نماد آخرین خبر

راز‌هایی برای دوست داشتنی بودن که از آن بی اطلاعید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
راز‌هایی برای دوست داشتنی بودن که از آن بی اطلاعید

باشگاه خبرنگاران/ شايد براي شما هم جالب باشد که بدانيد افراد دوست داشتني چگونه رفتار مي‌کنند؟ مطمئناً با ديدن افراد جديد تنها سوالي که به نظر شما مي‌رسد اين است که شغل آن‌ها چيست و بعد از آن هيچ حرف ديگري براي گفتن نداريد.

آنقدر با اين افراد راحت نيستيد که چند ساعتي را با آن‌ها گفت و گويي دوستانه داشته باشيد و يا به طور مرتب آن‌ها را ملاقات کنيد.

در پنج دقيقه اول که با کسي رو به رو شده ايد بسيار سخت است که ارتباط برقرار کنيد، معمولاً افرادي که خجالتي هستند به دنبال پيدا کردن راهي ميگردند که با ديگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها مي‌خواهند به گونه‌اي به نظر برسند که ديگران نيز به آن‌ها جذب شوند.

ما در اين مقاله مي‌خواهيم  راز‌هاي دوست داشتني بودن  را براي شما عزيزان مورد بررسي قرار دهيم، اگر مي‌خواهيد از نظر ديگران دوست داشتني به نظر برسيد تا پايان مطلب را مطالعه کنيد.

راز‌هايي براي دوست داشتني بودن که از آن بي اطلاعيد

 ژست قوي بودن نگيريد
معمولاً افراد عادت دارند که در زمان مواجه شدن با ديگران صاف بايستند و شانه‌هاي خود را بالا بياندازند و يا اين که با هدف قدم بردارند.

آن‌ها براي جذاب به نظر رسيدن صداي خود را کلفت‌تر مي‌کنند؛ بايد اين موضوع را بدانيد که اگر مي‌خواهيد اعتماد به نفس خود را نشان دهيد اين کار‌ها به شما کمک مي‌کنند؛ اما زياده روي کردن در اين کار نشانه غرور بي جا است، حتي ممکن است سو تفاهم به وجود بيايد که طرف مقابل احساس کند، ملاقات با او بيشتر از خود شخص براي شما اهميت دارد. مطمئن باشيد هيچکس دوست ندارد با افراد مغرور ارتباط برقرار کند.

به اين قضيه توجه نکنيد که چقدر فرد مهمي هستيد؛ قطعا در مقابل افراد مشهور مانند ماهاتما گاندي و نلسون ماندلا زياد مشهور نيستيد، بنابراين بهتر است آداب معاشرت را از آن‌ها ياد بگيريد.

آن‌ها معمولاً صاف و با اقتدار نمي‌ايستادند و در زمان ملاقات‌هاي خود با ديگران بسيار گرم و صميمي برخورد مي‌کردند. يکي ديگر از ” راز‌هاي دوست داشتني بودن ” اين است که بتوانيد همانند اين دو فرد مشهور با ديگران برخورد کنيد...

اين دو انديشمند هميشه مي‌دانستند که براي ملاقات و به دست آوردن دل ديگران نبايد موقعيت خود را به رخ آن‌ها بکشند؛ بنابراين سعي کنيد زماني که با کسي رو به رو مي‌شويد راحت برخورد کنيد. سعي کنيد سر خود را به سمت آن‌ها خم کنيد و لبخند بزنيد.

لبخند زدن نشانه خوشحالي از ديدن طرف مقابل است، حتما افراد به کسي که آن‌ها را دوست دارد جذب مي‌شوند. چنانچه به کسي بفهمانيد که از ديدن او خوشحال هستيد مطمئناً او نيز واکنشي همانند شما از خود بروز مي‌دهد، لبخند زدن باعث کاهش استرس هر دو طرف مي‌شود.

راز‌هايي براي دوست داشتني بودن که از آن بي اطلاعيد

از قدرت لمس کردن استفاده کنيد
طرف مقابل را لمس کنيد! لمس کردن قدرت بسياري در صميمي شدن ارتباط دارد. اين کار باعث مي‌شود که يک رنگي در افراد موج بزنند و طرف مقابل به طور کامل اين يکرنگي را احساس کند.

البته بايد آرام آرام اين کار را انجام دهيد. ابتدا شانه و بازوي طرف را لمس کنيد، طوري که به نظر عادي باشد. براي دفعه‌هاي بعد سعي کنيد چند قدم قبل از او حرکت کنيد و از پشت دست بر شانه آن‌ها بگذاريد؛ با اين حرکت دفعه بعد از نتيجه اين موضوع شگفت زده خواهيد شد و خوش و بشي صميمانه‌تر و واقعي‌تر را تجربه خواهيد کرد.

يکي ديگر از ” راز‌هاي دوست داشتني بودن ” اين است که او را لمس کنيد. لمس کردن يکديگر باعث شکسته شدن سد‌هاي بين افراد مي‌شود، بنابراين با از بين رفتن اين سد‌ها اصل دوست داشتن و دوست داشته شدن شکل مي‌گيرد.

رفتاري واقعي و صميمي از خود بروز دهيد
با طرف مقابل به گونه‌اي رفتار کنيد که او با شما احساس صميميت کند، مطمئناً در تمام موارد شما بهترين نيستيد! شايد ديگران در بسياري از زمينه‌ها از شما بهتر باشند، اجازه دهيد که اين موضوع براي ديگران نيز جا بيفتد.

بسياري از ملاقات‌هايي که براي اولين بار اتفاق مي‌افتد و هر دو طرف سعي مي‌کنند که نوعي رقابت با يکديگر داشته باشند. به هيچ عنوان اجازه ندهيد که در شناختن طرف مقابل جا بمانيد.

يکي از ” راز‌هاي دوست داشتني بودن ” واقعي رفتار کردن است. شما بايد طرف مقابل را تحت تاثير قرار بدهيد و يا حتي در مواقع لزوم به شکست و ضعف خود نيز اقرار کنيد.

به هيچ عنوان به شما توصيه نمي‌کنيم که تاريک‌ترين بعد روحي خود را به نمايش بگذاريد. از بروز کمي صدمه پذيري نهراسيد.

براي مثال اگر طرف مقابل توانست منزل خود را عوض کند مي‌توانيد به او بگوييد که اين فوق العاده است! من هم قصد اين کار را داشتم، اما موفق نشدم شما چگونه اين کار را انجام داديد؟! اين موضوع نشانه ضعف شما نيست، اما به طرف مقابل احساس خوبي مي‌بخشد.

 از ديگران چيزي نخواهيد
هميشه در دسترس بودن و گوش به زنگ بودن براي خدمت به ديگران رفتار مناسبي نيست. اگر قرار است که از طرف مقابل خود چيزي بخواهيد، ابتدا براي او بايد کاري انجام دهيد.

افرادي که دوست داشتني هستند معمولاً براي ديگران وقت مي‌گذارند و کاري را براي آن‌ها انجام مي‌دهند.

افرادي که دوست داشتني هستند زمان به جا و مناسبي را براي ديگران و خودشان نيز صرف مي‌کنند

صحبت‌هاي خود را با صداقت به پايان برسانيد
يکي ديگر از ” راز‌هاي دوست داشتني بودن ” اين است که با صداقت تمام با ديگران رفتار کنيد. شما بايد در پايان ملاقات با ديگران حرکتي انجام دهيد که طرف مقابل فراموش نکند.

بسياري از افراد عادت دارند که در زمان خداحافظي تنها با تکان دادن سر مي‌گويند که از ملاقات با شما خرسند شدم، اين روش يک روش ساده است؛ جالب است بدانيد که خيلي سريع هم فراموش مي‌شود.

بهتر است براي اين که بيشتر در ذهن طرف مقابل بمانيد يا با او دست دهيد يا دست خود را بر روي شانه او بگذاريد و به او بگوييد که از ديدن شما خوشحال شدم، از هم صحبتي با شما لذت بردم نکته ديگر اين که لبخند زدن را فراموش نکنيد و سعي کنيد لبخند شما کاملا واقعي باشد.

راز‌هايي براي دوست داشتني بودن که از آن بي اطلاعيد

 بپذيريد که دوست داشتني بودن کار ساده‌اي نيست

مطمئنا افراد خجالتي براي ابراز وجود و دوست داشتني بودن مي‌توانند همين کار‌هاي ساده که کمي قبل گفتيم را انجام دهند. شايد اگر شما فردي معمولي بوديد اين رفتار‌ها براي شما بسيار راحت بود؛ اما آدم‌هاي خجالتي در انجام همين کار‌هاي ساده نيز به مشکل برمي خورند.

متفاوت بودن، صادق بودن، تعريف و تمجيد از ديگران، صدمه پذير بودن در برابر ديگران نيز به نحو خود سخت است. افراد فکر مي‌کنند که چرا بايد خود را پايين‌تر از ديگران ببينند.

طبيعي است که در ابتدا احساس خطر کنيم، اما به هيچ عنوان نگران اين موضوع نباشيد اين کار به شما کمک مي‌کند که به ديگران حس با ارزش بودن بدهيد و خود نيز براي آن‌ها دوست داشتني شويد.

ما در اين مقاله سعي کرديم ” راز دوست داشتني بودن ” را مورد بررسي قرار دهيم، اگر شما هم نظر، پيشنهاد و يا تجربه ايي درباره اين موضوع داريد مي‌توانيد آن را با ما و ساير کاربران زير همين مطلب به اشتراک بگذاريد. در پايان از شما سپاسگزاريم که با ما همراه بوديد. موفق باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar