logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

سرگیجه و حالت تهوع؛ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سرگیجه و حالت تهوع؛ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

باشگاه خبرنگاران/ براي بسياري از ما اتفاق افتاده است که حالت سرگيجه، عدم تعادل يا چرخيدن جهان به دور سرمان را حس کرده باشيم. در صورتي که همزمان با سرگيجه شاهد حالت تهوع باشيد، اين موضوع مي‌تواند مشکلات ديگري مانند سردرد، ميگرن و کاهش سطح فشار خون را به همراه داشته باشد.

به طور معمول، سرگيجه به همراه حالت تهوع مشکل بسيار جدي نيست. با اين حال، اگر اين علائم را داريد و نمي‌دانيد دليل بروز آن چيست يا اين حالت به صورت گاه و بي گاه براي شما اتفاق مي‌افتد حتما موضوع را به پزشک خود اطلاع دهيد.

سرگيجه به طور کلي به حالتي اطلاق مي‌شود که فرد ثابت ايستاده است، اما احساس مي‌کند دنيا به دور سرش مي‌گردد. بروز مشکل در گوش داخلي که مسئول ايجاد تعادل بدن است، مي‌تواند باعث بروز اين حالت شود.
اگر فردي دچار سرگيجه باشد، احتمالاً مشکلات تعادلي و نيز زمين خوردن را نيز تجربه خواهد کرد. در بسياري از موارد سرگيجه به طور طبيعي پس از مدتي برطرف مي‌شود، اما در صورتي که اين مشکل ادامه دار بود، با مراجعه به پزشک مي‌توانيد مشکل خود را حل کنيد.


در صورتي که علائم ذيل را داريم مراجعه به پزشک ضروري است:
۱- سردرد شديد، درد قفسه سينه، مشکلات تنفسي، ضربان تند قلب، يا دو بيني
۲- از دست دادن حس در دستان و پا‌ها
۳- دچار سردرگمي شدن
۴- داشتن مشکل در راه رفتن
۵- ناتواني در کنترل تعادل و جلوگيري از افتادن
۶- غش کردن
۷- داشتن تب

يکي از دلايل بروز سرگيجه مصرف مشروبات الکلي است. دليل سرگيجه در اين افراد اين است که الکل باعث تنگ شدن عروق مي‌شود و در نتيجه سطح مايع در گوش دروني دچار نوسان مي‌شود. در اين حالت، بروز سرگيجه مي‌تواند حالت تهوع را نيز به همراه داشته باشد. الکل خود به تنهايي با تحريک معده باعث بروز حالت تهوع مي‌شود.

کساني که در مصرف مشروبات الکلي زياده روي مي‌کنند ممکن است دچار علائم زير شوند:
۱- لکنت در گفتار
۲- چهره قرمز
۳- دو بيني
۴- بي خوابي
۵- واکنش‌هاي کند
متخصصان تاکيد دارند ترک مصرف مشروبات الکلي مي‌تواند به ميزان زيادي مشکلات اين افراد را حل کند. مشروبات الکلي همچنين باعث برهم خوردن سوخت و ساز بدن شده و آسيب‌هاي جدي به سلول‌هاي مغز وارد مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره