برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

عوارض و خطرات لباس های تنگ برای سلامت بدن

منبع
نمناک
بروزرسانی
عوارض و خطرات لباس های تنگ برای سلامت بدن

نمناک/بسياري از ما علاقه به پوشيدن لباس هاي تنگ داريم تا لاغر، زيبا و جذاب تر به نظر برسيم حتي اگر بدن با اين لباس ها مورد اذيت قرار بگيرد همچنان آنها را مي پوشيم تا زيباتر به نظر برسيم اما گاهي اصرار و تکرار بر اين نوع پوشش عوارض ناخوشايندي بر سلامت مان خواهد داشت به همين دليل در اين بخش از بهداشت و سلامت به عوارض مرتبط با پوشيدن لباس تنگ مي پردازيم.

 
عفونت مخمر کانديدا:
يکي از رايج ترين عفونت هاي پوستي عفونت مخمر کانديدا است. در صورت عدم توجه به علائم و علل عفونت مخمر، بدن به زودي تحت تاثير عفونت هاي دردناک و بيماري هاي پوستي ديگر قرار مي گيرد. اين عفونت در نواحي بسيار خاصي از بدن خصوصاً در نواحي گرم و مرطوب اتفاق مي افتد. آلرژي مخمر باعث خارش و احساس خراش روي پوست مي شود و اغلب دردناک است. يکي از دلايل اصلي ابتلا به اين عفونت پوشيدن شلوارهاي تنگ است، زيرا از گردش هوا جلوگيري مي کند و منجر به افزايش توليد مخمر مي شود. بايد بدانيد چگونه عفونت مخمر کانديدا ايجاد مي شود و چطور مي توان به طور طبيعي آن را معالجه کرد.

تشديد واريس:
زنان بيشتر از مردان داراي رگ هاي واريسي هستند زيرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غيرطبيعي رگ ها نقش دارد. زماني که خانم ها لباس تنگ مي پوشند، کند شدن گردش خون وخيم تر مي شود و پوشيدن لباس هاي تنگ در افزايش وخامت اين وضعيت مؤثرند.


سرگيجه و غش کردن:
اين روزها بيشتر جوانان لباس هاي تنگ را به عنوان لباس غير رسمي ترجيح مي دهند، در حالي که استفاده مرتب از لباس هاي تنگ مي تواند موجب احساس خفگي، مشکلات تنفسي، تعريق شديد و حتي سرگيجه و غش شود؛ به همين دليل توصيه مي کنيم از پوشيدن لباس و شلوارهاي خيلي تنگ بخصوص در طولاني مدت خود داري کنيد.

دل درد:
امروزه اغلب افراد لباس هايي مي پوشند که به بدن چسبيده و به شکم فشار آورده، درد زيادي ايجاد مي کنند و باعث ريفلاکس و احساس سوزش شديد معده مي شود و از طرفي روند هضم را نيز کاهش مي دهند پس بهتر است تا حد ممکن از پوشيدن اين لباس ها خودداري کنيم.


تشديد سلوليت:

گرچه پوشيدن لباس هاي تنگ باعث ايجاد سلوليت نمي شود، اما تنگي لباس موجب مختل شدن جريان خون و نمايان تر شدن تجمع ناهمگون چربي در ناحيه ران ها شده و بروز علائم ظاهري بدشکل ناشي از اين وضعيت را تسريع مي کند.

اختلال در هضم غذا:
اگر ما لباس تنگ بپوشيم ، لباس هاي تنگ از حجيم شدن معده پس از صرف غذا جلوگيري مي کنند (معده پس از صرف غذا به دليل ترشح اسيدهاي گوارشي حجيم مي شود) بنابراين در هضم غذا اختلال ايجاد شده و فرد دچار ديرهضمي و رفلاکس، يبوست، درد روده و تورم شکم مي شود.


سندرم سوزن سوزن شدن ران:
سندرم سوزن سوزن شدن ران که به عنوان مرالژيا پارستتيکا شناخته مي شود يکي از رايج ترين اختلالات عصبي است که بر اثر پوشيدن شلوار جين تنگ ايجاد مي شود. اين نوع لباس ها عصب ران را فشرده و در نتيجه احساس سوزن سوزن شدن، بي حسي يا سوزش را ايجاد مي کنند.

کمر درد شديد:
امروزه بيشتر افراد ترجيح مي دهند شلوار جين کمر تنگ بپوشند که پوشيدن آنها براي کمر خوب نيست. اين نوع شلوارها عضلات کمر را فشرده و حرکات استخوان ران را محدود کرده و موجب درد و تحت فشار قرار گرفتن ستون فقرات و کمر مي شوند بنابراين ، بايد از پوشيدن اين نوع لباس ها اجتناب کنيم.


افزايش تعريق :
لباس هاي تنگ در ايجاد بوي نامطبوع در نواحي تناسلي، زيربغل و پا موثرند. لباس هاي تنگ داراي الياف مصنوعي بوي نامطبوع را تشديد مي کنند و زمينه ساز رشد باکتري ها هستند.

پيري زودرس :
پوشيدن لباس هاي تنگ در ناحيه بالا تنه سبب تنفس ناقص و تبادل ناکامل گازها در ناحيه قفسه سينه و تجمع و تسريع اکسيداسيون سلول ها مي شود و به پيري زودرس مي انجامد.

تاثيرات منفي بر سيستم لنفاوي:
يکي از مهمترين عوارض لباس تنگ بر سلامتي کاهش عملکرد سيستم لنفاوي است. سيستم لنفاوي در سراسر بدن فعاليت دارد و راهي کليدي براي از بين بردن مواد زائد و سموم است. با پوشيدن لباس تنگ از جريان غدد لنفاوي جلوگيري و سيستم ايمني بدن خود را در معرض تهديد قرار مي دهيد به همين دليل بدن کمتر قادر به از بين بردن سموم بوده و شما را مستعد ابتلا به عفونت مي کند.

تاثيرات منفي استفاده از سينه بند تنگ
استفاده از سينه بند تنگ مي تواند منجر به درد شانه، کمر و گردن شود. بنابر گفته متخصصان اگر اندازه سوتين مناسب نباشد، ممکن است وزن سينه ها به طور مساوي روي کمر توزيع نشود و علاوه بر اين با فشار به قفسه سينه موجب تنگي نفس و درد عميق شود.

تاثيرات منفي استفاده از کفش تنگ
کفش هاي نامناسب شما را در معرض طيف وسيعي از مشکلات مثل ميخچه قرار مي دهند که ممکن است دردناک باشد. چمبر شست يکي ديگر از موارد شايع است که بر اثر پوشيدن کفش تنگ به وجود مي آيد در اين مورد مبتلايان متوجه مي شوند که مفاصل انگشتان آنها تغيير شکل يافته و ديگر نمي تواند در يک موقعيت صاف و راحت باقي بماند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره