دقت داشته باشيد که پس از شستشو طبقات بايد آن‌ها را کاملاً خشک کنيد.

۳- تميز کردن داخل يخچال؛ خودتان را براي يک عمليات طولاني آماده کنيد!

تميز کردن داخل يخچال بيش از ساير قسمت‌ها از شما زمان مي‌برد. براي تميز کردن داخل يخچال يک دستمال کافي است. پيشنهاد مي‌کنيم از مواد شيمايي براي شستشوي اين قسمت استفاده نکنيد. بهترين راه حل استفاده از مواد طبيعي است. در ادامه مقاله دو محلول طبيعي که به راحتي در خانه قابل ساخت است را به شما معرفي مي‌کنيم. به کمک اين محلول‌ها مي‌توانيد يخچال خود را برق بيندازيد.

۴- همه چيز را به جاي اول برگردانيد

خب کار تميز کردن يخچال تا حدي زيادي انجام شده است. حالا وقت آن رسيده که مواد غذايي را به درون يخچال باز گردانيد. پيشنهاد مي‌کنيم حالا که يخچال را حسابي برق انداخته‌ايد، به چيدمان مواد غذايي داخل يخچال هم توجه ويژه داشته باشيد و هر گروه مواد غذايي را داخل طبقه خاصي از يخچال بگذاريد.

 ۵- در يخچال را تميز کنيد و تمام!

آخرين قسمت اتمام شستشو و تميز کردن کامل يخچال، درب آن است. يک دستمال آغشته به آبليو يا سرکه براي اين کار کفايت مي‌کند. پيشنهاد مي‌کنيم حسابي و با فشار زياد تمام در را تميز کنيد. گوشه‌هاي در همان جايي است که بايد حسابي تميز کنيد.

از طرف ديگر حالا که همه جاي يخچال را تميز کرده‌ايد، حيف است که سقف يخچال را فراموش کنيد. يک دستمال مرطوب را برداريد و حسابي سقف يخچال را تميز کنيد. مواظب گرد و خاک‌ها باشيد، چون درب يخچال از جمله قسمت‌هايي است که حسابي خاک مي‌گيرد.

جوش شيرين و سرکه؛ دو محلول بي‌نظير براي تميز کردن يخچال

هميشه مواد طبيعي براي پاک کردن يخچال بهتر از مواد شيميايي است. اولاً تميز کردن يخچال با مواد طبيعي خطر کمتري دارد و دوماً به راحتي و بدون صرف هزينه در منزل قابل تهيه است. ۲ قاشق غذاخوري جوش شيرين را با يک چهارم پيمانه آب گرم مخلوط کنيد. از اين محلول مي‌توانيد براي تميز کردن داخل يخچال استفاده کنيد.

اگر هم يک فنجان سرکه سيب را با سه فنجان آب گرم مخطوط کنيد، يک محلول بي‌نظير براي تميز کردن يخچال در اختيار خواهيد داشت. با اين محلول مي‌توانيد حسابي يخچال خود را از شر کثيفي‌ها و ميکروب‌ها نجات بدهيد.

براي از بين بردن بوي بد يخچال از قهوه و جوش شيرين استفاده کنيد

اگر يخچال يا فريز شما بوي بدي مي‌دهد، کافي است يک بشقاب پر از دانه‌ها قهوه را شب تا صبح داخل يخچال بگذاريد. قهوه بوي بد را به خود جذب کرده و شما را از شر بو خلاص مي‌کند. اگر هم يک پاکت باز جوش شيرين را داخل يخچال بگذاريد، همين کار را براي شما انجام مي‌دهد. خلاصه اينکه قدرت مواد طبيعي در پاکسازي يخچال را فراموش نکنيد.

شما چه راه‌هايي براي تميز کردن يخچال داريد؟

در اين مقاله سعي کرديم راه‌حل‌هاي موجود براي تميز کردن يخچال را جمع آوري و ارائه کنيم. اميدواريم پاسخ سوال «چطوري يخچال رو تميز کنم» را گرفته باشيد. هميشه پيشگيري و حفاظت از لوازم آشپزخانه بهتر از تعمير آنها است. اما اگر نياز به تعمير يخچال پيدا کرديد کافي است با نيوسرويس تماس بگيريد. نيوسرويس بهترين شرکت تعمير لوازم خانگي در تهران است. خدمات نيوسرويس بسيار متنوع و شامل تمامي لوازم خانگي است. از تعمير يخچال سامسونگ در تهران تا تعمير کولر گازي خود را مي‌توانيد به نيوسرويس بسپاريد. تمامي خدمات و قطعات استفاده شده در حين تعمير شامل ضمانت است. براي آشنايي بيشتر کافي است عبارت «نيو سرويس» را در گوگل جستجو کرده و وارد سايت اين شرکت تعميرات لوازم خانگي شويد.

در انتهاي مقاله از شما مي‌خواهيم نظرات و تجربيات خود را از تميز کردن يخچال در زير همين پست با ما به اشتراک بگذاريد. مطمئن هستيم شما ايده‌ها و تکنيک‌هاي بي‌نظيري براي تميز کردن يخچال و فريز داريد.

م. خ 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره