ايرنا/ بسياري بر اين عقيده هستند که اغلب بيماري‌ها به علت ژنتيک‌هايي هستند که از پدر و مادر خود به ارث برديم. اين موضوع تا حدي صادق است ولي نه تا حدي که اثر عادات اشتباه در سبک زندگي بر سلامت را ناديده بگيريم. در ادامه «ايرنا زندگي» شما را با ۶ عاداتي که اغلب ما در سبک زندگي‌هاي خود داريم و منجر به افزايش ريسک حمله‌ي قلبي مي‌شوند، آشنا مي‌کند.

۱. صبحانه نخوردن
صبحانه مهم‌ترين وعده‌ي غذايي روز است و براي هر فرد بايد اهميت لازم را داشته باشد. صبحانه به ما انرژي لازم براي شروع روز را مي‌دهد و فشار خون را تنظيم مي‌کند. طبق پژوهش‌هاي انجام شده، تنظيم فشار خون اثري مستقيم بر سلامت قلب دارد.

۲. کم تحرکي

اگر از آن دسته افرادي هستيد که روزانه ساعات بسياري (بيش از ۵ ساعت) را به تماشاي فيلم يا گشت زدن در اينترنت مي‌گذرانيد پس کم تحرک هستيد. بيش از ۴۲ درصد بزرگسالان در آمريکا کم تحرک هستند و اين موضوع آنها را در خطر حمله قلبي قرار مي‌دهد.

۳. خوردن بيش از گوشت قرمز
خوردن بيش از حد گوشت زياد علاوه بر بالا بردن اسيداوريک خون، موجب افزايش چربي خون و همچنين چرب شدن کبد نيز مي‌شود. افزايش چربي بد در خون که همان کلسترول است موجب گرفتگي عروق و در نتيجه افزايش ريسک حمله‌ي قلبي مي‌شود.

۴. سيگار کشيدن
در واقع سيگار کشيدن تنها به ريه‌ها آسيب نمي‌رساند بلکه کبد، قلب و عروق را نيز شامل مي‌شود. استعمال دخانيات از جمله سيگار موجب گرفتگي و پارگي عروق، درد قفسه‌ي سينه، حمله قلبي و قلب درد مي‌شود.

۵. طرفدار هميشگي شيريني‌جات
اگر در طول روز مقدار بسياري شيريني بخوريم موجب بالا بردن فشار خون، التهاب، ديابت، اضافه وزن و کبد چرب مي‌شود که هر کدام به تنهايي براي بالا بردن احتمال حمله‌ قلبي کافي هستند. خوردن غذاهاي چرب و فاقد ارزش غذايي نيز به همين نتيحه منجر مي‌شود.

۶. افسردگي درمان نشده

افسردگي تنها يک حال بد روحي نيست. افسردگي همان‌طور که سلامت روان ما را مي‌گيرد، سلامت جسم را نيز تحت الشعاع قرار مي‌دهد و سلامت قلب ما را به خطر مي‌اندازد . با توجه به افکار و در نتيجه توليد هورمون‌ها يا افزايش فشار خون، ريسک حمله‌ي قلبي را بالا مي‌برد. حالات روحي ديگر مانند اضطراب، خشم و ترس نيز مي‌توانند به نتيجه‌ي يکسان با افسردگي ختم شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar