نماد آخرین خبر

پدرم با قهر کردن ما را آزار می دهد

منبع
خراسان
بروزرسانی
پدرم با قهر کردن ما را آزار می دهد

خراسان/ پدرم، مادرمان را مدام اذیت می کند و همیشه با ما قهر است. ما با او حرف نمی زنیم و جو خانه مان در حضور او تاریک است. چه کار کنیم؟

پاسخ مشاور

قهر، یک رفتار کودکانه و روشی برای بیان یک ناراحتی یا یک هیجان منفی است. با قهر فرد می خواهد به طرف مقابل بگوید ناراحت است یا می خواهد کاری کند رفتار او را تغییر دهد. در هر حال، قهر کردن یک روش تخلیه ناراحتی است و به صورت یک مکانیزم عادتی در آمده است که در مواقع ناراحتی از فرد سر می زند.

قهر دلایل مختلفی دارد:

گاهی افراد نمی توانند منظور و پیام خود را به یکدیگر منتقل کنند، بنابراین احساس ناکامی و گمان می کنند مورد بی توجهی طرف مقابل قرار گرفته اند و دچار دلخوری و خشم می شوند و تصمیم به قطع رابطه یا همان قهر می گیرند. همچنین افرادی که عزت نفس پایین یا آسیب دیده ای داشته باشند، وقتی در معرض اختلاف عقیده با دیگران قرار می گیرند، راهی جز قهر کردن برایشان باقی نمی ماند. افرادی که در قهر می مانند افرادی هستند که شیوه مناسب ابراز وجود، دفاع از خود، قاطعیت و جرات ورزی را یاد نگرفته اند، نمی توانند هیجانات خود را به خوبی کنترل کنند و مانع از دخالت آن ها در تصمیم های منطقی شان شوند، اما مشکل با قهر کردن حل نمی شود بلکه مانند آتش زیر خاکستر همیشه داغ و روشن باقی می ماند.

پدرتان را به گفت و گو دعوت کنید بنابراین توصیه می کنم شما گام اول را برای حل مشکل بردارید. سعی کنید درباره مشکلی که با پدرتان دارید، با او صحبت کنید حتی اگر ظاهرا به حرف شما گوش نمی کند، می توانید برای او یادداشتی بگذارید یا پیامکی بفرستید و بگویید چقدر دلتان می خواهد با او حرف بزنید، بگویید چقدر به او نیاز دارید. اگر در ابتدا برای صحبت کردن با شما مقاومت کرد، شما باز هم پیگیری کنید.

بیشتر به صحبت هایش گوش دهید برای این که بتوانید پدرتان را برای صحبت کردن با خودتان قانع کنید ابتدا سعی کنید به طور کامل به صحبت های او گوش کنید. در این مرحله از خودتان هیچ دفاعی نکنید یعنی سعی نکنید قضیه را توضیح دهید یا حتی نخواهید از ناراحتی او با این توضیحات کم کنید.

از ناراحت شدن پدرتان نترسید، او هم حق دارد گاهی حتی به اشتباه ناراحت شود. از مادرتان جانبداری نکنید پدرتان ابتدا باید متوجه شود که شما به حرف های او گوش می کنید، بدون جانبداری از مادرتان. خود این گوش کردن، هنر بزرگی است که افراد کمی قادر به انجام آن هستند. وقتی صحبت های پدرتان تمام شد، بهتر است در همان موقعیت چیزی در دفاع از خودتان یا برای حل قضیه نگویید و آن را به موقعیت دیگری موکول کنید.

پدرتان را از خشم بیرون بکشید شما باید فقط سعی کنید به پدرتان کمک کنید تا خشم ها و ناراحتی های گفته نشده اش را بیان کند و میل و اشتیاق شما را برای شنیدن حرف هایش ببیند. این می تواند گامی در راستای بیرون آوردن پدرتان از خشم و قهرش و روشن کردن فضای خانه تان باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره