نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

تماشای بیش از حد نمایشگر در جوانی و افزایش خطر حمله قلبی

منبع
مهر
بروزرسانی
تماشای بیش از حد نمایشگر در جوانی و افزایش خطر حمله قلبی

مهر/یک مطالعه جدید هشدار می دهد اگر جوانی خود را با تلفن، کامپیوتر و تلویزیون سپری کنید شانس زندگی تا ۶۰ سالگی در شما کاهش می یابد.

 به نقل از مدیسن نت، داده‌های مطالعه‌ای که سلامت بیش از ۴۰۰۰ جوان را برای بیش از ۳۰ سال ردیابی کرده بود، نشان داد احتمال حمله قلبی برای افرادی که در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون کرده بودند، بیشتر است.

دکتر «جیسون ناگاتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مدت زمانی که بزرگسالان جوان صرف تماشای صفحه‌نمایش می‌کنند، می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی جدی در آینده تأثیر بگذارد.»

وی افزود: «زمان بیشتر تماشای صفحه نمایش می‌تواند جایگزین فعالیت‌های مهمی مانند خواب و فعالیت بدنی شود.»

داده‌های جدید از مطالعه طولانی‌مدت خطر و توسعه عروق کرونر در بزرگسالان جوان بود که خطر بیماری قلبی هزاران بزرگسال را برای دهه‌ها ردیابی کرده است.

هر ساعت اضافی تماشای تلویزیون در زمانی که شرکت کنندگان ۲۳ ساله بودند با ۲۶ درصد بیشتر احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در طول مطالعه، و ۱۶ درصد حملات قلبی و / یا سکته مغزی مرتبط بود.

این مطالعه نشان داد که هر ساعت اضافی تماشای تلویزیون در روز در دوران میانسالی نیز فرد را در برابر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب تا ۵۵ درصد، سکته مغزی تا ۵۸ درصد و به طور کلی بیماری قلبی تا ۳۲ درصد آسیب پذیرتر می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره