برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

10 راز مردان که اتفاقا از ته دلشان دوست دارند شما بدانید!   

منبع
روزياتو
بروزرسانی
10 راز مردان که اتفاقا از ته دلشان دوست دارند شما بدانید!   

روزياتو/ آيا همسر شما در يک خانواده سنتي يا مردسالار بزرگ شده است؟ اگر اين طور است، اين مطلب را حتما بخوانيد زيرا ما مي‌خواهيم براي شما 10 راز مردها را فاش کنيم؛ رازهايي که روانشناسان با تحقيق و مطالعه اين نوع از آقايان کسب کرده‌اند. 

۱- مردها هم احساسشان را بيان مي‌کنند
ممکن است ابراز احساسات به صورت غير مستقيم براي مردان راحت‌تر باشد. از آنها بپرسيد در يک آخر هفته رومانتيک چه کارهايي دوست دارند انجام بدهند. يا اولين باري که شما را ديده‌، چه فکري در موردتان کرده است. پاسخ آنها در واقع احساسشان را آشکار مي‌کند و شما را به او نزديک‌تر.

۲- مردها “دوستت دارم” را با عمل خود نشان مي‌دهند

برخي از مردان ترجيح مي‌دهند احساس خود را در عمل نشان دهند نه به صوت کلامي. همسر يا عشق شما شايد “دوستت دارم” را با تعمير کردن لوازم خانه، تميز کردن حياط يا حتي بيرون بردن کيسه زباله‌ها نشان دهد؛ يعني در واقع هر کاري که دنيا را جاي بهتري براي زندگي شما کند.

۳- مردها حرفشان حرف است!
مردها در ترس از تعهد و مسئوليت‌پذيري مشهورند اما شواهد نشان مي‌دهد ازدواج را جدي مي‌گيرند. ممکن است مدت زمان زيادي طول بکشد تا فردي مسئول و متعهد شوند زيرا مي‌خواهند مطمئن شوند که در کارشان به اندازه کافي خوب هستند. آمار مردان متاهل کنوني نشان داده است که ۹۰ درصد از آنها براي بار دوم نيز همسر کنوني خود را انتخاب مي‌کنند.

۴- مردها دارند به شما گوش مي‌دهند
وقتي شما به کسي گوش مي‌دهيد ممکن است هر از چند گاهي در خلال صحبت، کلماتي مانند “بله”، “خب”، “درسته”، “مي‌فهمم”، بيان کنيد. با اين کلمات به فرد مخاطب خود نشان مي‌دهيد که به حرف‌هايش گوش مي‌دهيد اما برخي از آقايان اين کار را نمي‌کنند!
فقط به اين دليل که يک مرد از اين کلمات نمي‌گويد دليل بر اين نمي‌شود که فکر کنيد به حرف‌هاي شما گوش نمي‌دهد. بلکه آنها ترجيح مي‌دهند در سکوت به شما گوش دهند و در مورد حرف‌هايتان فکر کنند.

۵- فعاليت‌هاي مشترک شما را به هم پيوند مي‌دهند!
مردها روابط خود با همسرشان را از طريق فعاليت‌ها يا انجام کارهايي با همديگر بيشتر تقويت مي‌کنند تا اين که بخواهند افکار يا احساسات خود را با همسران به اشتراک بگذارند. از نظر بسياري از آقايان، انجام فعاليت‌هايي مانند ورزش و رابطه جنسي آنها را به شريک زندگي‌شان نزديک‌تر مي‌کند.

۶- مردها نياز دارند زماني براي خودشان داشته باشند
با اين که فعاليت‌هاي مشترک مهم است، اما گاهي مردان هم نياز دارند زماني را به خودشان اختصاص دهند. همسر شما چه عاشق گلف يا فوتبال باشد، باغباني يا باشگاه، آنها را تشويق کنيد تا به سرگرمي‌هاي خود برسند و شما هم در اين فرصت، زماني را براي خودتان صرف کنيد. وقتي شما و همسرتان بتوانيد روح خود را تغذيه کنيد، علاقه بيشتري به هم پيدا خواهيد کرد.

۷- الگوي مردها پدرشان است
قديم‌ها مي‌گفتند مادر را ببين و دختر را بگير! اين ضرب‌المثل در مورد آقايان هم صدق مي‌کند و فقط به عروس خانم‌ها خلاصه نمي‌شود. اگر مي‌خواهيد بدانيد مردي که با او در رابطه هستيد در ازدواج چطور خواهد بود، بهتر است پدرش را بشناسيد. مثلا وقتي مي‌بينيد چطور کنار هم هستند يا چطور پدر با شريک زندگي خود رفتار مي‌کند، مي‌توانيد پيش‌بيني کند که مرد شما چطور با شما رفتار خواهد کرد.

۸- آقايان در فراموشي سريع‌تر از خانم‌ها هستند!
خانم‌ها ممکن است تجربيات منفي را بيشتر در خاطر خود نگه دارند و احساساتي مانند استرس، اضطراب يا ناراحتي را طولاني‌تر کنند. اما بر عکس، آقايان کمتر در رخدادهاي ناخوشايند و ناراحت‌کننده گير مي‌کنند و معمولا سريع از آنها رد مي‌شوند. شايد شما دلتان بخواهد هنوز هم در مورد جر و بحث شب گذشته صحبت کنيد اما بايد بدانيد که همسرتان خيلي وقت است که آن را فراموش کرده!

۹- مردها متوجه علائم نمي‌شوند!
مردها سيگنال‌هايي مانند تون صدا يا حالات چهره خانم‌ها را به خوبي متوجه نمي‌شوند. بنابراين، بيشتر احتمال دارد متوجه غمي که در چهره همسرشان است نشوند. اگر مي‌خواهيد مطمئن شويد که همسر شما پيام را گرفته است، بايد مستقيم و رک صحبت کنيد!

۱۰- مردها به تحسين و تشويق پاسخ مي‌دهند
قدرداني از مردها و تحسين آنها در رفتار و کردار آنها تفاوت زيادي ايجاد مي‌کند. مطالعات نشان مي‌دهد که پدرها بيشتر در مراقبت فرزندان مشارکت دارند اگر همسرشان براي درگيري آنها ارزش قائل باشد و آنها را شايسته ببيند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar