برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سلامت

باکتری‌ها بیشتر در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟

منبع
آنا
بروزرسانی
باکتری‌ها بیشتر در کدام قسمت بدن جمع می‌شوند؟

آنا/ طبق بررسي‌هاي انجام شده ميليون‌ها باکتري در بدن انسان زندگي مي‌کنند و درحالي که بسياري از مردم تصور مي‌کنند اين موجودات براي سلامتي مضر هستند، ولي باکتري‌هاي مفيدي نيز در بدن وجود دارند.
وجود برخي از انواع باکتري‌ها در بدن ضروري است و باعث تقويت سيستم ايمني و عملکرد بهتر اعضا مي‌شود. پزشکان معتقدند در صورت عدم وجود برخي از باکتري‌ها در بدن سلامتي انسان به خطر افتاده و دچار بيماري مي‌شود. باکتري‌هايي که داخل روده و معده وجود دارد به هضم غذا کمک کرده و تعدادي از انواع اين موجودات ميکروسکوپي به بهبود زخم در بدن کمک مي‌کنند. تجمع باکتري‌ها در تمامي قسمت‌هاي بدن يکسان نيست و تعداد آن‌ها روي برخي از اعضا بيشتر است. بر اساس تحقيقات دانشمندان بيشترين ميزان باکتري‌ها درون دهان هستند. البته تمامي باکتري‌هاي موجود در دهان مفيد نيستند و بعضي از آن‌ها عامل بيماري محسوب مي‌شوند.
 
از جمله باکتري‌هايي که درون دهان زندگي مي‌کنند مي‌توان به استرپتوکوک ويريدانس اشاره کرد. به طور دقيق‌تر اين باکتري داخل حلق زندگي کرده و از رشد و تکثير ميکروب‌ها در آن ناحيه جلوگيري مي‌کند. داخل چشم نيز تعدادي باکتري وجود داشته که فرايند ميکروب‌زدايي را در سطح قرنيه انجام داده و کيفيت ديد را در حالت مطلوب حفظ مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره