برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرونا/ علل و راه حل بوی بد دهان زیر ماسک

منبع
نمناک
بروزرسانی
کرونا/ علل و راه حل بوی بد دهان زیر ماسک

نمناک/شيوع ويروس کرونا کل جهان را درگير کرده است اما خبر خوب اين است که با زدن ماسک مي توانيد اين وضعيت را تا حد زيادي بهبود ببخشيد و امنيت خودتان و ديگران را تضمين کنيد اما متاسفانه بعضي از افراد بعد از استفاده از ماسک از بوي بد دهان زير ماسک شکايت دارند. چيزي که نمي توانيم به شما پيشنهاد کنيم اين است که ماسک نزنيد، پس بايد چاره اي انديشيد زيرا هميشه بايد از ماسک استفاده کرد.

 
دقيقا چه چيزي باعث بوي بد دهان مي شود ؟
در مطلب قبلي بخش بهداشت و سلامت نمناک با موضوع علل بوي بد دهان کامل در اين باره توضيح داديم و دانستيد که بوي بد دهان نتيجه کاهش توليد بزاق، بهداشت ضعيف دندان، خشکي دهان و مصرف رژيم غذايي سرشار از شکر و مواد اسيدي است. در تمام مواردي که در بالا نام برديم، جرم هاي توليد شده افزايش پيدا مي کنند و بوي بد داخل دهان ايجاد مي شود. در طول روز همه ما تمايل داريم که دهان خود را بشوييم و اين ميکروارگانيسم هاي مضر را از دهانمان دور کنيم؛ مخصوصاً زماني که چيزي مي خوريم يا مي نوشيم اما گاهي اوقات بدون مسواک مي خوابيم و در نتيجه باکتري موجود در دهان افزايش پيدا مي کند و زماني که از خواب بيدار مي شويم، نفس بدبويي داريم و در کل تمام اين عوامل باعث مي شود تا دهان زير ماسک بو بگيرد.

چگونه مي توان با اين مشکل مبارزه کرد؟
- بدن تان را آبرساني کنيد.
حتماً بايد مطمئن باشيد که به اندازه کافي بين 6 الي 8 ليوان در روز آب مي نوشيد تا از خشکي دهان خلاص شويد. اگر دارو مصرف مي کنيد که خود دارو عاملي براي خشکي دهان است، حتما با يک متخصص دهان و دندان صحبت کنيد و از داروهايي استفاده کنيد که بتواند بزاق از دست رفته دهان شما را جبران کند. پوسيدگي دندان، پلاک دنداني، خونريزي لثه و غيره مي تواند عاملي براي بدبويي دهان باشد.

- مصرف زياد شکر و مواد اسيدي را از رژيم غذايي خود حذف کنيد
مصرف زياد چاي و قهوه حاوي شکر مي تواند عاملي براي بد بويي دهان باشد و حتي ممکن است پوسيدگي دندان را هم ايجاد کند زيرا جرم هاي موجود در دهان در طول اين مدت افزايش پيدا مي کند. در نتيجه بوي بد ايجاد مي شود. حذف کردن اين موارد از رژيم غذايي روزانه و مسواک زدن مي تواند عاملي براي بهبود بوي بد دهان باشد.

- ترک سيگار مهم تر از قبل است
محصولات حاوي تنباکو سلامت بدن را از هر طريقي به هم مي زند. همچنين مشکلاتي مثل سرطان، آسيب به لثه، پوسيدگي دندان و بدبويي دهان را به دنبال خواهد داشت. پس بايد سعي کنيد عادت سيگار کشيدن را ترک کنيد.


- مسواک بزنيد
يکي از اصلي ترين راه حل هاي رفع بوي بد دهان مسواک زدن است که بايد به صورت مرتب و صحيح روزانه حداقل 2 بار انجام تا از تجمع باکتري و عوامل مضر براي سلامت دهان و دندان جلوگيري شود.

- نخ دندان را فراموش نکنيد
بارها در مطالب بهداشت و سلامت نمناک به اهميت استفاده از نخ دندان براي حفظ سلامت دهان و دندان اشاره کرده ايم، براي جلوگيري از بوي بد دهان هنگام استفاده از ماسک هم بايد از نخ دندان استفاده کنيد.

- به اندازه کافي مايعات بنوشيد
نوشيدن فراوان مايعات البته در حد مجاز براي پاکسازي محيط دهان و کاهش توليد بوي نامطبوع به دليل خشکي دهان جلوگيري ميکند.

- آدامس بجويد
جوين آدامس هاي بدون قند يکي ديگر از راهکارهاي موثر در رفع بوي بد دهان هنگام استفاده از ماسک است.

- ماسک تان را تميز نگه داريد
شستن مرتب ماسک پارچه اي و تعويض به موقع ماسک هاي يکبار مصرف در جلوگيري از بوي بد دهان حين استفاده از ماسک اثرگذار است.

  

نتيجه گيري
اگر بهداشت دنداني را به خوبي رعايت کنيد، بوي بد دهان ديگر وجود نخواهد داشت و تجربه ناخوشايندي نخواهد بود. اگر احساس کرديد که با رعايت تمام موارد بالا بدبويي دهان شما بهبود پيدا نکرده، هر چه سريع تر با متخصص مشورت کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره