نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سلامت

4 دلیل بلوغ زودرس کودکان

منبع
خراسان
بروزرسانی
4 دلیل بلوغ زودرس کودکان

خراسان/ ظاهر شدن علايم بلوغ (فيزيکي و هورموني)  در دختران قبل از هشت سالگي و در پسران قبل از ۹ سالگي بلوغ زودرس اطلاق مي شود
کودکاني که دچار بلوغ زودرس مي‌شوند در ابتدا از هم سن‌هاي خود بلندتر به نظر مي رسند اما در نهايت قد کوتاه‌تري خواهند داشت. عوامل متعددي در بلوغ کودکان نقش دارد که در ادامه به آن ها مي‌پردازيم :

1- اضافه وزن
وزن يکي از عواملي است که باعث بلوغ زودرس مي شود. زمان شروع عادت ماهيانه در دختراني ‌که وزن‌شان بيش از 30 درصد وزن طبيعي آن هاست و نسبتا چاق هستند، زودتر از حد ميانگين است.

2- سيگار کشيدن مادر
مادران باردار، بايد سيگار را ترک کنند وچون  يکي ازمهم‌ترين  دلايل، ابتلاي فرزندشان به بلوغ زودرس است. محققان مي‌گويند دختران مادراني که هر روز حداقل 10 نخ سيگار طي دوره بارداري مي کشند، سه تا چهار ماه زودتر از مادران غير سيگاري بلوغ را تجربه مي کنند.مصرف سيگار در دوران بارداري علاوه بر اين که براي جنين مضر است ، به مادر هم آسيب مي رساند.

3- مصرف گوشت زياد
مصرف زياد گوشت مي تواند موجب بروز بلوغ زودرس در دختران شود. به گزارش بي بي سي، دختراني که در دوران کودکي زياد گوشت مي خورند، زودتر از ديگر دختران بالغ مي شوند.

4- نبود پدر
شايد گمان کنيد که نبودن يکي از والدين تنها به مشکلات عاطفي و رواني در دختر بچه ها منجر
 مي شود اما محققان مي گويند اين اتفاق علاوه بر تمام پيامدهايي که دارد، سيستم هورموني دختران را به هم مي ريزد و آن‌ها را به  مشکل بلوغ زودرس دچار مي کند. 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره