نماد آخرین خبر

میزان بالای ویتامین D از افراد در مقابل کرونا محافظت می کند

منبع
مهر
بروزرسانی
میزان بالای ویتامین D از افراد در مقابل کرونا محافظت می کند

مهر/به نقل از مديکال نيوز تودي، تحقيقات قبلي، کمبود ويتامين D را با خطر بيشتر ابتلاء به کوويد ۱۹ و تجربه ابتلاء به نوع شديدتر بيماري، به ويژه در ميان افراد سياه پوست و اسپانيايي تبار، مرتبط دانسته است.

ويتامين D نقش‌هاي مختلفي را در بدن ايفا مي‌کند نظير تنظيم سطح کلسيم، حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و حمايت از سيستم ايمني بدن.

علاوه بر دريافت ويتامين D از منابع غذايي، بدن مي‌تواند از طريق قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، در پوست اين ويتامين را ايجاد کند.

با اين حال، براي افراد با پوست تيره و کساني که در معرض نور آفتاب نيستند دشوار است که بتوانند سطح کافي ويتامين را به خصوص در ماه‌هاي زمستان حفظ کنند.

شواهد جمع آوري شده نشان مي‌دهد افرادي که داراي کمبود سطح ويتامين D هستند احتمال آزمايش کروناويروس شأن مثبت است. همچنين ممکن است به احتمال زياد به نوع شديد بيماري مبتلا شوند.

اين رابطه مي‌تواند تا حدي توضيح دهد که چرا پاندمي تأثير نامتناسبي بر افراد سياهپوست، اسپانيايي تبار و ساير جمعيت‌هاي غيرسياهپوست دارد.

آزمايشات باليني نشان داده است که مکمل‌هاي ويتامين D مي‌توانند از افراد در برابر ساير عفونت‌هاي تنفسي ناشي از ويروس‌ها محافظت کنند.

در اين مطالعه، محققان دانشگاه شيکاگو به بررسي گزارشات پزشکي ۴۶۳۸ نفر که ۱۲ ماه قبل از ابتلاء به کوويد ۱۹ آزمايش ويتامين D داده بودند، پرداختند.

محققان کشف کردند که در ميان شرکت کنندگان سياه پوست، در افراد داراي ميزان ويتامين D بين ۳۰ تا ۳۹.۹ نانوگرم در ميلي ليتر (مقدار کافي ويتامين D) در مقايسه با افراد داراي حداقل ميزان ۴۰ نانوگرم در ميلي ليتر، خطر مثبت بودن آزمايش کروناويروس ۲.۶۴ برابر بيشتر بود.

دکتر «ديويد ملتزر»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «نتايج جديد حاکي از آن است که داشتن ويتامين D بالاتر از حد کافي با کاهش خطر مثبت شدن آزمايش کروناويروس، حداقل در افراد سياهپوست، همراه است.»

محققان در پي کشف اين موضوع هستند که آيا ويتامين D مي‌تواند مداخله مناسبي در جهت کاهش ريسک بيماري کوويد ۱۹ بخصوص در افراد رنگين پوست داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره