برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

علت تنگی نفس و تپش قلب با هم

منبع
خراسان
بروزرسانی
علت تنگی نفس و تپش قلب با هم

خراسان/ تپش قلب هنگامي که با علايمي ديگر به خصوص تنگي نفس همراه باشد دلايل مختلفي دارد. از جمله دلايل آن مي توان به موارد زير اشاره کرد:
 نارسايي قلبي
در اين شرايط قلب به درستي کار نمي کند و خون با سرعت بسيار کمي پمپاژ مي شود و به اندازه کافي اکسيژن و مواد مغذي به اندام‌هاي بدن نخواهد رسيد. اين بيماري ممکن است که در پاسخ به حمله قلبي، بيماري کليوي، ديابت يا فشار خون بالا صورت گيرد.
 بارداري و يائسگي
در اين دوران هورمون ها دچار نوسان خواهند شد و تپش قلب را به دنبال خواهد داشت که زودگذر است و با متعادل شدن هورمون‌ها  از بين خواهد رفت.
بيماري عروق کرونري

زماني که در رگ هاي تغذيه کننده قلب پلاکي تشکيل شود، جريان خون به قلب محدود خواهد شد و اکسيژن و مواد مغذي کمتري دريافت مي کند و در نتيجه اين بيماري شکل مي گيرد.
 مشکل دريچه قلب
يکي از مهم ترين وظايف دريچه هاي قلب، هدايت درست جريان خون و جلوگيري از بازگشت آن است و در صورت نداشتن عملکرد صحيح، فشار زيادي به عضلات قلب خواهد آمد و اگر درمان نشود و جلوي پيشرفت بيماري را نگيرند، منجر به نارسايي قلب خواهد شد.
 مصرف برخي داروها
ممکن است که تنگي نفس و تپش قلب از عوارض مصرف برخي داروها مانند داروهاي تيروئيد و آسم باشد.
 بيماري ادم ريوي
در اين بيماري مايع اضافي درون ريه جمع مي شود و نفس کشيدن را سخت خواهد کرد که معمولا به دليل مشکلات قلبي  است    که قلب   نمي تواند خون کافي را از ريه ها دريافت کند و به قلب فشار وارد مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره