1. برگزیده
سلامت

اگر زیاد فلفل بخوریم چه بلایی سرمان می‌آید؟

منبع
بهداشت نيوز
بروزرسانی
اگر زیاد فلفل بخوریم چه بلایی سرمان می‌آید؟
بهداشت نيوز/ فلفل حاوي ويتامين C و مقادير بالاي آنتي اکسيدان است و مصرف متعادل فلفل‌هايي با تندي ملايم توصيه شده است. بر اساس مطالعات قبلي مصرف فلفل‌هايي با تندي زياد از قبيل فلفل کارولينا ريپر يا فلفل دم عقربي بدن را با مشکلات جدي مواجه مي‌کند و موارد مختلفي از قرارگرفتن مصرف‌کنندگان اين نوع فلفل در شرايط اورژانسي گزارش شده است. استفاده از اين نوع فلفل و موارد مشابه ديگر خيلي مرسوم نيست و اغلب فلفل‌هاي ملايم مورد استفاده هستند. مطالعات مختلفي نيز در زمينه فوايد فلفل صورت گرفته و بر اساس يک مطالعه جامع در سال ۲۰۱۷ ميلادي، مصرف متعادل فلفل ملايم با کاهش خطر مرگ و مير مرتبط است. خواص و طعم فلفل ناشي از وجود ترکيبي به نام کسپايسين (capsaicin) است. تا امروز هيچ مطالعه‌اي در رابطه با مصرف فلفل و زوال شناختي صورت نگرفته است، ولي مطالعات جديد محققان دانشگاه قطر روي چهار هزار و ۵۸۲ فرد چيني نشان مي‌دهد مصرف مداوم فلفل تند به مقدار بيش از ۵۰ گرم در روز، احتمال زوال شناختي و زوال عقل را به ميزان دو برابر افزايش مي‌دهد. اين رابطه در مورد فلفل تازه و خشک صادق است. در ادامه آمده است، مصرف فلفل به ميزان متعادل منجر به کاهش وزن مي‌شود و خواص مهمي براي سلامت دارد، ولي نبايد در مصرف آن افراط کرد و مصرف فلفل‌هاي تند نيز سفارش نمي‌شود. نتايج اين مطالعه در نشريه Nutrients منتشر شده است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره