برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

پاک کردن لک واکس روی لباس

منبع
بيتوته
بروزرسانی
پاک کردن لک واکس روی لباس

بيتوته/ بعضي اوقات پيش مي‌آيد که بر اثر بي دقتي هنگام واکس زدن واکس کفش روي لباس شما مي ريزد و لباس لک مي شود و پاک کردن آن غير ممکن به نظر مي‌رسد.


چنانچه واکس از نوع مايع است دستمال کاغذي را روي لکه فشار دهيد تا مايع واکس را جذب کند توجه کنيد لکه را پخش نکنيد. چنانچه لکه واکس جامد است با يک قاشق يا چاقو  واکس را از روي پارچه برداريد. سپس از مايع ظرفشويي معمولي يا ترکيب نمک و آبليمو استفاده کنيد و بقيه لکه را با آنها پاک کنيد.

استفاده از يخ
نخست قدري يخ را روي لکه بگذاريد. اينکار سبب مي‌شود که واکس سفت شده و بتوانيد به آساني آن را از روي لباس جدا کنيد. تا ميتوانيد لکه را سرد کنيد. بگذاريد يخ لااقل براي چند دقيقه روي لکه بماند تا يخ کاملا سفت گردد. چنانه لکه با يخ سفت نميشود ميتوانيد از قدري آب روي لکه اسپري نموده و مجددا روي آن يخ قرار دهيد يک کارد کره خوري برداريد. با استفاده از لبه کند چاقو مي‌توانيد بدون اينکه آسيبي به لباس بزنيد لکه سفت شده واکس را جدا کنيد.
چنانچه در منزل مايع ويژه (پودر اکسيژنه سپيد) داشته باشيد مي‌توانيد از آن استفاده کنيد و زودتر نتيجه بگيريد. از ياد نبريد که پيش از هر کاري ابتدا تگ روي لباس را بخوانيد و ماده مورد نظر خود را روي بخش کوچکي از لباس که در ديد نيست امتحان کنيد و اگر تغييري پيدا نکرد آن را براي ديگر جاها استفاده کنيد. چنانچه لباس شما تگ مربوط به شستشو ندارد بهتر است لباس خود را به خشکشويي بدهيد.


استفاده از گرما
اکنون مي‌توانيد لباس را مثل هميشه بشوييد. چنانچه اثري از لکه باقي مانده باشد مي‌توانيد از سفيدکننده‌هايي مانند پودر اکسيژنه و يا وايتکس استفاده کنيد. واکس کفش ماده‌اي مومي و چرب است و در حرارت بالا حل مي‌ گردد بنابراين بهتر است لباس را در بالاترين دماي ممکن (که روي برچسب مراقبتي آن درج شده) بشوييد تا به طور کامل تميز گردد. چنانچه بعد از شستشو اثري از لکه ديده شد لباس را خشک نکنيد و مراحل بالا را دوباره تکرار کنيد لکه واکس کفش کاملا پاک شود .

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره