logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

روغن های گیاهی برای رفع لک پوست صورت

منبع
نمناک
بروزرسانی
روغن های گیاهی برای رفع لک پوست صورت

نمناک/اخيرا روغن هاي گياهي به واژه اي براي زيبايي تبديل شده اند اما در حقيقت، هزاران سال است که در طب سنتي استفاده مي شوند. مصريان باستان اولين کساني بودند که از 3000 سال قبل از ميلاد مسيح از روغن هاي گياهي براي زيبايي، فوايد دارويي، مراسم مذهبي و حتي موميايي کردن استفاده مي کردند. در اواخر قرن 19 و اوايل قرن 20 روغن هاي گياهي به عنوان ماده اي براي کمک به تعادل و بالا بردن روحيه، ازبين بردن ميکروب هاي سمي و توليد رايحه هاي دلپذير ظاهر شدند اما آن ها در عرصه زيبايي و بهبود پوست نيز نقش دارند و رقيق کردن آن ها با روغن خام به محو کردن لک هاي تيره پوست کمک مي کند. اين روغن ها اگر با روغن حامل صحيحي ترکيب شوند مي توانند راهي طبيعي براي کاهش رنگدانه هاي تيره باشند.
 
بيش از 90 روغن گياهي در جهان با بهترين مزاياي سلامتي رايحه درماني وجود دارد. بدين منظور در اين قسمت از نمناک تعدادي از آن ها معرفي شده است که مي توانند باعث بهبود ارتباط بين سلول هاي شما شوند که به تقويت و احياي پوست آسيب ديده نيز کمک خواهند کرد.

1- روغن درخت چاي
روغن درخت چاي در پيشگيري و بهبود سريع لک يا زخم موثر است. اين روغن باکتري هاي مرتبط با لک يا زخم پوستي را از بين مي برد و منجر به بهبودي سريع تر مي شود. هنگامي که پوست بهبود يابد احتمال ايجاد لک هاي تيره کمتر است. روغن حامل مناسب آن، روغن هسته انگور است.



2- روغن اسطوخدوس
اسطوخدوس به آرامش پوست و بدن کمک مي کند و به سرعت با التهابات مبارزه خواهد کرد تا لک ها را برطرف کرده و پوست را ترميم کند. ليناليل استات، استري است که به طور طبيعي در اسطوخدوس يافت مي شود و خاصيت ضد التهابي و ترميم زخم و لک را دارد. روغن حامل مناسب با آن روغن انار است زيرا داراي مولکول هاي بسيار کوچکي است که به سرعت در پوست نفوذ کرده و مواد مغذي را براي پوست فراهم مي کند.

3- روغن شمعداني
شمعداني داراي خاصيت قابض طبيعي مي باشد که قرمزي پوست را تسکين داده و طبيعت آن بسيار آرام ومقوي است. اين روغن همچنين به آبرساني پوست کمک مي کند. روغن حامل مناسب با آن روغن انار است.

 
4- روغن کندر
روغن کندر به دليل توانايي در چرخش سلول، يکي از بهترين مواد براي کمک به بهبود و از بين بردن جاي زخم است. اين روغن يک ماده طبيعي قوي براي تحريک گردش خون در پوست وتقويت خاصيت ارتجاعي پوست مي باشد. کندرهمانند رتينول خاصيت احياي سلولي دارد اما برخلاف آن ها باعث خشکي، حساسيت به آفتاب يا نازک شدن پوست نمي شود. 

 
5- روغن نرولي ( بهار نارنج )
روغن هاي گياهي برگرفته از مرکبات بسيار عالي هستند زيرا حتي اگر فاقد ويتامينC هم باشند اما به جذب اين ويتامين در پوست کمک مي کنند. ويتامينC يکي از موادي است که اگرچه به عنوان خاصيت بهبودي و محوشدن لک ها مورد توجه قرار مي گيرد اما به ميزان قابل توجهي جذب بدن نمي شود. بنابراين براي افزايش عملکرد سرم ويتامين C اين روغن را با روغن توت ارس رقيق کنيد.


6- روغن بابونه
روغن بابونه داراي يک ماده طبيعي خارق العاده به نام آزولن است که باعث آرامش و تجديد سلول مي شود بنابراين به مبارزه با آسيب هاي پوستي کمک مي کند. آزولن يک ضد التهاب و ضد اکسيداني قوي است که از تخريب پوست درمواقع استرس زا پيشگيري مي کند و آن را بدون لک و زخم نگه خواهد داشت.

 

7- روغن مريم گلي
اسانس مريم گلي يک گزينه عالي براي پوست هاي چرب مي باشد زيرا داراي ويژگي هاي منحصر به فرد تنظيم طبيعي توليد سبوم در لايه زيرپوستي است. از آن جا که پوست چرب مستعد لک و جوش بيشتري است اين روغن گياهي يک پيشگيري کننده خوب محسوب مي شود.

 
8- روغن زردچوبه
کورکومين موجود در روغن گياهي زردچوبه خاصيت ضدالتهابي بسياري دارد. پزشکان آيورودا براي پيشگيري از آکنه و لک هاي پوستي و همچنين هايپرپيگمانتاسيون از آن در مراقبت از پوست صورت استفاده مي کنند. اعتقاد بر اين است که اين روغن توليد ملانين اضافي را که مسبب ايجاد لک هاي تيره است، متعادل مي کند.

 
9- روغن گياهي رزماري
روغن گياهي رزماري براي محو لک هاي تيره پوست عالي است زيرا گردش خون را افزايش مي دهد. اين روغن همچنين يک ضد عفوني کننده مي باشد بنابراين از رشد باکتري ها که مسبب ايجاد لک هستند پيشگيري مي کند. اعتقاد براين است که عناصر مغذي گياهي آن نيز با آسيب ناشي از راديکال هاي آزاد و هايپرپيگمانتاسيون مقابله خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره