برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

خواص جالب پیاز قرمز در روزهای سرد و کرونایی

منبع
برنا
بروزرسانی
خواص جالب پیاز قرمز در روزهای سرد و کرونایی

برنا/ يکي از راه‌هاي کاهش احتمال ابتلا به بيماري‌هاي عفوني تنفسي و فصلي مانند سرماخوردگي، آنفلوآنزا يا کوويد 19 در روزهاي سرد سال، تقويت شديد سيستم دفاعي بدن است. داشتن يک رژيم غذايي سرشار از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه در کنار کاهش مصرف چربي‌هاي ناسالم، قند، شکر و نمک مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کند. يکي از خوراکي‌هاي پاييزي و زمستاني، ‌پياز قرمز است که در ادامه بيشتر با فوايد آن آشنا خواهيم شد.

کمک به تقويت سيستم ايمني بدن 
پياز قرمز حجم زيادي از آنتي‌اکسيدان‌هاي قوي براي مبارزه با عوامل بيماري‌زا در بدن را در خود جاي داده است. ويتامين‌هايB  وC  و پتاسيم جزو ارزشمندترين دارايي‌هاي پياز قرمز هستند. اين آنتي‌اکسيدان‌هاي قدرتمند مي‌توانند از طريق کاهش التهاب در بدن، تنظيم فشار خون، تنظيم قند خون و پيشگيري از افزايش کلسترول خون باعث بهبودي چشمگير در عملکرد سيستم ايمني بدن شوند. از اين‌رو، توصيه مي‌شود که در اين پاييز و زمستان کرونايي، مصرف مقداري پياز قرمز خام را همراه با وعده‌هاي غذايي، به‌تنهايي يا در قالب سالادهاي مختلف داشته باشيد. اگر نمي‌توانيد طعم پياز خام را تحمل کنيد،‌ مي‌توانيد آن را با مقداري فلفل سياه، آب غوره، جعفري تازه يا پودر آويشن طعم‌دار کنيد. افزودن مقداري روغن زيتون به پياز قرمز خام هم باعث ملايم‌تر شدن طعم نهايي آن مي‌شود.

کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها 
يکي از مشکلات خانه‌نشيني ناشي از همه‌گيري کرونا در سراسر جهان، کم‌تحرکي، تنبلي روده، اضافه‌وزن و چاقي است. همه اين موارد در کنار يکديگر مي‌توانند خطر بروز بعضي از انواع سرطان‌ها مانند سرطان‌هاي گوارشي يا سرطان روده را افزايش دهند. از اين‌رو، توصيه مي‌شود که در دوران کرونا، علاوه بر داشتن فعاليت فيزيکي در خانه، از مصرف حجم بالاي سبزيجات تازه در طول روز غافل نشويد. بهتر است که اين روزها يک وعده از سبزيجات را به پياز قرمز خام اختصاص دهيد.

کمک به افزايش تراکم استخوان‌ها 
بيشتر ما شنيده‌ايم و مي‌دانيم که مصرف منظم شير و لبنيات مي‌تواند به افزايش تراکم استخوان‌ها و حفظ سلامت آن ها کمک کند. اما بهتر است بدانيد که مصرف منظم پياز خام به‌دليل داشتن آنتي‌اکسيدان‌هاي فراوان مي‌تواند باعث کاهش شديد استرس اکسيداتيو در بدن شود و همين مسئله مي‌تواند احتمال کاهش تراکم استخوان‌ها را از بين ببرد. به همين دليل هم اگر در فصل پاييز يا زمستان به‌خاطر سرماي هوا با دردهاي موضعي در استخوان‌ها مواجه شديد، مي‌توانيد با افزودن پياز قرمز به رژيم غذايي روزانه باعث بهبودي در سلامت استخوان‌ها و کاهش درد آن ها شويد. 

 کمک به کاهش عفونت‌هاي باکتريايي 
تحقيقات فراواني ثابت کرده‌اند که کوئرستين موجود در پياز خام به مبارزه با عوامل ويروسي و باکتريايي در بدن کمک مي‌کند و باعث ازبين‌بردن آن ها مي‌شود. بعضي از تحقيقات به‌روشني اعلام کرده‌اند که مصرف مداوم، متعادل و منظم پياز خام، راهي مطمئن براي ازبين‌بردن باکتري‌هاي اي.کولي و استافيلوکوک اورئوس در بدن است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar