برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

کدام غذا برای سلامت بدن مفید‌تر است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کدام غذا برای سلامت بدن مفید‌تر است؟

باشگاه خبرنگاران/ شايد براي شما هم پيش آمده باشد که بين مصرف دو ماده غذايي ترديد داشته باشيد. اينکه کدام مواد غذايي براي سلامتي مفيد بوده و کدام براي سلامتي بدن مضر است همواره سوالي است که افراد در انتخاب مواد غذايي از خود سوال مي‌کنند.
در اين گزارش به بررسي برخي از اين انتخاب‌هاي غذايي مي‌پردازيم.

۱- پنکيک يا املت؟
پنکيک را غالباً با آرد سفيد درست کرده و در وعده صبحانه ميل مي‌کنند. خوردن ۵ پنکيک ۶۷۰ کالري انرژي به بدن مي‌رساند که با در نظر گرفتن يک چهارم فنجان سيراپ (شهد افرا يا عسل) مي‌تواند نزديک به ۹۰۰ کالري داشته باشد. از اين رو، پنکيک پرکالري و نيز داراي خواص کمي است.
در مقابل، املت خواص بهتر و کالري کمتري دارد. سعي کنيد از افزودن گوشت‌هاي فرآوري شده مانند سوسيس به املت اجتناب کنيد و از يک تخم مرغ کامل (زرده و سفيده) استفاده کنيد. مي‌توانيد در کنار املت از ميوه‌هاي تازه و سبزيجات بهره ببريد. اين وعده غذايي تنها ۳۰۰ کالري انرژي به همراه ۳۰ گرم پروتئين دارد؛ همچنين املت داراي آرد سفيد و يا شکر نيز نيست. در نتيجه اگر در هتل هستيد  يا براي وعده صبحانه به رستوران مي‌رويد از سفارش پنکيک اجتناب کنيد.


۲- سوپ يا سالاد؟
شايد کمتر به اين موضوع توجه شود که سوپ داراي سطح نمک بالايي است. به طور متوسط، در هر يک فنجان سوپ معادل ۶۵۰ تا ۹۵۰ ميلي گرم سديم وجود دارد. اين ميزان دو برابر ميزان سديم موجود در سالاد است؛ همچنين سوپ خواص کمتري نسبت به سالاد دارد.
در مقابل، سالاد‌ها غني از سبزيجات، چربي‌هاي غيراشباع شده مفيد مانند روغن زيتون و ديگر مواد مغذي هستند. بهترين سالاد از سبزيجات تازه به همراه آجيل و دانه‌هاي خوراکي و آواکادو تهيه مي‌شود. اين سالاد سرشار از پروتئين، ويتامين‌هاي مختلف و ريزمغذي هاست که براي سلامت بدن مفيد است.

به طور کلي در سفارش مواد غذايي بايد چند نکته را در نظر گرفت. نخست ميزان کالري است. نبايد از مواد غذايي پرکالري به وفور استفاده کرد. همچنين بسياري از مواد غذايي داراي سطح بالاي کالري، اما فاقد مواد مغذي هستند. براي مثال، يک ليوان نوشابه تنها انرژي دارد و باعث چاقي شما مي‌شود. مواد غذايي بايد داراي سطح پاييني از چربي، شکر و مواد مضر باشد و در عين حال غني از ويتامين، پروتئين و ريزمغذي‌ها باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره