نماد آخرین خبر

مراقب مصرف مواد غذایی حاوی شربت فروکتوز باشید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مراقب مصرف مواد غذایی حاوی شربت فروکتوز باشید

ايرنا/ درمان و آموزش پزشکي، شربت فروکتوز شامل ۵۰ درصد گلوکز و ۵۰ درصد فروکتوز و ترکيب آن شامل ۷۶ درصد کربوهيدرات و ۲۴ درصد آب بوده که بدون پروتئين، چربي و مواد مغذي ضروري است.
هر  ۱۰۰ گرم، آن ۲۸۱ کيلو کالري  انرژي  و يک قاشق غذاخوري از آن، ۵۳ کيلو کالري انرژي دارد.
بر اساس اين گزارش، نوشابه ها و آبميوه هاي صنعتي  داراي ميزان بالاي  فروکتوز هستند که مصرف اين نوشيدني ها و هر نوع ماده غذايي داراي اين شربت در صورت مصرف زياد به دليل اينکه از ظرفيت کبد بيشتراست به چربي تبديل مي شود.

در بلند مدت اين تجمع چربي مي تواند منجر به مشکلات جدي بهداشتي مانند کبد چرب و ديابت نوع ۲ شود.
مصرف بيش از حد يا مصرف شربت فروکتوز همچنين مي تواند منجر به مقاومت به انسولين شود و درنتيجه  ديابت نوع ۲ ايجاد شود. بسياري از تحقيقات نشان داده است که شربت فروکتوز و قند باعث التهاب مي شود، که با افزايش خطر ابتلا به چاقي، ديابت، بيماري هاي قلبي و سرطان همراه است.


فروکتوز همچنين مي تواند تجمع چربي احشايي را ايجاد کند.
چربي احشاء اندام شما را احاطه کرده و بدترين نوع چاقي  است که  با ديابت و بيماري قلبي ارتباط مستقيم دارد. مصرف  فروکتوز بيش از حد همچنين ممکن است توليد مواد مضر به نام محصولات پيشرفته گليکوزيله (AGEs) را افزايش دهد که  اين امر به سلول هاي بدن آسيب مي رساند  و در نهايت، خطر ابتلا به بيماري هاي التهابي مثل نقرس نيز وجود دارد که به علت افزايش التهاب و توليد اسيد اوريک است. بنابراين توصيه  مي شود  مصرف  موادغذايي داراي شربت فروکتوز در مبتلايان به نقرس و افرادي که سابقه ابتلا به اين بيماري را دارند بايد محدود شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره