باشگاه خبرنگاران/ مهين لاله کار متخصص تغذيه و رژيم درماني در خصوص مصرف ميوه به جاي وعده شام گفت: برخي از افراد براي لاغر شدن وعده شام خود را حذف کرده و ميوه هاي پرکالري را جايگزين آن مي کنند که اين کار اشتباه است؛ زيرا مصرف ميوه‌ها به دليل داشتن قند بالا در دراز مدت بيماري هايي نظير ديابت را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه بيان کرد: گرسنگي‌ شبانه به هيچ عنوان برنامه درستي براي کاهش وزن نيست و در برخي افراد حتي نتيجه معکوس هم خواهد داشت. افراد براي کاهش وزن و رسيدن به اندام ايده آل تنها بايد در مصرف غذا، سبزيجات و ميوه ها تعادل داشته باشند.

اين متخصص تغذيه در ادامه افزود: بسياري از ميوه ها مي‌توانند انتخاب مناسبي براي ميان وعده و يا جلوگيري از پرخوري‌ در شب باشند. سيب يکي از ميان وعده‌هاي کم کالري و انرژي ساز محسوب مي شود و در کنار آن مصرف يک فنجان تمشک، زغال اخته يا توت نيز مي تواند بهترين گزينه براي ميان وعده باشد.

او در پايان گفت: به افراد جامعه توصيه مي شود ميوه‌هاي خود را با اغذيه‌هاي سالم مصرف کنند. به طور مثال  ترکيب توت فرنگي با ماست بهترين گزينه سبک براي پايان شب است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar