برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زنان معروفی که سوژه فیلم ها شدند

منبع
تابناک با تو
بروزرسانی
زنان معروفی که سوژه فیلم ها شدند

تابناک با تو/ ما اغلب زنان برجسته تاريخ را به عنوان شخصيت هاي اصلي و موضوع بسياري از فيلم ها مي بينيم، مي بينيم آنها مردان را با زيبايي خود مجذوب خود مي کنند و اين مردان به نوبه خود به نام عشق دنيا را تغيير مي دهند.
اما در زندگي واقعي همه چيز به اين سادگي ها نيست، البته مشهور و جذاب ساختن اين زنان به چيزي بيش از عشق و عاشقي نياز دارد و بايد چيز ديگري وجود داشته باشد که باعث شود نام آنها در تاريخ ثبت شود و ما آنها را در فيلم ها ببينيم. بنابراين در اينجا ما تصميم گرفتيم تا ظاهر واقعي زنان مشهور زيبا را با بيوگرافي مختصر هر يک از آنها به شما نشان دهيم.

1. باني پارکر

عکس: باني و کلايد / برادران وارنر ، ايست نيوز

در دوران رکود بزرگ در ايالات متحده، زن و شوهري عاشق به نام باني و کلايد سارقان مشهور جهان شدند و داستان آنها سر  زبان هر آمريکايي بود. خلاصه اينکه اين دو نفر در خانه يک دوست مشترک با يکديگر ملاقات کردند باني پارکر پيشخدمت و از زندگي تکراري و ملال آور خود متنفر بود. به نظر او مي رسيد که کلايد بارو دقيقاً همان مردي است که هرگز از او دلزده نخواهد شد يا با او خسته نخواهد شد و زندگي خود را خارج از قانون با او آغاز کرد.
کارنامه زندگي باني با زندگي در کنار چنين مردي کاملا سياه شد و روزنامه ها از او نه تنها به عنوان يک سارق، بلکه به عنوان قاتل يک پليس ياد کردند، اگرچه اثبات نشده بود که وي در هيچ يک از قتل ها دست داشته است. در سال 1967، حدود 33 سال بعد، فيلم باني و کلايد اکران شد و موفق به دريافت دو جايزه اسکار شد و بازيگر آمريکايي (في دناوي) در نقش اين مجرم مشهور آمريکايي ايفاي نقش کرد.

2. لينا کاواليري

عکس: La donna più bella del mondo / GESI Cinematografica ، ايستنيوز
لينا کاواليري خواننده اپرا ايتاليايي است که کار خود را به عنوان خواننده رستوران آغاز کرد و آن را در تئاترهاي معروف سراسر جهان به پايان رساند. او يکي از اولين مدل هاي عکاسي بود و کارتهايي که تصاوير او را در خود داشت در تمام شهرهاي اروپا فروخته مي شد.
ژنرال روسي "مارشال الکساندر ايوانوويچ بارياتينسکي" او را دوست داشت، اما شاهنشاه اجازه ازدواج با او را نداد. کاواليري از آن زمان چندين بار ازدواج کرده است اما در هيچ يک از اين روابط  خوشبخت نبود. 
بازيگر ايتاليايي (Gina Lollobrigida) شخصيت اين خواننده اپراي بين المللي را در فيلم زيبا اما خطرناک در سال 1955 بازي کرد.

3. باربارا رادزويل


عکس: Epitafium dla Barbary Radziwillówny / Zespol Filmowy "Perspektywa"، قلعه سلطنتي واول / ويکي پديا
باربارا رادزويل ملکه لهستان و دوشس بزرگ ليتواني بود. وي با پادشاه لهستان و دوک بزرگ ليتواني (Zygmunt II August) ازدواج کرد که او را ديوانه وار دوست داشت. اما مادرشوهرش بونا اسفورزا از او متنفر بود به طوريکه گمان مي رود مادرشوهرش کسي بود که باربارا را هنگام ملکه شدن مسموم کرد. پس از مرگ باربارا، پادشاه غمگين ديگر هرگز با مادرش صحبت نکرد.
افسانه اي به نام (باربارا) وجود دارد که براساس آن گفته مي‌شود روح او هنوز در قلعه نسويس جايي که "زگمونت دوم اوت" زندگي مي‌کرد هنوز پرسه مي‌زند،  اين قلعه جايي بود که دوک رون همسرش را احضار کرد تا روح همسر محبوبش را حداقل يک بار ديگر ببيند و يک جلسه احضار ترتيب مي دهد. روح باربارا در قلعه ماند و به شوهرش قول داد که او در همان جا خواهد ماند تا آنها بتوانند با هم باشند.  متأسفانه زگمونت در شهر ديگري درگذشت و روح آنها را براي هميشه جدا نگه داشت.
در سال 1982، داستان ملکه در فيلم Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny روايت شد. نقش اصلي را بازيگر لهستاني (آنا ديمنا) بازي کرد.

4. آنه بولين

عکس: The Other Boleyn Girl / فيلمهاي BBC ، © ناشناس / ويکي پديا

"آنه" همسر دوم پادشاه انگليس هنري هشتم بود. هنري هشتم با ديدن آنه جوان بلافاصله عاشق او شد و اين عشق در نگاه اول چنان شديد بود که هنري توانست همسر اولش را به خاطر او طلاق دهد. چنين کاري در  آن زمان آسان نبود. آنه با هنري ازدواج کرد و چهره واقعي او بعد از ازدواج نمايان شد.
او عاشق مجالس ولخرجي و مهماني بود. پادشاه مرد احمقي نبود و خيلي زود متوجه اشتباه خود شد و به دنبال معشوقه ديگري به نام جين سيمور رفت و سپس آن۶ بولين را به جرم خيانت به اعدام محکوم کرد. داستان غم انگيز ملکه انگليس را مي توان در The Other Boleyn Girl مشاهده کرد.  (ناتالي پورتمن) در فيلم شخصيت آنه را به تصوير کشيد.

5. واليس سيمپسون

عکس: ما / Lionsgate ، Eastnews
در سال ۱۹۳۶ پادشاه انگليس ادوارد هشتم تصميم گرفت فقط براي ازدواج با يک بازيگر زن والاس‌سيمپسون آمريکايي که دو بار طلاق گرفته بود استعفا دهد. وقتي آنها يکديگر را ملاقات کردند، ادوارد ۳۶ ساله بود و واليس فقط يک سال از او کوچکتر بود. در آن زمان او واقعاً يک زن متاهل بود، اما اين مانع از ابراز احساسات شاهزاده در ديدار دوم نشد. اين رابطه به سرعت ايجاد شد و اين دو نفر از راه رفتن در جمع با هم ترس نداشتند.
پس از مرگ پدرش، ادوارد قرار بود پادشاه شود اما هرگز اين کار را نکرد. که نزديکانش دو گزينه به او پيشنهاد کردند يا اينکه عاشق والاس باشد يا حکومت کردن را انتخاب کند. او عشق را انتخاب کرد. اين زوج تا زمان مرگ ادورارد بر اثر سرطان  در سال 1972 با هم زندگي مي‌کردند. فيلمي در مورد داستان عشق بين بازيگر آمريکايي و پادشاه انگليس توسط مدونا با نام WE منتشر شد، نقش واليس سيمپسون توسط بازيگر انگليسي  آندره رايسبوروگ ايفا شد.

6. ماتا هاري


عکس: ماتا هاري / رسانه استار ، ايست نيوز
مارگاريتا گرترودا "گرتچي" زله، معروف به ماتا هاري رقاص، روسپي و جاسوس بود. پس از ازدواج ناموفق او به پاريس نقل مکان کرد. در آنجا، ماتا هاري شروع به اجراي رقص هاي شرقي کرد و به سرعت به يک ستاره مشهور تبديل شد. اين شرايط به او فرصت دسترسي به مردان ثروتمند را فراهم کرد. بسياري از مردان مي‌خواستند وقت خود را با ماتا هاري بگذرانند، اما او فقط ثروتمندترين و قدرتمندترين افراد را انتخاب مي‌کرد.
در طول جنگ جهاني اول، اين زن رقصنده توسط اطلاعات آلماني استخدام شد و او در کسوت جاسوس هم  همان شيوه زندگي را در بسياري از کشورهاي اروپايي حفظ کرد، اما اکنون براي يک هدف اضافي و آن هم جاسوسي.
وي خبرچين فرانسوي ها شد اما در فرانسه خيانت وي شش ماه لو رفت و  او تحت پيگرد قانوني قرار گرفت و اعدام شد. يک مجموعه تلويزيوني به نام ماتا هاري وجود دارد که در آن نقش اصلي را فرانسوي واهينا جيوکانتي بازي کرده‌است.

7. ملکه ويکتوريا

عکس: The Young Victoria / GK Films، Henry Pierce Bone / ويکي پديا
در زمان سلطنت ملکه ويکتوريا (1837 تا 1901)، انگليس رونق گرفت و مردم او را به خاطر آنچه انجام داده بود دوست داشتند اما محبوبيت او دلايل ديگري هم داشت. ويکتوريا به تدريج از نفوذ سلطنت در زندگي مردم عادي مي‌کاست و نمونه اي از شخصي بود که مي‌تواند بدون تجمل زندگي کند.
ملکه عاشق شوهرش آلبرت بود و او نيز او را دوست داشت و اين زوج با هم 9 فرزند داشتند که با اعضاي خاندان هاي سلطنتي ديگر در سراسر اروپا ازدواج کردند. فيلمي به نام ويکتورياي جوان وجود دارد که بازيگر زن اميلي بلانت در نقش ملکه بازي مي کند.

8. ايسادورا دانکن

عکس: La Danseuse / Les Productions du Trésor ، Charles L. Ritzmann / ويکي پديا
ايسادورا دانکن رقاص و همسر مشهور سرگئي يسنين شاعر روسي بود. او به سراسر ايالات متحده و اروپا سفر کرد اما هميشه به تدريس حرفه خود فکر مي‌کرد. او در سال 1921 به امپراتوري روسيه رفت و در آنجا فرصتي براي افتتاح يک مدرسه رقص پيدا کرد و از نظر مالي به آن کمک کرد و اين‌ها زماني بود که او با يسنين آشنا شد و با او ازدواج کرد.
اين ازدواج مدت زيادي دوام نياورد و شاعر در سال 1923 از زندگي با رقصنده معروف خسته شد و تصميم گرفت که او را طلاق دهد زيرا او قبلاً در جامعه مورد توجه بود. فيلمهاي زيادي درباره اين رقصنده مشهور آمريکايي وجود دارد و شايد آخرين آن فيلمي با بازي دختر جاني دپ بازيگر زن ليلي-رز دپ با عنوان "رقاص" در سال 2016 باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره