logo
جذاب ترین هابرگزیده
سلامت

کرونا/ سی‌دی‌سی: دلتا مانند «آبله مرغان» مسری است

منبع
فارس
بروزرسانی
کرونا/ سی‌دی‌سی: دلتا مانند «آبله مرغان» مسری است

فارس/مرکز کنترل بيماري‌هاي ايالات متحده در تازه‌ترين بيانيه خود گفته است: جنگ عليه کوويد 19 به دليل نوع دلتا تغيير کرده است، به ويژه اين که اخيراً مشخص شده است که مانند آبله مرغان مسري است.

 به نقل از اينديا اکسپرس، مرکز کنترل بيماري‌هاي ايالات متحده در تازه‌ترين بيانيه خود گفته است: جنگ عليه کوويد ۱۹ به دليل نوع دلتا تغيير کرده است، به ويژه اين که اخيراً مشخص شده است که مانند آبله مرغان مسري است.

اين  سازمان پيشنهاد کرده است، دريافت واکسن اجباري شود و درم ناطقي که الزام ماسک برداشته شده به قوانين محدوديت‌هاي کرونايي بازگردند.

يک سند داخلي CDC بيانگر آن است،  اين نوع که ابتدا در هند شناسايي شد و اکنون در سراسر جهان غالب است، مانند آبله مرغان مسري است و بسيار بيشتر از سرماخوردگي يا آنفولانزاي معمولي است. اين بيماري حتي توسط افراد واکسينه شده نيز منتقل مي‌شود و ممکن است باعث بيماري جدي تري نسبت به گونه‌هاي قبلي کرونا شود.

در اين سند، با عنوان «بهبود ارتباطات در مورد پيشرفت واکسن و اثربخشي واکسن»، آمده است که اين نوع نياز به يک رويکرد جديد دارد تا به مردم در درک خطر کمک کند - از جمله روشن ساختن اين که افراد واکسينه نشده بيش از 10 برابر بيشتر از افرادي که واکسينه شده‌اند، دچار کرونا مي‌شوند؛ ضمن اينکه اين افراد يا به شدت بيمار مي‌شوند يا در اثر ابتلا به گونه هندي کرونا جان مي‌بازند.

در اين بيانيه آمده است: «تصديق کنيد که جنگ تغيير کرده است».

روشل والنسکي، رئيس مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي آمريکا مي‌گويد در بيانيه‌اي گفت: بارهاي زياد ويروسي نشان دهنده افزايش خطر انتقال است و اين نگراني را ايجاد مي‌کند که خلاف ساير انواع  افراد واکسينه شده آلوده به دلتا مي‌توانند ويروس را منتقل کنند..

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar