نماد آخرین خبر

کرونا باعث تشنج می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کرونا باعث تشنج می‌شود

ايرنا/ مينو صادقي گفت: افرادي که دچار تب بالا مي شوند بايد سريع به مراکز درماني انتقال يابند زيرا تب نشانه کرونا است و اگر درجه حرارت بدن بيشتر از ۳۷.۵ درجه سانتي‌گراد بود، حتما بايد از داروي ضدتب استفاده و در صورت ادامه دماي بالاي بدن، به پزشک مراجعه کنيد.

وي تصريح کرد: تب به خودي خود باعث هيچ آسيبي نمي‌شود و حتي تشنج‌هاي ناشي از تب در پاسخ به افزايش ناگهاني دماي بدن  تقريبا بي‌ضرر هستند. اما در موارد نادر نيز، اين امکان وجود دارد که فرد در طول تشنج، بزاق يا استفراغ خود را استنشاق کند و دچار سينه ‌پهلوي استنشاقي شود يا با سقوط کردن يا برخورد به سطوح سخت به خود آسيب برساند.

صادقي ادامه داد: داروهاي تب‌بر مي‌تواند به کاهش تب کمک کند، اما از بروز تشنج ناشي از تب جلوگيري نمي‌کند، افراد اين عارضه را جدي بگيرند و از تشديد آن با مراجعه به پزشک جلوگيري کنند.

اين متخصص بيماريهاي عفوني تاکيد کرد: اگر فردي کرونا  از نوع خفيف گرفت نيازي به درمان آن نيست، بسياري از کساني که به بيماري نوع خفيف اين ويروس مبتلا مي‌شوند، مي‌توانند با خوردن مايعات، استراحت و خنک‌ نگه‌داشتن خود تب را پايين بياورند، اگر دماي بدن افراد بيمار به بالاتر از ۴۰ درجه برسد و فرد احساس ناراحتي کند، بهتر است براي کاهش دماي بدن‌شان از مسکن‌ها استفاده شود و رد صورت تنگي نفس و درد در قفسه سينه بايد به پزشک مراجعه شود.

صادقي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه به فصل سرما نزديک مي شويم و آنفلوآنزا نيز از بيماريهاي شايع اين فصل است و تب نيز از علايم آن بوده، افراد با وجود شرايط کرونايي بايد اگر دچار تب شدند حتما آن را جدي بگيرند.

وي با اشاره به استمرار رعايت اصول بهداشتي گفت: مردم بايد به زندگي با کرونا خود را عادت دهند و استفاده از ماسک، مواد ضدعفوني کننده و شست وشوي مداوم دستها بايد نهادينه شود، همچنين همياري و همکاري افراد جامعه با مسوولان بهداشتي کشور، کادر درماني را نيز خرسند کرده و از بار سنگين بر دوش آنها مي کاهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar