نماد آخرین خبر

روند افزایشی ابتلا به سرطان سینه در آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روند افزایشی ابتلا به سرطان سینه در آمریکا

ایسنا/بر اساس داده‌های یک مطالعه‌ آماری، نرخ ابتلا به سرطان سینه در ایالات متحده به طور قابل‌توجهی رو به افزایش است و در این بین، زنان جوان‌تر و آسیایی‌آمریکایی‌ها بیشترین افزایش را تجربه می‌کنند.

گزارش دوسالانه‌ی «انجمن سرطان آمریکا» نشان داد موارد سرطان سینه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ سالانه یک درصد رشد داشته است. با وجود این افزایش، نرخ کلی مرگ و میر ناشی از سرطان سینه به کاهش تاریخی خود ادامه داده است و از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۲، ۴۴ درصد کاهش یافته است.

سرطان سینه دومین سرطان شایع در میان زنان آمریکایی و دومین علت مرگ ناشی از سرطان پس از سرطان ریه است.

تقریباً از هر ۸ زن در ایالات متحده، یک نفر در طول زندگی خود با سرطان سینه تهاجمی تشخیص داده می شود و یک زن از هر ۴۳ زن (یا ۲ درصد) بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

از نظر نژاد، زنان آسیایی - آمریکایی سریع‌ترین افزایش ابتلا را داشتند و به دنبال آن اسپانیایی‌ها قرار داشتند.

به طور کلی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه کاهش ۴۴ درصدی داشته و از ۳۳ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زن در سال ۱۹۸۹ به ۱۹ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زن در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

اما به رغم چندین دهه پیشرفت پزشکی در درمان و تشخیص زودهنگام، مزایای آن به طور نابرابر احساس شده است.

مرگ و میر از سال ۱۹۹۰ در میان بومیان آمریکایی بدون تغییر باقی مانده است، در حالی که زنان سیاه‌پوست با وجود ۵ درصد موارد ابتلای کمتر، ۳۸ درصد بیشتر از زنان سفیدپوست مرگ و میر را تجربه می‌کنند.

نویسندگان، افزایش تنوع نژادی در کارآزمایی‌های بالینی و همچنین مشارکت‌های اجتماعی را توصیه کردند که دسترسی به غربالگری با کیفیت بالا را در میان زنان محروم افزایش می‌دهد.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، در ماه آوریل یک نهاد پزشکیِ بانفوذ در ایالات متحده به زنان توصیه کرد که از سن ۴۰ سالگی هر یک سال در میان غربالگری سرطان سینه را انجام دهند.

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سالانه ۲.۳ میلیون زن در جهان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

متخصصان در عین حال تاکید می‌کنند پیشرفت در درمان سرطان سینه باعث بهبود مراقبت و کیفیت زندگی زنان می‌شود.

روند درمان سرطان سینه ممکن است شامل درمان‌های شخصی یا جراحی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره