نماد آخرین خبر

یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
یک رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در افراد مسن

ایسنا/طبق مطالعه‌ای در دانشگاه «لوما لیندا» (Loma Linda University Health)، خوردن ماهی و سبزیجات شاید بهترین گزینه برای کاهش خطر مرگ به‌خصوص در میان افراد مسن باشد.

متخصصان در این مطالعه جدید دریافتند افرادی که از رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و سبزیجات معروف به «پسکو» (the pesco-vegetarian) پیروی می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر از کسانی که رژیم غذایی گیاهی ندارند با خطر مرگ مواجه‌اند.

به گفته متخصصان، با آنکه رژیم غذایی گیاه‌خواری سفت‌وسخت در میانسالی برای سلامت مفید است، در دوران پیری خطر بیماری‌های عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و پارکینسون را به همراه دارد. از این رو افزودن ماهی به رژیم غذایی گیاهی «مزیتی قابل توجه» دارد.

برای پیروی از این نوع رژیم غذایی دریایی، می‌توان در ابتدا کنسرو ماهی را جایگزین گوشت‌های دیگر کرد. ماهی حاوی مواد مغذی بسیار مانند کلسیم است که از استخوان‌ها محافظت می‌کند و همچنین امگا ۳ موجود در آن برای عملکرد مغز عالی است. کنسرو ماهی را به‌ راحتی می‌توانید در وعده‌های غذایی‌تان چه در انواع سالاد و چه در انواع اسپاگتی بگنجانید.

به گزارش ایندیپندنت، یک مطالعه‌ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، نشان داد که مرگ در میان گیاهخواران ۱۲ درصد کمتر از کسانی است که رژیم غذایی‌شان مبتنی بر گوشت و مواد غذایی دیگر است.

در این مطالعه داده‌های بیش از ۸۸ هزار نفر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مرگ بررسی و سپس در گروه‌های مختلف از غیرگیاه‌خواری تا رژیم دریایی با سبزیجات تقسیم‌بندی شد. نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر آبزیان و سبزیجات دارند ۱۸ درصد کمتر با خطر مرگ مواجه‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره