برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

6 دلیل حمله حشرات به خانه شما

منبع
خراسان
بروزرسانی
6 دلیل حمله حشرات به خانه شما

خراسان/ بعضي از حشرات به دنبال غذا، خانه شما را براي سکونت انتخاب مي‌کنند چون احتمالا ويژگي‌هاي يک جاي بسيار خوب براي زندگي آن‌ها را دارد! معمولا خانم‌ها زمان زيادي از روز را در خانه هستند و اگر نتوانند اين مشکل را مديريت کنند، متأسفانه اين حشرات مي‌توانند به آرامش آن‌ها، فرزندان و حتي خانه صدمه بزنند. در ادامه به هفت دليل براي اين که چرا حشرات موذي خانه شما را براي حمله انتخاب مي‌کنند، اشاره خواهد شد.
 
لامپ‌هاي سفيد| لامپ‌هاي سفيد و آبي بيشترين جاذبه را براي حشرات دارند. برعکس، لامپ‌هاي زرد، صورتي و نارنجي از کمترين جاذبه براي اين موجودات برخوردارند.
 چوب رنگ‌نخورده| زنبورهاي نجار به چوب رنگ نخورده جذب مي‌شوند، به خصوص اگر حفره‌هايي هم در خود داشته باشد. اين حشرات به درون چوب نفوذ مي‌کنند و در آن جا تخم مي‌گذارند. پس بسيار مهم است که چوب رنگ نخورده را داخل خانه‌تان نگه نداريد.
 در و پنجره‌هاي قاب سفيد| اگر در خانه‌تان با مشکل حضور حشرات موذي مواجه هستيد، بهتر است به جاي قاب‌هاي سفيد از رنگ‌هايي مانند سبز و آبي استفاده کنيد چون حشرات را کمتر به خود جذب مي‌کنند.
 رطوبت زياد| حشرات شيفته مکان‌هاي گرم و مرطوب هستند چون شرايط عالي براي زندگي و رشد آن‌ها دارند. ممکن است در انباري، حمام يا دور سينک آشپزخانه‌تان حشره ديده باشيد. براي کنترل رطوبت، از درست کار کردن شبکه زهکشي خانه‌تان و نبود نشتي مطمئن شويد.
 گياهان| حمله حشرات به خانه شما به اين دليل احتمالاً اين است که مراقبت درستي از گياهان نداريد. مثلاً اگر بيش از حد به آن‌ها آب دهيد يا اگر آب راکدي در زيرگلداني باقي بماند، شرايط رطوبتي عالي براي زندگي حشرات در آن‌جا ايجاد مي‌شود. هوا هم حتماً بايد در اتاق جريان داشته باشد. اين کار مانع از بالا رفتن ميزان رطوبت مي‌شود، به خشک شدن خاک گلدان کمک مي‌کند و رشد قارچ‌ها را کاهش مي‌دهد.
 باز گذاشتن در ظروف خوردني‌ها و نوشيدني‌ها| اگر در خانه ميوه و سبزيجات کهنه داريد يا دورشان بيندازيد يا در يک محفظه در بسته قرارشان دهيد، چون مگس‌ها دوست دارند از آن‌ها تغذيه کنند. هر جا که مايعي مثل شربت يا ... ريخت آن را سريع پاک کنيد و در قوطي‌ها و شيشه‌ها را باز نگذاريد. همچنين مي‌توانيد قبل از انداختن‌شان در سطل زباله آن‌ها را آب بکشيد تا باعث جذب حشرات نشوند.

 
نويسنده : مارال مرادي | روزنامه‌نگار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره