logo
جذاب ترین ها
سلامت

باکتری‌ها بیشتر در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟

منبع
آنا
بروزرسانی
باکتری‌ها بیشتر در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟

آنا/ طبق بررسي‌هاي انجام شده ميليون‌ها باکتري در بدن انسان زندگي مي‌کنند و درحالي که بسياري از مردم تصور مي‌کنند اين موجودات براي سلامتي مضر هستند، ولي باکتري‌هاي مفيدي نيز در بدن وجود دارند.
وجود برخي از انواع باکتري‌ها در بدن ضروري است و باعث تقويت سيستم ايمني و عملکرد بهتر اعضا مي‌شود. پزشکان معتقدند در صورت عدم وجود برخي از باکتري‌ها در بدن سلامتي انسان به خطر افتاده و دچار بيماري مي‌شود. باکتري‌هايي که داخل روده و معده وجود دارد به هضم غذا کمک کرده و تعدادي از انواع اين موجودات ميکروسکوپي به بهبود زخم در بدن کمک مي‌کنند. تجمع باکتري‌ها در تمامي قسمت‌هاي بدن يکسان نيست و تعداد آن‌ها روي برخي از اعضا بيشتر است. بر اساس تحقيقات دانشمندان بيشترين ميزان باکتري‌ها درون دهان هستند. البته تمامي باکتري‌هاي موجود در دهان مفيد نيستند و بعضي از آن‌ها عامل بيماري محسوب مي‌شوند.
 
از جمله باکتري‌هايي که درون دهان زندگي مي‌کنند مي‌توان به استرپتوکوک ويريدانس اشاره کرد. به طور دقيق‌تر اين باکتري داخل حلق زندگي کرده و از رشد و تکثير ميکروب‌ها در آن ناحيه جلوگيري مي‌کند. داخل چشم نيز تعدادي باکتري وجود داشته که فرايند ميکروب‌زدايي را در سطح قرنيه انجام داده و کيفيت ديد را در حالت مطلوب حفظ مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره