نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

همکاران بالا دستی‌ ام تحقیرم می‌کنند

منبع
خراسان
بروزرسانی
همکاران بالا دستی‌ ام تحقیرم می‌کنند

خراسان/ در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و از شرایط کاری‌ام راضی هستم به خصوص از صاحب شرکت. تنها مشکلم این است که همکارهایم، رفتار خوبی با من ندارند. من نیروی خدماتی هستم و با رفتارهایشان، تحقیرم می‌کنند. چند نفری به من گفتند که از این جا برو، چون این آدم‌ها قابل اصلاح نیستند. نمی‌دانم چه کنم. راهنمایی‌ام کنید.
پاسخ مشاور:

مخاطب گرامی، شرایط شما را درک می‌کنم. فشار روانی در محیط کاری، افراد شاغل را فرسوده و خسته می‌کند بنابراین اگر خیلی زود برای حل این مشکل و مدیریت آن، راه‌حلی پیدا نکنید، این مسئله بقیه جنبه‌های زندگی‌تان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای راهنمایی و پاسخ به سوال شما باید بگویم که در متن سوال‌تان ابهاماتی وجود دارد. مثلا این‌ که چه مسئله‌ای در برخورد همکاران باعث عذاب شما شده؟ با این حال درباره تصمیم‌گیری برای ماندن یا رفتن، توصیه‌هایی به شما داریم.
 بر اساس هیجانات مقطعی تصمیم نگیرید
در پیامک‌تان اشاره کرده‌اید که از شرایط کاری‌ام راضی هستم. تصمیم‌گیری برای ماندن یا رفتن از محیط کار، بیش از هر فرد دیگری بر شرایط خودتان تاثیر می‌گذارد و آثار گوناگونی در کوتاه مدت و بلند مدت بر زندگی شما خواهد گذاشت بنابراین باید دقت کنید که این تصمیم‌گیری بر مبنای درستی باشد و هیجانات مقطعی در تصمیم‌گیری اثرگذار نباشد.
 رفتارهای خودتان را بررسی کنید
در مشکلاتی که با همکاران تان پیدا کرده‌اید، آیا خودتان سهمی دارید؟ سهم خودتان را در مشکل به وجود آمده بررسی کنید. گاهی اوقات، خود ما تعیین می‌کنیم که دیگران چگونه با ما رفتار کنند.
 مزایا و معایب رفتن را بررسی کنید
در جدولی مزایا و معایب خروج خود از محیط کار را بنویسید. در یک ستون بنویسید اگر در سر کار خود بمانید چه مزایایی برای شما در پی خواهد داشت و در ستون دیگر بنویسید اگر در این محیط بمانید چه مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
 به آینده بیرون رفتن از این کار فکر کنید
گزینه‌های جانشین در صورت بیرون آمدن از محیط کار را بنویسید. اگر به این نتیجه رسیدید که بهترین راه‌حل، ترک محل کار فعلی است، بهتر است قبل از بیرون آمدن، مسیر شغلی آینده خود را ترسیم کنید. این‌ که در چه کاری می‌خواهید مشغول شوید و ... .
 مشورت کنید
از مشورت افراد صاحب صلاحیت بهره‌مند شوید. مطرح کرده‌اید که از صاحب کار خود رضایت دارید. این می‌تواند نکته ارزشمندی باشد. در صورت امکان مسئله برخورد همکاران را با صاحب کارتان مطرح کنید و برای حل آن از او کمک بخواهید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید به مشاور صاحب صلاحیت نیز مراجعه کنید.
نویسنده : مهدی خراسانی| کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره