logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

ارتباط استفاده از موبایل در دستشویی با بواسیر!

منبع
نمناک
بروزرسانی
 ارتباط استفاده از موبایل در دستشویی با بواسیر!

نمناک/ برخي از افراد به دليل وابستگي شديد به تلفن همراهشان، آن را تا حمام يا دستشويي هم با خودشان مي برند اما اين عادت بد عوارض خطرناکي براي سلامت بدن دارد که بايد بدانند.

چرا نبايد در دستشويي از موبايل استفاده کنيم؟
بسياري از ما به استفاده از تلفن همراه اعتياد داريم و گاهي اوقات اصلا به آسيب رسان بودن آن فکر نمي کنيم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادي هستيد که نمي توانيد يک لحظه بدون گوشي باشيد و مثلاً گوشي را تا دستشويي و حمام هم با خودتان مي بريد، مطمئن باشيد که خطرات زيادي شما را تهديد مي کند.

انجام اين کار نه تنها به سلامت بدن شما آسيب مي رساند، بلکه چنانچه در بخش سلامت نمناک مي خوانيد روي ذهن و چگونگي عملکرد آن هم موثر است. از آن جايي که قرار است همه ما به سلامت بدن خود توجه کنيم، پس بايد ياد بگيريم که چگونه از موبايل استفاده کنيم و چرا استفاده از موبايل در مکان هايي مثل توالت مضر است.

عوارض جدي استفاده از موبايل در دستشويي
پخش باکتري هاي بسيار مضر
مطالعات اخير نشان مي دهد که گوشي ها کثيف تر از سنگ توالت هستند؛ يک حقيقتي که حال شما را به هم مي زند. گوشي موبايل سرشار از باکتري اي. کولي است که اين باکتري در بين دانش آموزان در مدرسه هم زياد يافت مي شود.

اين باکتري مضر مي تواند مشکلات مربوط به روده، مثل مسموم شدن را افزايش دهد و هم چنين در داخل دستشويي هم وجود دارد و در نتيجه خطر ابتلا به بواسير را بالا خواهد برد.

کاهش ظرفيت ذهني
گوشي موبايل تمرکز ما را متوقف مي کند و در نتيجه توانايي ما هنگام حل يک مشکل کاهش مي يابد. بنابراين زماني که گوشي تلفن نداشته باشيم اذيت مي شويم. پس بهتر است گاهي اوقات موبايل را از خودمان دور کنيم، آن را خاموش کنيم و به انجام کارهاي مورد علاقه بپردازيم.

افزايش ابتلا به بواسير
استفاده از موبايل در دستشويي خطر ابتلا به بواسير را افزايش مي دهد زيرا زماني که با موبايل به دستشويي مي رويم، تايم باقي ماندن ما در اين محيط بالاتر مي رود و در نتيجه خطر آسيب رساني به اعضاي بدن مخصوصا ايجاد بواسير بيشتر خواهد بود.

عملکرد نامناسب عضلات لگن
سپري کردن زمان داخل دستشويي همراه موبايل باعث مي شود که مشکلاتي براي ماهيچه هاي بدن ما به وجود بيايد. اعضاي بدن ما مثل لگن و مثانه و واژن در چنين حالتي قدرت کافي نخواهند داشت زيرا پوزيشن ما هنگام نشستن روي سنگ توالت غلط محسوب مي شود. مخصوصاً اگر سرمان را به سمت گوشي موبايل خم کرده باشيم.

افزايش وابستگي به موبايل
گوشي تلفن ما را به جهاني ديگر متصل مي کند و همچنين اعتياد آوري بسيار بالايي دارد. در نتيجه زماني که آن را با خودمان داخل دستشويي هم ببريم، ميزان وابستگي ما به آن افزايش پيدا کرده و به اين معنا است که اصلاً به محيط اطراف خود توجهي نداريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره