برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
سلامت

گیاهان ضد سرطان را بشناسیم

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
گیاهان ضد سرطان را بشناسیم

صدا و سيما/ بسياري از بيماران سرطاني ‌به جراحي، پرتودرماني، شيمي‌درماني يا هر دو نياز پيدا مي‌کنند. با اين حال محققان روي گياهان زيادي مطالعه و تاثير آن‌ها را روي بهبود سرطان بررسي کرده‌اند. در اين مطلب با اين گياهان آشنا مي‌شويد.
 
زنجبيل
اين ادويه قدرتمند، ضد سرطان و از بين برنده تومور است و آنهم به خاطر ۴ ترکيب موجود در آن از قبيل جينجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون. مصرف زنجبيل منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست مي‌شود.

شيرين بيان

گلابريدين موجود در ريشه شيرين بيان، منجر به پيشگيري از ابتلا به سرطان کبد مي‌شود. همچنين اين ترکيب قادر به پيشگيري از سرطان‌هاي سينه و گوارش نيز هست.
جعفري
مطالعات نشان داده که جعفري به عنوان يک آنتي اکسيدان عمل مي‌کند و راديکال‌هاي آزاد را نابود مي‌سازد، از دي ان آ در برابر آسيبي که مي‌تواند به سرطان منجر شود، محافظت مي‌کند و همچنين تکثير و مهاجرت سلول‌هاي سرطاني در بدن را مهار مي‌کند.

شبدر
اين گياه ترکيبي قدرتمند به نام فورمونونتين دارد به فايده آن، کمک به مبارزه با سرطان سينه است. به گفته دانشمندان اين ترکيب قدرتمند از گسترش سلول‌هاي سرطاني و همچنين حمله سرطان به سلول‌هاي سالم جلوگيري مي‌کند.
قاصدک
توانايي قاصدک در مبارزه با سرطان به اثبات رسيده است. دانشمندان کانادايي دريافته‌اند که پس از گذشت ۴۸ ساعت از مواجهه با عصاره قاصدک، مرگ سلول‌هاي سرطاني آغاز مي‌شود. همچنين، قاصدک حتي روي سلول‌هاي سرطاني که در برابر شيمي درماني مقاوم بودند نيز تاثيرگذار بوده است. عصاره ريشه قاصدک قادر به از بين بردن سلول‌هاي سرطاني بدون سميت براي سلول‌هاي سالم است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره