شفقنا/ در سال هاي اخير، مطالعات نشان مي دهند که مصرف انواع آجيل راهي براي تقويت سلامت قلب است. آجيل به عنوان يک ميان وعده خوشمزه در واقع کليدي براي سلامت قلب و داشتن دوران پيري سالم، کاهش خطر سکته مغزي يا بيماري قلبي عروقي مي باشد.
برخي از مطالعات نشان مي دهند که تعداد انگشت شماري از آجيل ها ممکن است پيام آور زندگي طولاني تر باشند، حافظه و مغز ما را تقويت کنند.
مارتا گواش فره، يک متخصص تحقيقاتي در بخش تغذيه در دانشکده بهداشت عمومي هاروارد چان در بوستون، بررسي گسترده اي در مورد ارتباط بين مصرف گردو و سلامت قلب انجام داده است.
در اين مطالعات، افرادي با شرايطي مانند کلسترول بالا، ديابت نوع ۲، سندرم متابوليک يا چاقي بررسي شدند. دانشمندان فوايد يک رژيم غذايي غني از گردورا در اين افراد ارزيابي کرده و با رژيم هاي کم چرب، غربي، مديترانه و ژاپني مقايسه کردند، نتيجه اينکه اغلب رژيم هاي غني شده با گردو از قلب محافظت مي کنند.
رژيم هاي غني شده با گردو موجب کاهش معني داري در ميزان کلسترول و ساير نشانگرهاي سلامت قلبي-عروقي در مقايسه با اين رژيم هاي کنترل شده بودند.
به طور خاص، رژيم غذايي غني از گردو کلسترول را ۳٫۲۵ درصد کاهش مي دهد، ۳٫۷۳ درصد کاهش در کلسترول LDL و ۵٫۵۵ درصد کاهش در تري گليسيريد .
ترکيب گردو در رژيم غذايي، پروفايل ليپيد خون را بدون تاثير بر وزن بدن و يا فشار خون بهبود مي بخشد.
مزاياي گردو ممکن است به مقدار چربي غني اشباع نشده و يا “سالم” بدن، از جمله اسيد هاي چرب ضروري امگا ۳، و نيز انواع مختلف آنتي اکسيدان ها باشد. واقعيت اينست که حتي مقادير کم گردو مزاياي زيادي براي سلامتي قلب بهمراه دارد.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار