برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

۷ اشتباه در مراقبت از پوست که باعث جوش می شود

منبع
روزياتو
بروزرسانی
۷ اشتباه در مراقبت از پوست که باعث جوش می شود

روزياتو/ بعضي کارهاي ساده و روزمره ي ما هستند که مي توانند ريسک بروز جوش را افزايش دهند. شايد تصور کنيد همه ي کارهايي که بايد را براي پوست تان انجام مي دهيد اما جوش ها باز هم دست بردار نيستند و از بين نمي روند. مسلم است که اين مسأله بي دليل نيست.
در ادامه به اشتباهاتي مي پردازيم که در مورد مراقبت از پوست خود مرتکب مي شويم و همين اشتباهات باعث جوش مي شوند.

۱- استفاده از دستمال هاي پاک کننده آرايش

گرچه بعيد است دستمال هاي پاک کننده آرايش خود باعث جوش شوند، اما مي توانند آلودگي ها و باقيمانده ي مواد آرايشي را روي پوست به جاي بگذارند، همان چيزهايي که ممکن است باعث جوش شوند. دستمال هاي مرطوب حاوي الکل، اسانس و ديگر عناصري هستند که مي توانند پوست را خشک کنند. اگر پوست حساسي داشته باشيد، احتمالش هست که کشيدن دستمال مرطوب روي پوست باعث تحريک آن و التهاب و ورمي شود که مي تواند منافذ پوست را مسدود کند.


۲- استفاده از کرم ضد آفتاب نامناسب

گرچه محافظت از پوست در برابر نور خورشيد اهميت زيادي دارد، اما برخي کرم هاي ضد آفتاب مي توانند در بروز جوش نقش داشته باشند. در ترکيبات بعضي ضد آفتاب ها فيلترهاي ارگانيک روغني به کار مي رود که مي توانند پوست را تحريک کنند و باعث جوش شوند. ديگر ضد آفتاب هايي که بايد از استفاده از آن ها خودداري کنيد کرم هاي سنگين و جوش زايي هستند که مي توانند منافذ پوست را مسدود کنند و باعث انواع جوش شوند. بهترين راه براي محافظت از پوست استفاده از يک مرطوب کننده ي مخصوص روز است که حاوي SPF طيف گسترده باشد. اين کرم را به پوست تميز بزنيد.

۳- تميز نکردن عينک خود

اگر دائماً حوالي جايي که عينک روي صورت تان قرار مي گيرد جوش مي زنيد، احتمالاً فريم آن را تميز نمي کنيد. پزشکان توصيه مي کنند به محل جوش ها دقت کنيد و همان بخش از فريم عينک تان را روزي يک بار تميز کنيد. علاوه بر اين ممکن است عينک تان بيش از حد تنگ باشد و در نتيجه ممکن است با فشردن سلول هاي مرده به منافذ پوست باعث مسدود شدن اين منافذ شود. تنظيم اندازه هاي عينک ممکن است به جلوگيري از مسدود شدن منافذ پوست کمک کند.

۴- زياده روي در شستن صورت

تميز کردن پوست اقدامي اساسي در مقابله با جوش و جلوگيري از آن محسوب مي شود. اما افراط در شستشوي صورت مي تواند تأثير عکس داشته باشد. متخصصان پوست معتقدند زياده روي در تميز کردن پوست ممکن است تعادل پوست را بر هم زند. افراط در استفاده از محصولاتي که مخصوص رفع چربي اضافه ي پوست هستند هم ممکن است پوست را بيش از حد خشک کند و باعث شود غدد چربي پوست چربي بيشتري توليد کنند و بيشتر جوش بزنيد.


۵- افراط در استفاده از محصولات مراقبت از مو

برخي محصولات مراقبت از مو که به نرمي موها کمک مي کنند ممکن است باعث جوش شوند. شامپوها، نرم کننده ها و محصولات مخصوص آرايش مو مي توانند باعث بروز انواع مختلفي از جوش در امتداد قسمت خط رويش مو و روي پيشاني شوند. اين محصولات اگر به صورت تان برسند، مي توانند منافذ پوست را مسدود و پوست را تحريک کنند.

۶- شستشوي صورت در حمام

ما هنگام حمام کردن معمولاً از آبي استفاده مي کنيم که براي پوست بيش از حد داغ محسوب مي شود. آب داغ پوست را بسيار تحريک مي کند و مي تواند به سد دفاعي پوست صدمه زند. آب داغ چربي طبيعي پوست را هم مي تواند از بين ببرد، امري که باعث خشکي و تحريک شدن پوست مي شود.

۷- حمام نکردن بعد از ورزش

حمام نکردن بعد از ورزش ممکن است باعث جوش شود. باکتري هاي روي پوست که با عرق به آنجا رسيده اند مي توانند منافذ پوست را مسدود کنند و باعث جوش شوند. متخصصان پوست توصيه مي کنند بلافاصله بعد از ورزش حمام کنيد تا پوست خود را از هر چه عرق، چربي و آلودگي که ممکن است جمع شده باشد، پاک کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره