نماد آخرین خبر

عادات بد روزانه‌ای که به سلامتی‌تان آسیب می‌زنند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
عادات بد روزانه‌ای که به سلامتی‌تان آسیب می‌زنند

آخرین خبر/ به نقل از msn اولین قدم برای رسیدن به بهترین نسخه خود، ترک عادت‌های بد روزانه است. کنار گذاشتن این عادات بد کوچک می تواند به شما کمک کند که زندگی با کیفیت بهتری را تجربه کنید. در ادامه چند مورد از این عادت ها که باید هر چه سریع آنها را ترک کنید را بر می‌شماریم.

دوش آب گرم طولانی
اگر دوش آب گرم و طولانی را دوست دارید، خبر بدی برای شما داریم. این کار پوست شما را بیش از حد خشک می کند، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چربی طبیعی پوست بدن را کم می‌کند.

مصرف غذاهای آماده

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که برای پختن غذا تنبلی کنید و تصمیم بگیرید که مثلا لازانیا یخ زده را از فریزر درآورده و گرم کنید؟ وعده های غذایی آماده ممکن است در زمان شما صرفه جویی کنند، اما فقط به یاد داشته باشید که آنها سرشار از چربی های اشباع شده و نمک هستند.

عطرهای مصنوعی
همه دوست دارند خانه شان بوی خوبی بدهد، به خصوص حمام و دستشویی، اما سعی کنید از عطرهای مصنوعی خودداری کنید. به گفته محققان مصرف این عطرها می توانند خطر ابتلا به آسم و سایر مشکلات تنفسی را افزایش دهند.

خیس کردن طولانی مدت ظروف 
اگر ظروف را در طول شب خیس کنید، تمیز کردن آنها آسان تر است - اما مراقب باشید! آب کثیف مکان ایده آلی برای تکثیر باکتری ها است.

خوابیدن زیاد
آیا شما جز کسانی هستید که زنگ ساعت خود را خاموش می کنند و دوست دارند تا آنجا که می توانند در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات بخوابند؟ مطالعه ای توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست نشان داد که خواب زیاد می تواند با بیماری هایی مانند «دیابت» و «فشار خون بالا» مرتبط باشد.

تیغ اصلاح

اگر با تیغ اصلاح می کنید، نباید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید، تیغ ها باکتری ها را جمع می کنند و می توانند عامل بروز حساسیت های پوستی باشند.

قبل از خواب دوش بگیرید
دوش گرفتن بعد از یک روز کاری طولانی می تواند واقعا آرامش بخش باشد. با این حال، اگر موهای خود را می شویید، فراموش نکنید که قبل از رفتن به رختخواب آن را کاملا خشک کنید. خوابیدن با موهای خیس می تواند باعث شوره سر و ریزش مو شود.

بهداشت گوش
بسیار مراقب باشید که گوش های خود را بیش از حد تمیز نکنید. موم گوش باکتری ها را از بین می برد و از گوش داخلی محافظت می کند.
نوشابه های گازدار

چرت زدن
چرت بعد از ناهار ممکن است بسیار وسوسه انگیز به نظر برسد، درست است؟! اما خوابیدن با معده پر می تواند به چرخه گوارشی طبیعی آسیب برساند و باعث بی خوابی و رفلاکس شود.

صبحانه
پس از ساعت‌ها بی‌تحرکی، بدن شما واقعاً در صبح به مواد مغذی نیاز دارد. مغز برای فعال و هوشیاری به گلوکز نیاز دارد و اگر وعده غذایی صبحگاهی خود را حذف کنید، آن را از ماهیچه های شما دریافت می کند.

خوابیدن با آرایش
پاک نکردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب یک عادت رایج اما وحشتناک است پوست نیاز به تنفس دارد و آرایش حاوی مواد شیمیایی است که اگر برای مدت طولانی روی پوست بماند ممکن است مضر باشد.

آب آشامیدنی
نوشیدن آب کافی در طول روز یکی از مهم‌ترین عادت‌های سالم برای حفظ سلامتی بدن است. آب نقش حیاتی در بسیاری از فرایندهای بدن ایفا می‌کند و کم‌آبی بدن می‌تواند به مشکلات متعددی منجر شود. به طور کلی، توصیه می‌شود روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. اما بهتر است به تشنگی بدن خود توجه کنید و هر زمان که احساس تشنگی کردید، آب بنوشید.

این‌ موارد تنها بخشی از رازهای یک زندگی شاد و سالم است. از امروز آنها را امتحان کنید، قطعا متوجه تغییرات خواهید شد!

مترجم: فائزه خطیب

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره