نماد آخرین خبر

موج دوم کرونا کنترل شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
موج دوم کرونا کنترل شد

باشگاه خبرنگاران/ ايرج حريرچي معاون وزير بهداشت در خبر ۲۱ از  مهار موج دوم کرونا خبر داد. او درباره عدم اهتمام به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در مراکز خريد و نانوايي‌ها هشدار داد.

حريرچي توصيه کرد مردم به ويژه کنکوري‌ها تا حد امکان از رفتن به مسافرت بپرهيزند. 

او با اشاره به ميزان مطلوب استفاده از ماسک در اماکن مختلف، بيان کرد: ميزان مطلوب براي ما استفاده حداقل ۸۰ درصد مردم از ماسک است و ميزان مناسب آن ۹۵ درصد برآرود مي‌شود.

حريرچي ادامه داد: در برخي از مراکز مانند پاساژ‌ها و نانوايي‌ها رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي خيلي کمرنگ مي‌شود و اين کار مي‌تواند کانون انتشار بيماري باشد.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: از مردم خواهش مي‌کنم که در تعطيلات تاسوعا و عاشورا براي انجام عزاداري به شهر‌هاي ديگر نرفته و در همان شهر‌هاي خود عزاداري کنند.

او ادامه داد: رعايت دستور العمل‌هاي بهداشتي در بانک‌ها و ادارات پليس به اضافه ۱۰ خوب شده است و امروزه شاغلان ادارات و بانک‌ها در حدود ۸۹/۹ درصد دستورالعمل‌هاي رعايت مي‌کنند همچنين ۷۶ درصد مردم در اماکن، ۷۲ درصد از آن‌ها در وسايل نقليه عمومي و ۷۶ درصد از شاغلين در صنوف، دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت کرده اند که اين آمار نسبت به ماه‌هاي گذشته خوب است، اما ميزان ايده آل رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در حالت حداقل مطلوب ۸۰ درصد و مناسب آن در حدود ۹۵ درصد است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar