نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

آنچه هرگز نباید همراه شیر بخوریم!

منبع
نمناک
بروزرسانی
آنچه هرگز نباید همراه شیر بخوریم!

نمناک/ شير يکي از مواد غذايي سالم براي افراد مي باشد و عادت هاي غلط در نوشيدن شير مي تواند به شما آسيب بزند. شير حاوي ميزان زيادي مواد مغذي مثل کلسيم ، منيزيم و پروتئين است که نقشي بسيار مهم در بدن فرد ايفا مي کنند. بنابراين بسياري از افراد تمايل دارند که بيش از هميشه شير بنوشند اگرچه که مصرف اين ماده به مقدار زياد ممنوع مي باشد. 


شير و پرتغال:
هرگز نبايد تا يک ساعت بعد يا قبل از نوشيدن شير، پرتقال مصرف کنيد زيرا پروتئين موجود در شير مي تواند با اسيد پرتقال مخلوط شود و در نتيجه روي هضم و گوارش شما تاثير مي گذارد و علاوه بر آن در اين مدت هرگز نبايد ميوه هاي ديگري که اسيدي هستند را مصرف کنيد.
 
 
شير و ميوه ها:
80 درصد از پروتئين موجود در شير کازئين مي باشد و زماني که شير را با ميوه بنوشيد، مقدار زيادي از کازئين در بدن شما باقي مي ماند و هضم و جذب آن به راحتي انجام نخواهد شد و همچنين مي تواند باعث به وجود آمدن اسهال در فرد بشود و بنابراين هرگز نبايد آبميوه و شير را يکجا مصرف کنيد.
 
شير داغ و شکر:
شير سرشار از ليزين مي باشد که با فروکتوز واکنش نشان مي دهد ، مخصوصاً اگر آن را در دماي بالا مصرف کنيد و باعث مي شود که سم ليزين به وجود بيايد که براي بدن انسان مضر است و بنابراين هرگز نبايد شکر را به شيري که تازه جوش آمده است ، اضافه کنيد و بايد صبر کنيد تا خنک شود و بعد اين کار را انجام دهيد.
 
شير و دارو:
افراد زماني که دارو مصرف مي کنند، مايلند که به جاي استفاده از آب براي خوردن دارو از شير استفاده کنند و شير در حقيقت تاثير بسيار زيادي روي عملکرد جذب داروها در بدن دارد. شير در اين زمان ها غشاي نازکي را روي سطح دارويي ايجاد مي کند و بنابراين کلسيم و منيزيم و ديگر مواد معدني در شير باعث ايجاد واکنش شيميايي با دارو مي شوند و مي توانند يک ماده غير اشباع را در آب به وجود بياورند و روي تاثير دارو در بدن تاثير گذار خواهد بود. بنابراين هرگز نبايد تا يک ساعت قبل و بعد از شير از هيچ دارويي استفاده کنيد.
 
شير و شکلات:
شير منبع غني از پروتئين و کلسيم مي باشد ، در حالي که شکلات حاوي اکساليک اسيد است. خوردن اين دو با هم مي تواند باعث تشکيل کلسيم اگزالات غير اشباع شود و همچنين تاثير زيادي بر جذب کلسيم خواهد گذاشت و از طرفي ممکن است باعث ايجاد موهاي خشک و اسهال و رشد کم در افراد شود.
 

شير و آنتي بيوتيک:
در صورتي که همراه آنتي بيوتيک هايي مانند «کينولون» مثل «سيپروفلوکساسين» و «لواکويين» ، شير مصرف کنيد ، اين داروها در معده به کلسيم متصل مي شوند و نمي توانند جذب بدن شوند و اثرشان کاهش مي يابد.
 
شير و گوشت:
مصرف همزمان شير با گوشت، ماهي زيان آور است و موجب سنگيني معده و انسداد اندام هاي گوارشي مي شود و فرد را به يبوست دچار مي کند. اگر زن باردار شير را با گوشت قرمز يا گوشت سفيد ميل کند اين يبوست و دل پيچه را به نوزادش هم منتقل مي شود.
 
شير و تخم مرغ:
برخي مردم در وعده صبحانه شير را با تخم مرغ ميل مي کنند اما نمي دانند مصرف همزمان اين دو ماده خوراکي زيان آور است و مصرف هم زمان تخم مرغ با شير نيز براي قلب و مغز مضر است. پس بعد از خوردن تخم مرغ به مدت سه ساعت صبر کنيد تا اين غذا هضم شود و پس از آن شير بنوشيد.
 

موز و شير:


 بسياري از افراد شير را همراه با موز مصرف ميکنند اما نمي دانند که موز و شير سموم سنگين را تشکيل مي دهند که موجب ايجاد اختلال درون آنها مي شود پس هيچگاه موز و شير را با هم نخوريد زيرا سبب کند شدن ذهن ، ايجاد احساس خستگي و کاهش فرآيند هضم در بدن مي شود
 
شير و آناناس:
هيچگاه نبايد شير و آناناس را با هم ترکيب کنيد چرا که آناناس حاوي بروملين است و در صورت ترکيب با شير مي تواند موجب ايجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع گردد . اين ترکيب براي کودکان خطرناک است.
 
شير و ترشيجات:
مصرف همزمان شير با ترشيجات و خوراکي هاي شور مضر است و سبب انجماد شير در معده مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره