برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ویژگی‌های افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ویژگی‌های افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از mikolmarmi، به نظر مي‌رسد که امسال، رنگ آبي بسيار پرطرفدار باشد و به همين دليل، خَلق محصولي که با اين رنگ ترکيب شده باشد نياز واقعي اين روزهاست چرا که رنگ آبي به يک محصول خوب معنا مي‌دهد و اين واقعا شگفت انگيز است. به طور مثال؛ يک توليد کننده، در محصولات خود از يک رنگ ثابت استفاده مي‌کند و آن چه که باعث تمايز مي‌شود، متفاوت بودن رنگ‌هاي محصولات است که فرد تصميم مي‌گيرد کدام يک را انتخاب کند.

به عنوان فردي که رنگ آبي را دوست داريد از شما مي‌پرسم که آيا مي‌دانيد اين رنگ زيبا داراي چه مفاهيم و معاني است؟

اگر رنگ مورد علاقه شما آبي است و يا در حال علاقه‌مند شدن به اين رنگ هستيد بايد گفت که تمايل داريد همه چيز هارموني و هماهنگي داشته باشند و افرادي قابل اعتماد و حساس هستيد و اين حساسيت صرفا براي مسائل مربوط به خود نيست؛ به طوري که هميشه سعي مي‌کنيد به امور ديگران فکر کنيد و در خصوص مشکلاتي که دارند حساس باشيد.

شما فردي تميز و مرتب و بسيار منضبط هستيد و دوست داريد که همه چيز طبق اصول و نظم پيش بروند و ثبات، يکي از مهم‌ترين جنبه‌هاي زندگي شماست.

۵ ويژگي شخصيتي افرادي که به رنگ آبي علاقه دارند

بر اساس تحقيقات، رنگ آبي يکي از محبوب‌ترين رنگ‌ها به ويژه در مردان است و اين رنگ نمادي از صلح و آرامش است و باعث کاهش ضربان نبض و فشار خون در فرد مي‌شود.

بر اساس برخي از پژوهش ها، افرادي که در اتاق يا محيط آبي رنگ فعاليت مي‌کنند بهره وري بيشتري دارند.

آبي، رنگ محبوب اغلب وب سايت‌هاي تجاري و بروشور‌ها و شرکت‌هاي فناوري است؛ به طوري که رنگ محبوب و موردعلاقه ۲۹ مورد از ۱۰۰ برند برتر جهان محسوب مي‌شود.

ويژگي‌هاي رنگ آبي به حدي زياد است که مي‌توان در خصوص آن يک کتاب نوشت، اما در اين مطلب به برخي از آن‌ها اشاره مي‌کنيم.

هوش

آبي با خلاقيت افراد ارتباط دارد؛ به طوري که ثابت شده است که تناليته و سايه‌هاي مختلفي از اين رنگ مي‌توانند باعث بهبود تمرکز، تفکر و ايجاد شفافيت ذهني شوند و استفاده از اين رنگ در محيط کار به حدّي عالي و مفيد است که آرامش و خلاقيت ذهني فرد را به طور همزمان به وجود مي‌آورد.

آرامش و متانت

همان طور که گفته شد، رنگ آبي به دليل تداعي دريا و شفافيت آسمان، باعث آرامش فرد مي‌شود و ضربان قلب و تنفس او را کُند مي‌کند؛ بنابراين، رنگ آبي به مراقبه و آرامش بسيار کمک مي‌کند.

عاطفي

اگرچه رنگ آبي به دليل ويژگي‌هاي روانشناختي آرامش بخشي که دارد، حس اعتماد به نفس را در فرد به وجود مي‌آورد، امّا اگر بخواهيم به يکي از ويژگي‌هاي منفي آن اشاره کنيم اشتهاآور نبودن آن است و گاهي اوقات هم در فرد حس عجول بودن براي انجام برخي از امور را ايجاد مي‌کند.

اعتماد به نفس

همان طور که اشاره کرديم، رنگ آبي حس اعتماد به نفس را در فرد ايجاد مي‌کند و اگر بخواهيم در ميان رنگ‌هايي که امنيت را القا مي‌کنند به چند رنگ اشاره کنيم آبي از جمله مواردي است که نقش برجسته‌اي دارد و برخلاف رنگ قرمز که‌حس تهاجمي بودن و هيجان را به وجود مي‌آورد آبي، اقتدار و آرامش و اعتماد را القا مي‌کند که به هيچ عنوان تهديدآميز نيست.

دوري

برخي از افراد بر اين باور هستند که رنگ آبي به دليل واکنش‌هاي آرامش بخشي که به همراه دارد بدون احساس است، امّا نکته‌اي که در اين ميان بايد به آن اشاره کرد اين است که افرادي که روانشناسي آبي در وجود آن‌ها موج مي‌زند بسيار باهوش، آرام و منطقي هستند.

اگر بخواهيم افراد را از لحاظ رنگ آبي، شخصيت شناسي کنيم بايد بگوييم که آن‌ها افرادي کاملا متعادل و بي طرف هستند مگر اين که احساسات آن‌ها به بازي گرفته شود که در اين صورت ممکن است بسيار احساساتي، خونسرد و يا  حتي بي تفاوت شوند.

اين افراد به دليل داشتن اعتماد به نفس، مي‌توانند خودکنترلي و حتي نقاط ضعف خود را پنهان کنند.

۵ ويژگي شخصيتي افرادي که به رنگ آبي علاقه دارند

داشتن دوستاني با ويژگي شخصيتي آبي بسيار خوب است چرا که آن‌ها بسيار مراقب دوستان خود و به نياز و خواسته‌هاي آن‌ها حساس هستند.

اگر شما فردي علاقه‌مند به رنگ آبي هستيد ياد بگيريد که خودتان را دوست داشته باشيد و خود را در اولويت قرار دهيد و به گونه‌اي نباشيد که آنقدر خواسته‌ها و کار‌هاي ديگران را در اولويت خود قرار دهيد که از خود غافل شويد.

افرادي که شخصيت آبي رنگي دارند مورد‌هاي خوبي براي ازدواج هستند چراکه آن‌ها داراي ويژگي‌هاي شخصيتي، چون وفادار و صادق بودن و همچنين متعهد هستند و عاطفه بالايي دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar