برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
سلامت

«آنفلوآنزای معده» را بیشتر بشناسیم

منبع
خراسان
بروزرسانی
«آنفلوآنزای معده» را بیشتر بشناسیم

خراسان/ «آنفلوآنزاي معده» يا «گاستروانتريت ويروسي»، به التهاب و عفونت معده و روده گفته مي‌شود. اين عارضه هيچ ارتباطي با آنفلوآنزا ندارد و بر اثر ويروس‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود. با شيوع بيماري کرونا و همه‌گيري ويروس آن و استفاده مکرر از محلول‌هاي ضدعفوني حاوي الکل احتمال ابتلا به آنفلوآنزاي معده بيشتر است.به گزارش ايرنا، برخي کشورها مانند استراليا، تايوان و نيوزيلند به تازگي موارد بسياري را درباره بيماري‌هاي التهابي روده گزارش کرده‌اند.محققان احتمال مي‌دهند محلول‌هاي ضدعفوني‌کننده دست مبتني بر الکل عامل التهاب روده يا آنفلوآنزاي معده باشد.
   مهم‌ترين علايم بيماري 
  احساس درد در ناحيه معده و روده 
   باد گلو
  نفخ و اسهال
  مدفوع سبز رنگ

  سوء هاضمه
  حالت تهوع
 استفراغ
 کاهش آب بدن
 لرز
 انسداد معده
 احساس تشنگي بيش از حد
 خشکي دهان
 کاهش اشتها
 سردرد
 کاهش ادرار
 کاهش وزن 

 هنوز دليل ارتباط محلول‌هاي ضدعفوني‌کننده با بيماري‌هاي معده مشخص نيست و محققان به دنبال پاسخ اين ارتباط هستند. مطالعات قبلي نشان مي دهد محلول‌هاي ضدعفوني کننده در نابودي ويروس کرونا به هيچ عنوان به اندازه شستن دست با آب و صابون موثر نيستند و نبايد جايگزين هم شوند.
   درمان آنفلوآنزاي معده 
هيچ درمان پزشکي براي آنفلوآنزاي معده وجود ندارد و بيمار پس از حدود ۱۰ روز بهبود مي‌يابد اما برخي عوامل در تسريع روند بهبود موثر هستند.از جمله  نکاتي که بايد براي بهبود اين بيماري به آن توجه کرد  اين موارد است:
1- نوشيدن آب کافي
2- منع نوشيدن آب ميوه‌هاي اسيدي مانند آب پرتقال 
3- منع مصرف لبنيات، کافئين، غذاهاي تند، پرادويه و چرب و سيگار 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره