برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

شوهرم هرگز از دست خانواده اش ناراحت نمی شود

منبع
خراسان
بروزرسانی
شوهرم هرگز از دست خانواده اش ناراحت نمی شود

خراسان/ من 28 سال است که خانه دارم و يک فرزند دارم. شوهرم تمام عشق و زندگي اش، خانواده اش است. هر حرفي دارد، رازي دارد، شادي دارد براي آن هاست. با کوچک ترين اتفاق ما بايد به پابوسي آن ها برويم؛ اما هيچ کدام از آن ها، کوچک و بزرگ هرگز از ما خبر نمي گيرند. در مراسم ما آخرين افراد هستيم در حالي که هرگز ما حتي دست خالي براي ديدارهاي معمولي نمي رويم. باور دارند شوهرم هرگز ناراحت نمي شود و درست هم فکر مي کنند.
پاسخ
به نظر مي رسد تحمل شرايطي که 28 سال براي شما پايدار بوده است در حال حاضر سخت شده است و ظاهرا تصميم گرفته ايد براي تغيير شرايط تان کارهايي انجام دهيد. بياييد شرايط شما را بيشتر بررسي کنيم. شما در پيامک خود مواردي را مطرح کرديد که مربوط به رفتار همسرتان است، گفتيد که شوهرتان تمام عشق و زندگي اش خانواده اش است؛ ولي نگفتيد که چرا همسرتان اين احساس را نسبت به خانواده اش دارد و ظاهرا با وجود اين رفتارهاي آن ها، همسر شما تغيير رفتار نداشته است و همان کارهاي گذشته را انجام مي دهد. با توجه به اين مسئله احتمالا دلايل رفتار همسرتان کاملا شخصي و مربوط به خودش است و تمايلي به تغيير آن ندارد.
براي تغيير شرايط اين کارها را بکنيد
شما نمي توانيد رفتار همسرتان را با وجود ميل و خواسته خودش تغيير دهيد. شما فقط مي توانيد روي رفتار خودتان کار کنيد و تنها چيزي که به همسرتان مي توانيد بدهيد اطلاعات است. شما مي توانيد انتظارات خود را با همسرتان درميان بگذاريد و بگوييد اين مسائل چه احساسي براي شما ايجاد کرده است و اجازه بدهيد همسرتان هم نظر و انتظاراتش را بگويد. با هم گفت و گو و بررسي کنيد آيا مي شود در اين خصوص با هم به توافق برسيد يا نه؟ براي مثال انتظاراتي را که از همسرتان داريد بگوييد، اين که شما هم دوست داريد جشن هاي خانوادگي داشته باشيد يا اين که شما هم تمايل داريد در جريان مسائل همسرتان قرار بگيريد و اين که از او سوال کنيد چرا همسرتان مسائلش را با شما مطرح نمي کند و دلايلش را بشنويد. اين کار براي شما کمک کننده است که بدانيد چرا او بعضي از حرف هايش را به شما نمي زند و بعد از آن انتظاراتي را که از خانواده همسرتان داريد مطرح کنيد و بگوييد همان طور که شما از آن ها خبر مي گيريد، دوست داريد آن ها هم جوياي حال و احوال شما باشند و اين که به عنوان بزرگ تر دوست داريد به شما احترام بگذارند.
نکته کمک کننده اين است که اين باور در خانواده همسرتان تغيير کند که شما انتظاري از آن ها نداريد و از رفتارهاي آن ها ناراحت نمي شويد و ببينيد آيا همسرتان تمايلي دارد روي رفتارهاي خودش کار کند و با شما همکاري کند يا نه. اگر تمايل به همکاري داشته باشد مسائل تان راحت تر حل مي شود و اگر تمايل به همکاري نداشته باشد شما فقط مي توانيد روي رفتار خودتان تمرکز کنيد و روي خودتان کار کنيد؛ براي مثال بگوييد شما چه تغييري در رفتارتان در مقابل رفتارهاي خانواده همسرتان مي دهيد و اين که شما انتظارات تان را مطرح مي کنيد و روي اين تغيير مي مانيد يا در مقابل همسرتان چه تغييري در رفتارتان ايجاد مي کنيد. در پايان اين نکته را در نظر داشته باشيد که کاري نکنيد که فاصله بين شما و همسرتان زياد شود چون اين کار کمک کننده نخواهد بود. براي شما مخاطب گرامي آرزوي موفقيت دارم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar