نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

لیموترش یخ‌زده شفابخش خانگی!

منبع
خراسان
بروزرسانی
لیموترش یخ‌زده شفابخش خانگی!

خراسان/ استفاده از ليمو به صورت منجمد روشي بهينه براي دريافت خواص آن و مقابله با ۲۲ عامل سرطان زاست
 ليمو قوي‌ترين منبع  اسيد اسکوربيک در ميان ميوه‌هاست. از خواص مفيد مرکبات در درمان سرماخوردگي و همچنين افزايش قدرت دفاعي بدن استفاده مي‌شود.
برخي پژوهش‌هاي علمي مهم در انگلستان و بر اساس گزارش هاي منتشر شده در fitfoodhouse.net وجود حدود 22 عامل ضد سرطاني را در ليمو ثابت کرده است. علاوه بر نقش چشمگير ليمو ترش در تقويت سيستم ايمني اين خوراکي طبيعي خواص بي شمار ديگري درتسکين التهابات بدن، جلوگيري از استرس و اضطراب، کمک به مقاومت در برابر فشارهاي رواني، کاهش ريسک ابتلا به سکته و جلوگيري از ابتلا و تشديد  آسم دارد.
   افزايش ارزش غذايي ليمو ترش يخ زده 
همان‌طور که مي‌دانيم برخي مواد غذايي به صورت منجمد يا کنسرو شده و حتي خشک شده خواص بيشتري نسبت به  شکل تازه‌شان دارند و مصرف برخي ميوه‌ها به‌صورت خشک به‌جاي شکل تازه‌ آن (مانند کشمش به‌جاي انگور) به‌علت تغيير در ارزش غذايي و مواد مغذي بايکديگر تفاوت دارند که يکي از مهم ترين آن‌ها ليموترش است .
 نکته جالب اين است که  خواص درماني ليموترش پس از انجماد  10برابر افزايش مي يابد. فلاونوئيدهاي  موجود در ليموي  فريزشده منبع دفاعي قدرتمندي براي بدن محسوب مي‌شود. همچنين ليموي يخ زده سه برابر بيشتر  حاوي ويتامين‌هاي اي، آ و بي است.

   ميوه منحصر به فرد 
ليموترش سرشار از ويتامين ث روي، پتاسيم، منيزيم و کلسيم مي‌باشد وجزو آن دسته مرکباتي است که همه بخش‌هايش قابل استفاده است. اغلب افراد ليمو را بدون پوست استفاده مي‌کنند و در حالي‌که پوست اين ميوه  که سرشار از خواص پنهان است دور ريخته مي شود در حالي‌که استفاده از پوست ليمو براي مقابله با غده هاي سرطاني و تنظيم سطح کلسترول بدن بسيار قدرتمند عمل مي کند.استفاده از پوست ليمو به عنوان يکي از روش هاي گياهي و طبيعي براي درمان عفونت ها پيشنهاد مي شود و براي درمان انگل و ميکروب هاي قوي مي تواند استفاده شود.
    احياي سيستم هاي بدن 
ليمو ي منجمد را مي توانيد براي چند ماه در فريزر نگهداري کنيد و اگر اين مخلوط را به يک ليوان آب تميز اضافه کنيد و قبل از صبحانه بنوشيد، به  احياي بسياري از سيستم‌هاي بدنتان کمک مي‌کنيد.خواص بي‌شمار اين نوع استفاده به اين دليل است که آب ميوه پس از ذوب شدن سريع‌تر توسط بدن جذب مي شود. روند شوک انجماد به خلاص شدن از شر مواد مضري که درفرآوري با مواد شيميايي مي توانند وارد پوست شوند ، کمک مي کند.به گفته پزشکان ، فوايد ليموي منجمد با استفاده منظم از آن افزايش مي يابد. براي مشاهده تأثير ليمو ، بايد روزانه 70 - 75 گرم از آن را مصرف کنيد.مشاهده فوايد ليموي  منجمد روي  سرطان  و راديکال هاي آزاد در صورت استفاده منظم از آن امکان پذير است. علاوه بر اين ، ويتامين C و E در ترکيب با فلاونوئيدها از متاستاز جلوگيري مي کند. البته بايد توجه داشت استفاده از ليمو ي منجمد در درمان سرطان ، بايد  همزمان با درمان اصلي باشد. استفاده منظم از ليمو به کاهش خطر ابتلا به تومورهاي سرطاني کمک مي کند ، اما قادر به از بين بردن کامل آن‌ها نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره